12- PONTIANAK

634 54 2
                                    

Jisung: aii pnye turn u olls..

Guanlin: hyung nk citer pasal ape??

Jisung: hyung nk citer psl~  PONTIANAK!!! (*Menjerit x tentu pasal)

Jaehwan: oppocot ko pontianak.. Ehh aq pontianak ehh.. (*melatah)

Sungwoon: lahanat pmye org tua.. Klau ye pon x yh lah nk mnjerit bagai.. Kang minah tu dtg bru tau..

Daniel: ni mendoakan ke ape?? 😮

Jisung: alahh.. Sorry lah..

Minhyun: hyung.. Skg ni dh pkol 3:30 pagi .. cpt lah citer..

Jisung: ok ok... Hyung citer.. Cam ni  kisahnye~

♚PONTIANAK♚

Kisah ini bermula apabila 4 sekawan iaitu Jr, ren, baekho dan aron pergi ke kampung Jr.. Suatu hari, mereka berempat sedang kebosanan dan tidak tahu nak buat apa-apa pada petang itu..

Mereka yang pada ketika itu hanya duduk tersadai di pangkin rumah Jr.. Setelah lama berfikir, akhirnya keluarlah mentol di kepala Aron..

Aron: weyy korang.. Ape kate kita ronda-ronda satu kampung??

Baekho: ok jgk tu.. Tapi kite nak naik ape??

Ren: ape lah bengap sangat ko ni baekho.. Kan jr ade banyak basikal.. Kite naik lah basikal die... Begok..

Aron dan jr bergelak sakan apabila ren membebel kepada baekho.. Baekho hanya memandang aron dan jr dengan penuh rasa dendam di hatinya..

Setelah sekian lama ren membebel, mereka berempat pun pergi meronda-ronda.. Sebelum mereka berempat pergi, ibu jr berpesan kepada mereka untuk tidak pergi ke kawasan hujung kampung pada waktu senja..

Jr bertanya kepada ibunya mengapa ibunya itu melarangnya pergi ke tempat itu.. Malangnya, ibunya tidak menjawab sepatah pun soalan yang diajukan oleh anaknya.. Jr yang berasa agak hampa itu pergi meninggalkan rumah dan mengikut kawan-kawannya meronda-ronda kampung..

Mereka berempat meronda-ronda dan pergi ke pelbagai tempat yang ada di kampung mereka itu.. Al-maklumlah.. Mereka berempat sudah lama tidak pulang kekampung kerana sibuk menghabiskan pengajian mereka di universiti..

Semasa mereka sedang mengayuh basikal dengan santai merentasi hutan, baekho mengajak 3 orang rakannya itu untuk pergi ke hujung kampung..

Ren,Jr dan aron masing-masing takut untuk pergi ke hujung kampung ... Namun atas desakkan dan ejekkan baekho yang mengatakan mereka bertiga tidak mainly, mereka pun akur dengan kehendak baekho..

Setelah mereka sampai di hujung kampung, mereka melihat ada sebuah rumah usang di tepi sungai..

Aron: jr.. Ni umah sape??

Jr: entah lah... Aq pon x tau.. Tapi omma aq pernah citer kat aq yg umah ni dlu ade laki bini yang duduk.. Tapi klau x silap aq lah kan.. Bini dia tu bukan manusia btol..

Ren: bukan manusia btol?? Makne nye bini org tu ~

Aron: hantu lah??

Jr: yupp..

Baekho: wehh.. Jom kite blah dri sni ... Aq takut lah..

Ren: tu lah ... Tadi ckp kitorang penakot.. Tapi ko sndiri pon penakut..

[C]THE LOST STORY ||Kpop vers.||Where stories live. Discover now