Angelica Schuyler Church

147 12 2
                                    

Angelica egy feminista ikon volt, aki nem szerette a férjét, aki nem is volt szórakoztató, csak a pénze miatt ment hozzá, meg azért, mert az apja, Philip Schuyler elfogadta, de amúgy csak Alexander Hamilton leveleinek élt, izgatott lett a vesszők miatt, soha nem volt megelégedve és még öccse sem volt.

A valóságban viszont

Albanyban született 1756. február 20-án Angelica Schuyler néven Philip Schuyler és Catherine "Kitty" Van Renssealer Schuyler első lányaként és gyermekeként. Mint egy tábornok lányaként az amerikai forradalom idején, tanúja volt a politikai zűrzavarnak. Lehetősége volt arra, hogy találkozzon a forradalom vezetőivel, mivel a Schuyler kúriában sok háborús tanácskozás zajlott. Elizánál egy, Peggynél két évvel volt idősebb. 

1777-ben találkozott John Barker Church-csel, egy angol születésű üzletemberrel és a Kontinentális hadsereg szállítmányozójával az apja birtokán tartott háborús tanácsnál a forradalomban. Néhányan úgy hiszik, Amerikába menekült hitelezői elől, miután üzleti vállalkozása csődbe ment 1774 augusztusában, más források azonban azt mondják, hogy megölt egy embert egy párbajban, mielőtt elhagyta volna Európát. 

A kettő romantikus kapcsolatba került, majd Angelica nagyapja házában titokban összeházasodtak, mert Philip Schuyler nem fogadta el a férfit kétes múltja miatt. 

Férje bankokat és hajózási társaságokat fektetett be, és sikeresnek bizonyult a kontinentális kongresszus által kinevezett három biztos közül. 1783-ban, miután a háború véget ért, férjével és két gyermekeivel együtt elhagyta Amerikát, és Párizsba költözött, ahol a férje a francia kormány amerikai megbízottja lett.

Mivel Angelica mindenkit elbűvölt, a franciák is imádták. Pár éves Franciaországban való tartózkodásának ideje alatt, és olyan emberekkel barátkozott össze, mint Benjamin Franklin, Thomas Jefferson, vagy éppenséggel egy francia nemes, Marie-Joseph Paul Yves Roch Gilbert du Motier de La Fayette. 

Angelica és férje két év után Franciaországban költözött Angliába, miután a brit parlament képviselője lett. 

Apja háborúhoz való hozzájárulásának köszönhetően meghívták Amerikába, hogy részt vegyen Washingtoni elnök beiktatásán 1789-ben. Apja, akit 1775-ben a kontinentális kongresszusra választottak, New York-i amerikai szenátor lett az első amerikai kongresszus 1789 júliusában.

1797 májusában családjával költözött vissza Amerikába, és Nyugat-New York-ban telepedett le, ahol a férje 100 ezer hektárnyi földterületet kapott a háború alatt. Később a Manhattan Társaság alapító igazgatója és a Bank of North America igazgatója lett.  

Angelica végül haláláig (1814. március 13.) ötvennyolc évesen Amerikában élt. Halála után férje - aki két évvel később halt meg - visszaköltözött Angliába. 

Kapcsolata Thomas Jeffersonnal

Akkor találkoztak, amikor Angelica Párizsban élt. 1783-84 környékén. Jeffersonnak nagyon megtetszett a nő, a leveleik sokkal inkább flörtölősek voltak, mint Angelica és Hamilton levelei. Jefferson szó szerint egy "nagyon szexuális" jelenetet írt egy könyvből egy levélben neki. Próbálta meggyőzni arról, hogy térjen vissza Amerikába, attól tartva, hogy a családi kötelékek Angliába fogják fogni, ha hamarosan nem tér vissza. Angelica lányának a levelében levelet küldött a barátjától Amerikában, miközben erősen rámutatott, és azt sugallja, hogy Amerika sokkal jobb ország lesz, ha gyermekeit felemeli, és amíg férje Angliában dolgozik, Amerikában is munkát találhat a kormányon belül. 

Van egy olyan, úgymond teória, hogy kettejüknek volt egy szexuális kapcsolatuk, bár, én személy szerint nem hiszek ebbe. 

Kapcsolata Lafayettel 

Bár az ő kapcsolatuk nem volt flörtölős, közeli barátok voltak Jeffersonon keresztül találkoztak.

Öröksége

- Nyolc gyermeke született.

Philip  Schuyler Church (1778–1861)

Catharine "Kitty" Church (1779–1839)  

John Barker Church II (1781–1865)

Elizabeth Matilda Church (1783–1867) 

Richard Hamilton Church (1785–1786) fiatalon elhunyt

Alexander Church (1792–1803) fiatalon elhunyt 

Richard Stephen Church (1798–1889) 

Angelica Church (b. 1800)

- Angelica volt Amerika első szívtiprója. Gyakran hívták még múzsának, kebelbarátnőnek és szívek tolvajának is.

- Elneveztek róla egy falut és egy kisebb várost. 

/Ezzel nem azt akarom mondani, hogy Lin munkája rossz lenne. Minden bizonnyal ő is tudta ezeket a dolgokat, csak azért dolgozta át teljesen Angelicát, hogy illjen a sztoriba./

(források: Hamino, Wikipédia, thefamouspeople.com)

Ami a Hamiltonból kimaradtDonde viven las historias. Descúbrelo ahora