Sametová extáze (1998)

1.8K 59 5
                                    

Drama/Hudební
Velká Británie/USA, 1998, 124 min

Popis: Strhující hudební film s muzikálovými a dokumentárními prvky z období glam-rocku (hvězdná éra popu 70.let, androgynním stylizace, třpytivé kostýmy a šokující pózy) o slávě ao tom, co znamená pro samotné aktéry, ale i těch, ze kterých žijí a jejichž životy ovlivňují. Hlavním hrdinou je fiktivní britská superstar toho období Brian Slade (zjevně inspirovaná Davidem Bowiem), na jehož vzpomínají lidé, kteří se s hrdinou osobně setkali. Slade představoval pro newyorského reportéra idol v jeho teenagerské mládí; byl zbožňován, ukazoval cestu z konvenčního života, do velké míry pomáhal v orientaci reportéra při hledání vlastní sexuální identity. Slade byl osudově posedlý intimním vztahem k drsnému americkému rockerovi Curtu Wildovi (hraje ho Ewan McGregor, známý z Trainspottingu). Atentát spáchán na Sladea byl fingovaný, Slade žije nadále, zemřel jen jako hvězda. Otázka, co všechno si může hvězda dovolit při budování slávy, je znovunastolení v paralelním příběhu dalí hvězdy, Curta Wilda (prolog filmu je situován do r. 1854, kdy se narodil Oscar Wilde, symbol osobní a umělecké nespoutanosti, též homosexuál se sklony k skandálem).

Můj názor: Nádherný film se skvělým soundrackem. Hlavní postava, Brien Slade, mi strašně připomínala Davida Bowieho! Úžasný byl také výběr herců, například se tam objevil můj oblíbenec Ewan McGregor (známý hlavně pro svou roli v Trainspottingu - film, který naprosto miluju!!! ❤). Potom třeba Jonathan Rhys Meyers (Mortal Instruments: Město z kostí) nebo Christian Bale (Temný rytíř). Soundtrack se mi moc líbil hlavně tyto písničky:

Dostupné na: Doopravdy jsem hledala všude, ale na Sledujufilmy.cz a na ostatních serverech s online filmy, ten film nešel.. Já si ho stáhla na Ulož.to s ČESKÝM DABINGEM.

Zajímavosti: Některé soundracky ve filmu měly být od Davida Bowieho, ale tak nějak to nevyšlo. Scénář se totiž hodně podobal jeho autobiografii a tak Bowie dokonce pohrozil autorům filmu žalobou. Scénář se tedy musel předělat a zpěvákovo songy se nepoužily (nečekaně).

Mnoho dialogů ve filmu jsou uzmuty z knížek od Oscara Wilda.

Mé hodnocení: 5/5

Tuto kapitolu jsem dělala docela dlouho, takže nezapomeňte na hvězdičky ❤

Filmy s GAY tématikouKde žijí příběhy. Začni objevovat