Her sınıfta olan insan tipleri başlıklı bir yazıya o kadar fazla özellik yazılabilir ki. Tabii bir yerde olur bir yerde olmayabilir. Ama illaki görülenler vardır bu tiplerden. Misal en başta gelen motivasyon düşüren insanlar. Kendi eksiklerini başkasında bulmaya çalışanlar. O kadar gereksizler ki aslında. Asla önem verilmemeli. Lakin öyle bir hal ki bu, öğrenci eve gelip kendini sorguluyor, okuldan soğuyor, yahut artık 'benden bir şey olmaz!' diyor. Yani demek istediğim şu ki insanların insanları vu kadar etkilemeleri çok kötü.
Atıyorum daha düne kadar tanımadığın biri çıkıyor seni tepeden tırnağa eleştiriyor. Ona düşer mi bu?
Açıkçası bu fırsatı vermemek gerek bu yüzden iş biraz da kişinin kendisinde bitiyor. Ama gerçek anlamda senin eğlenerek, gülerek söylediğin 'sözde şaka olan o tek cümle bile bazen bir insanı kırmayayım ve motivasyonunun darmaduman olmasına sebep olabiliyor.
Ya bakın, bunlar o kadar basit şeyler ki aslında 'umursamayana' Önümüzde yapacağımız, uğraşmamız gereken o kadar önemli işler varken, biz de bu yolda tam düzene girdim derken, böyle inanlar yolumuza taş koymaya çalışabiliyorlar maalesef.Senden şunu istiyorum; lütfen her ne olursa olsun, kim ne derse desin görme, duyma. İleriye bak. Oradaki aydınlığı gör. Sen oraya giderken yolundaki afedersin ama ota boka takılırsan, yol uzadıkça uzar. Yolun uzamasını da geçtim, yalnızca ileriye baktığını ve oraya odaklandığını düşünsene bi! Şimdiden kazandın saygınlığı. İleride de kaptın mı yerini. Kim tutar seni be!
Ve tek bir sözle insanın motivasyonu nasıl düşüyorsa, tek söz de insanı yükseltebiliyor.
Sakın durma!
Nolur pes etme!
Lütfen bitti deme!Tıka kulaklarını onlara. Suratlarına gülümse. Münakaşaya bile girme hatta değmez çünkü. Diyorum ya sadece gül. '' Bugün var, yarın yok'' olan beş para etmez insanın teki için zamanını boşa harcama.
Rahatla biraz,
Şöyle günün en sevdiğin saatlerinde çık dışarıya, yürü uzun uzun. En sevdiğin şarkıları dinle. Oku, öğren. Kendine bir şeyler katmayı ihmal etme. Güzel bir uyku düzenin olsun ki, kendine vakit ayırabil. Tanı kendini. Konuş kendinle, sohbet et biraz, dinle iç sesini, ne istiyor kulak ver. Sahip olduklarının farkına var, kıymetlerini bil. Şükretmeyi unutma. Kimseye kin besleme, pozitif ol, doğal ol. Kimse için de kendinden vazgeçme. Sen ne ise'n o'sun. Sana ve senin düşüncelerine saygısı olanlarla sevdiklerinle vakit geçir, tut ellerini.Her şey sende başlar, her şey sende biter.
Ve şunu asla unutma, kimse senden üstün değil. Herkesin geldiği ve döneceği yer belli.
~Hikayenin sonunda herkes toprak sahibi~
Şimdi derin bir nefes al ve yeniden başla 💙
✨
🎈