Kamu ,
Aku rasakan sudah tiba masa untuk ku menceritakan hal yang sebenar . Tentang perasaan ku terhadap mu . Hari ini akan aku biarkan pena ku mengarangi surat ini bertintakan keikhlasan yang hadir dalam diri ku .
Kamu ,
Seandainya kamu sedar , saban hari mataku mencarimu . Mencari-cari keberadaan kamu . Hari yang aku lalui bakal menjadi suram jika kamu tidak aku lihat . Cukup melihat kamu sudah membuat ku bahagia sepanjang hari .
Kamu ,
Aku akui keindahan paras rupamu menarik perhatianku . Ciptaan tuhan tidak pernah salah . Kamu sempurna bagi aku . Tingkah lakumu yang sopan mencairkan hati . Ucapan yang kamu lontarkan padaku menggetarkan tulang rusukku . Sapaanmu setiap hari menjadi bunyi yang aku gemari .
Kamu ,
Dibandingkan aku dengan yang lain , mungkin aku yang kalah . Kalahku mungkin dari pelbagai perkara . Rupa parasku , kekayaanku mungkin juga kebijaksanaanku . Tapi , harus kamu tahu cinta yang ada dalam diri ini akan dapat mengalahkan yang lain . Kesetiaanku ini satu perjanjian buat mu .
Kamu ,
Aku disini mengarangi surat cinta ini untuk kamu bukanlah memaksamu menerimaku . Aku juga tahu kamu itu punya perasaan serta keinginanmu sendiri . Kerna itu , suratku ini sebenarnya bertujuan memperihalkan tentang perasaanku yang sebenar .
Kamu ,
Saat surat ini aku karangi , jari jemariku ini menggigil sendiri . Mindaku ligat berfikir harus apa aku samakan kamu bagi memudahkan ku menceritakan perkara ini . Tapi pada akhirnya aku sedar , kamu itu tidak boleh dibandingkan .
Kamu ,
Aku ulangi padamu , aku tidak memaksamu . Tetapi , seandainya aku diberi peluang 'tuk menjaga hati serta cintamu takkan sekali aku musnahkan peluang itu .
Kamu yang aku selalu pandang ,
Sampai disini sahaja suratku buat mu . Terhentinya pena ku disini tidak bermaksud terhentinya pandangan ku terhadapmu . Tidak bermaksud terhentinya keikhlasan hatiku terhadap mu . Jaga diri mu dengan baik . Ingatlah bahawa aku selalu memandang mu . Sentiasa tersenyum untuk kamu .
Yang benar ,
Aku
YOU ARE READING
" Surat Cinta Untuk Kamu "
Poésie" Surat Cinta Untuk Kamu " adalah antara puisi utama didalam buku ini . Kesemua puisi ini digabungkan segala perasaan yang pernah terdetik dalam hati aku . Segala kekurangan yang ada dalam setiap bait bait puisi ini , aku minta maaf kerna aku juga...