Günümüz sosyal medyasının getirdiği sözde güven duygusuyla sahte hesaplar açmak biriyle yüz yüze olmak gerektirmeden onun dış görünüşüne, fiziğine, elinde olmayan herhangi bir şeye ya da seçimlerine hakaret ve küfür etmek oldukça popüler.
İnsanlar tanımadıkları insanlara sırf sosyal medyada kamuoyuna açık paylasimlar yapıyor diye; bu bir youtube kanalı olabilir ya da instagram blogu.
Kendisinde o insana hakaret ve küfür etme hakkını bulabilmekteler. Hem de o insanın elinde olmayan bir şeyler için.. Peki ya hiç düşündünüz mü? Bunun sebebi ne? Bunun sebebi bunu yapan insanların kendisine saygı ve sevgisinin olmaması olabilir mi ?
""Tenin gerçekten bembeyaz, ölü gibisin, makyajsız sokağa bile çıkma bence, ne kaşın farklı ne gözün, sen kendini güzel mi sanıyorsun? burnun çok geniş yaptırmalısın bence burnunu, dudakların da çok ince ayrıca, dişlerinin ortasındaki o aralık? Gülmemelisin."" Bu ve bunun gibi yüzlerce şeyle her gün yüzlerce insan karşılaşıyor. Peki ya ne yapmamız gerekiyor ? İnsanların bizde görmek istemediği şeyleri yok edip onların görmek istediği gibi mi olmamız lazım ? Toplumun yarattığı güzellik algılarına uymak zorunda mıyız? Sevdiğimiz şeylerden vazgeçip insanlardan bu tür hakaretleri duymamak için kendi kapımıza mı kapanmalıyız ?
Her insan farklıdır, sevdikleri sevmedikleri farklıdır ve bu farklılık bizi güzel yapan şeydir. Kendini sev ♡ Kendine saygı duy. İşte o zaman en güzelsin.
Bir insanın yüzünü, burnunu, kaşını, gözünü, bir kusurunu eleştirmek, fiziğini boyunu, elinde olmayan her şeye laf söylemek hakaret ve küfür etmek az önce bahsettiğim insanların en sevdiği şeyler. Bir insanın burnu büyük olabilir toplumun yarattığı güzellik algısına uymuyor olabilir ve isterse bunu değiştirebilir de çünkü bu da bir seçenek. Bir insan ince dudaklı olabilir veya çok büyük dudaklara sahip olabilir. Bir insanın boyu kısadır ya da çok uzun. Belki hiç makyaj yapmıyordur belki de makyajı çok seviyordur. Seninle yaşam standartları aynı değildir belki çünkü insan bunu seçemez. Her ne olursa olsun insan kendisini seviyorsa zaten en güzeldir. Aynaya baktığınızda nasıl mutlu hissediyorsanız öyle olun.KENDİNİZİ SEVİN !!💙