5 minit kemudian~
Minhyun: dah selesai lega blom??
Daehwi: dah!!
Jinyoung: daehwi cepatlah sambung!!
Daehwi: ok.. Aq sambung~
*****
Kemudian, Jun dan wanita tua itu melaporkan kejadian itu kepada pihak berwajib dan menceritakan apa yang mereka alami namun tiada siapa yang percaya dengan cerita mereka...
Keesokkan harinya, bas bernombor 375 itu dikhabarkan tidak sampai ke stesen yang ditujui..
Tao si pemandu bas dan xiao cheng turut dilaporkan hilang bersama-sama dengan bas itu..
Pihak polis pergi menyoal jun dan wanita tua itu maklumat tentang bas bernombor 375 namun tiba-tiba mereka tidak mengingati apa-apa tentang kejadian malam semalam dan mereka mengalami gangguan jiwa selepas kejadian itu..
Setelah 2 hari usaha menjejak bas bernombor 375 dipergiatkan, pihak polis akhirnya telah menemui bas itu...
Bas itu telah ditemui terjatuh ke dalam empangan miyun, 100 KM dari hentian bas yang sepatutnya mereka tujui..
Pihak polis telah menemui 3 mayat yang sudah membusuk di dalam bas itu iaitu mayat Tao si pemandu bas, Xiao cheng dan seorang namja yang belum diketahui identitinya..
Ada 3 perkara aneh yang berlaku dalam kes tersebut.. Pertama, bas tersebut tidak mempunyai bahan bakar yang cukup untuk sampai ke empangan miyun..
Ketika pihak polis memeriksa tangki minyak bas itu, didapati bahawa tangku minyak bas itu bukan berisi minyak petrol tetapi darah..
Kedua, walaupun mayat ditemui dua hari selepas kejadian, mayat-mayat tersebut membusuk dengan begitu cepat di luar jangkaan manusia..
Ketiga, pihak polis juga sudah melihat semua rakaman cctv yang ada di sekitar empangan miyun namun kelibat bas 375 tiada di dalam rakaman itu..
Sehingga ke hari ini, misteri di sebalik bas 375 masing menjadi tanda tanya..
-THE END-
Jisung: perrghh!! Seram siakk.. Takut aq nk naik bas malam-malam..
Jaehwan:tu lah.. Lain kali amik lesen kereta.. Dah tua bangka pon x de lesen lepastu x reti bawak kereta plk tu..
Jisung: 😒
Ong: minhyun hyung~
Minhyun: apa dia??
Ong: (*serah kunci van) mulai dari sekarang.. Hyung yang bawak van tu.. Kita x nak bawa van lagi..
Jihoon: knape plk??
Ong: aq takut~
Daniel:apasal takut hyung??
Ong: x kan korang smua x perasan kot..
Sungwoon: perasan ape??
Ong: nombor plat van kita..
Jinyoung: (*baca no plat van) W..3..7..5..
Guanlin: ehh.. Nombor van kita samalah dengan nombor bas yang daehwi citer tadi..
Ong: hahh tau pon!!
Jisung: jangan lah cam ni seongwoo.. Jahanam lah van kita klau minhyun bawak.. Hyung x kira hyung nak makhluk jelmaan jebon bernama ong seongwoo memandu!!! TITIKKK!!
Ong: alahh hyung... Takot lah.. Nanti klau kita bawak x pasal-pasal kita semua tenggelam kat pulau jeju..
Jinyoung: tu semua dusta ahh ong hyung!!
Jisung: oii seongwoo anak lelaki ong... Yang ko takot sangat ni knape?? Yang berhantu tu bas 375 bukannya van 375..
Ong: 😶
Minhyun: apa salah kita hyung sampai hyung x bagi kita bawak van tu..
Jisung: salah ko adalah klau ko bawak van tu nanti jahanam.. Mula-mula memanglah van tu ok.. Lepas dah bawak, hmm jahanam.. Pintu van tu dah terkopak sana sini..
Minhyun: hehehehe..
Jaehwan: hahh.. Apa kata kita suruh guanlin yang bawak van??
Woojin: adakah anda buat lawak wahai makhluk bermuka selipar jamban??
Jihoon: ni lagi x masuk akal..😂
Guanlin: apa bnde yang jaehwan merepek ni?? Kita mana ada lesen.. Memandu pon x reti..😒
Jaehwan: ohh ye ke.. Hehehehe
Sungwoon: apa lah korang ni.. Aq ni yang reti memandu lepastu ada lesen ni x nak tanya plk😌
Daniel: sentap siakk orang tu😁
Daehwi: aq x stuju klau sungwoon hyung yg bawak..
Sungwoon: asal plk??
Daehwi: hyung klau bawak kereta dah lah slow nak mampus.. Kalah siput babi..
Jaehwan: luahan sang minion😂
Sungwoon: aq bawak slow sbb nk jaga keselamatan...
Jihoon: nak jaga keselamatan tu berpada-pada lah.. Jgnlah smpai bwk kereta slow sgt smpai kalah siput babi..
Sungwoon: hmm.. Ye lah😌
Jinyoung: wehh .. Sudah-sudah lah tu.. Bila turn kita nak cerita ni ...
Woojin: sian ko baejin.. Time ko nk bukak mulut je ada je yang x kne..
Jinyoung: sabau je lah..
Jisung: ok ok.. Pasal van tu kita lupakan dlu.. Skg ni kita dgr citer dari baejin plk..
NEXT... BAEJIN STORY...
YOU ARE READING
[C]THE LOST STORY ||Kpop vers.||
Mystery / Thrillersєkυмρυłαη kρσρ ı∂σł yαηg ∂ıkєηαłı sєвαgαı ωαηηα σηє тєłαн мєηcєяıтαkαη kısαн sєяαм yαηg мєяєkα kєтαнυı kєтıkα вєяcαмρıηg... αттєηтıση!!! *kısαн yαηg α∂α ∂ı ∂αłαм ƒαηƒıc ıηı мєηgαη∂υηgı kısαн вєηαя ∂αη kısαн яєkααη~ *ωαтαk yαηg ∂ıвαωα ∂αłαм cєяıтα ı...