Sıraya koyduğum kafamı kaldırdım ve hocanın dersi makineli tüfek gibi anlatışını umursamadan sıra arkadaşım Gizem' e döndüm.
" Kanka iyi misin?" dedim Gizem'in mal mal bakmasına karşılık.
"İyiyim Ecrin, Edebiyat kafa yaptı biraz." diyerek sıraya kafasını koydu.
Neden zil çalmıyor ya? Acaba çaldı da biz duymadık mı? Off.
Of Eco ya hocadan izin al lavaboya git işte dersten kurtulursun. Dert ettiğin şeye bak.
Haklısın lan iç ses. Bazen çok mantıklı konuşuyosun ha aferin.
Ben hep mantıklı konuşuyorum bir kere.
Hıı tabi tabi. Neyse hiç seninle tartışacak havamda değilim.
"Hocam lavaboya gidebilir miyim?"
Hoca kafasını sallayıp derse devam ederken bende sınıftan çıktım.
Cebimden telefonu çıkarıp müzik listeme girdim. Hangi şarkıyı açsam diye düşünürken, telefonum elimden kayıp yeri boyladı. Kafamı kaldırıp tam bana çarpan öküze saydıracaktım ki... Tüm kelimelerim boğazımda kaldı. Öhö öhö.
Uzun boylu, siyah saçlı,yeşil gözlü taşımsı çocuk bana bakıyordu.
"Kusura bakma ya acelem vardı. Telefon için çok üzgünüm." diyerek yerde atomlarına kadar ayrılan telefona bakışlarını yöneltti. Ben hipnoz olmuş bir şekilde çocuğa bakarken,
"İyi misin? " demesiyle kendime geldim.
"Ş-şey... B-ben iyiyim."
Yuh Eco kekeledin resmen akdkdk
Sus iç ses ya senle uğraşamıcam. Karşımdaki çocuk güldü ve... Gitti.
Güldü. Lan çok güzel güldü ya. Gülerken yeşil gözlerinin kısılması çok hoştu.
Eco yürüyon mu çocuğa?
İç ses bi susar mısın?
Az önce su içtim Eco.
Allah belanı versin iç ses ne diyim?
Çocuk gözden kaybolana dek bakmayı sürdürdüm. Bakışlarım yere sabitlenince telefonumun vefat ettiğini fark ettim.
Gitti güzelim telefon! Ne bok yicen şimdi Ecrin? Daha taksitleri bitmedi lan telefonun. Babamla annem ağzımı tuvalete çevirmezse iyidir.
Bittin Eco. Helvan nasıl olsun?
İç ses, teselli edeceğin yerde yarama tuz basıyorsun ya.
Teneffüs zilinin sesiyle iç sesle tartışmaya son vererek sınıfa ilerlemeye başladım. Bakışlarım 12/A nın kapısından çıkan çocuğa takıldı. Bana az önce çarpan çocuktu... Ben ona bakmaya devam ederken bir el omzuma dokundu. Ben birden sıçrayarak arkama döndüm. Gizem bana 'Noldu? ' bakışı atarken omuz silktim ve sınıfa girdim.
Eco sen aşık mı oldun daha adını bile bilmediğin çocuğa?
Aşık mı olmuştum? Daha adını bile bilmiyordum. İç ses haklı mıydı?
Tabiki haklıyım Eco. Sen niye bana sürekli iç ses diyorsun bakayım ?
İç ses olduğun için olabilir mi iç ses?
Benim bir adım var o da Zekiye.
Senin adına başlıcam şimdi. Zekiye ne lan skdkskkd Gören de sanıcak çok zeki, zeka fışkırıyor.
Tabi zekiyim. Biliyor musun bana Einstein bile diyorlar bazen.
Lan seni kimse tanımıyor bile ben hariç. Neyin kafasındasın?
Ama tanısalardı derlerdi.
" Yav he he"
"Bir şey mi dedin kızım?"
Kafamı kaldırdım ve hocanın derse girdiğini fark ettim.
" Efendim hocam. Bana mı dediniz?"
Hoca kafasını kaldırıp sabır dilendi sonra tekrar bakışlarını bana yöneltti.
"Kızım sen beni dinlemiyor musun?"
"Dinliyorum hocam."
"Kızım senin adın neydi? "
"Ecrin"
Hoca eline bir kağıtla kalem alıp bir şeyler yazdı. Ardından tekrar bana döndü.
"Ecrin eve gittiğinde sözlü notuna bakmayı unutma. "
Ben olayı kavramaya çalışırken, Gizem sağ kolumdan çekip beni sıraya oturttu. Gizem olayı anlatınca iç sese küfürler saydırdıktan sonra Gizem'e döndüm.
Ben, "İcrin ivi gittiğindi sizli nitini bikmiyi initmi"
diyerek hocayı taklit ederken, Gizem kıkırdadı.
"İsterse sıfır versin anasını satıyım. Benim parlak zekam ve mükemmel ötesi kopyalarım olduğu sürece kalmam edebiyattan."
Gizem, " Emin misin kanka? Geçen sene hoca sana sıfır vermişti ve sen yine aynen bu dediklerini demiştin. Ama sonuç, kaldın." diyerek havamın içine etti.
Konuyu nasıl değiştirsem diye düşünürken, bugün taş bir varlığın bana çarpıp telefonumun vefatına sebep olduğu aklıma geldi. Hızla Gizem'e dönüp anlatmaya başladım.
Gizem bana ağzı açık bir şekilde bakarken, "Oha" demeyi de ihmal etmedi.
"Kızım sen aşık ol-"
Gizem'in ağzını son anda elimle kapattım. Arkadaşım diye demiyorum ama bu kız harbi gerizekalı.
Bağırmayacağını anladığımda elimi ağzından çektim.
"Oy çen âçık mı oydun? Yeyim çeni ben." deyip yanaklarımı sıkmaya başladığında, sırada geriye doğru kaydım.
"Lan kafan güzel mi senin Gizem? Mal mısın kızım? Azıcık insan ol ya."
Gizem benden uzaklaştığında kafamı sıraya koydum ve bugün bana çarpan çocuğu düşündüm. Sanırım Gizem haklıydı.
Ben Ecrin Soyal, adını bile bilmediğim taşımsı birine...
AŞIK OLMUŞTUM.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Platonik
Teen FictionSevdim seni be sevdiğim... Sen bihaberdin sana olan aşkımdan. Sevdim seni be sevdiğim... Beni sevip sevmemeni umursamadan ve sen farkında olmadan. Sevdim seni, sevmek ne kelime aşık oldum, tutuldum sana... Aşkımı anlatmaya ne kelimeler yeter, ne d...