Marie Adrienne Françoise de Noailles, Marquise de La Fayette 1759. nov. 2-án született Párizsban, a Hôtel de Noailles-ben, családja rezidenciáján.
Édesapja Jean de Noailles, édesanyja Henriette Anne Louise d'Aguesseau (fentebb, Élisabeth Vigée Le Brun festménye, 1789) . Nyolc gyermek közül a harmadik volt.
Testvérei:
- Adrien Paul Louis (1756. szept. 17. - 1757. szept. 7.)
- Anne Jeanne Baptiste Louise (1758. nov. 11.) – 1794. júl. 22.) aki unokatestvérével Louis Marc Antoine de Noailles-jal házasodott össze
- (Adrienne)
- egy lány (született és elhunyt 1760. dec. 11.-én)
- Françoise Antoinette Louise (1763. szept. 3. - 1788. aug. 3.) Pourjol Thezan grófnője
- Anne Paule Dominique (1766. jún. 22. - 1829. jan. 29.) Pouzols és Montagu márkinéja
- Angélique Françoise d'Assise Rosalie (1767. aug. 1. - 1833. feb. 16.) Grammont márkinéja
- Louis Gabriel (1768. aug. 19. - 1770. júl. 26.)
1774. április 11-én megülték elrendezett házasságát Gilbert du Motier, marquis de Lafayette szülőotthonában. Anyja fiatalságuk miatt (az eljegyzéskor Adrienne 12 Lafayette 14 volt) egy évig távoltartotta őket egymástól.
Lafayette meglátogatta nagybátyját Emmanuel Marie Louis de Noaille-t, angol nagykövetet. George Germain lord bálján találkozott Francis Rawdon-Hastings lord-dal, az operában Henry Clintonnal majd William Petty-vel reggelire. Visszatért Franciaországba, később Amerikába. Ekkor Adrienne második gyermekükkel volt terhes.
Egy 1777-es levelében Lafayette ezt írta Adrienne-nek:
Június 7. Elismeri, kedves szívem, hogy a foglalkozás és az életem, amivel rendelkezem, nagyon különbözik attól ami a számomra az olaszországi hiábavaló utakon volt. A szabadság védelmezője, akit idealizálok, szabadabban jövök, mint bárki más, hogy ajánljam barátom ahhoz az érdekes köztársasághoz, és csak őszinteségemet és jó akaratomat hozom magammal; semmi ambíció, semmi személyes érdek. A saját dicsőségemért dolgozva törekszem erőfeszítéseik virágzó kérdésére. Remélem számadásom szerint (nem talált jobb megfelelőt az account-ra) jó amerikai leszel. Ez egy olyan érzelem, amely alkalmas az erényes szívekre. Amerika jóléte szorosan kapcsolódik az egész emberiség jólétéhez. Ő lesz a szabadság tisztelt és a biztonságos menedékháza. Adieu! A sötétség nem szenved engem, hogy tovább folytassam. De, ha ujjaim követik a szívem, nem kell napfény ahhoz, hogy mennyire szenvedek messze öntől és hogy mennyire szeretem önt.
ESTÁS LEYENDO
Ami a Hamiltonból kimaradt
De TodoHamilton musical vs a valódi megfelelőjük. A Hamilton musical, bár valós tényeken, személyeken alapul, mint minden történelmi történetbe kell valami, ami kitaláció. Ebből Lin-Manuel Miranda Hamiltonja sem kivétel. Persze, ezeket csak azért írják át...