Aku menjeling jeong in di sebelah aku yang sedang focus menulis jawapan math. Rupa-rupanya tutor aku hyung kepada jeong in.
“ jangan pandang saya macam tu. Saya malu ” dia berbisik kepada aku. Apa dia kata tadi? Malu? Hahaah lawak la do.
Aku tergelak.
“ Em em cik Sang Joon ada benda yang lawak ke? ” aku hanya mengelengkan kepala dengan soalan yang ditujukan oleh tutor aku.
“Cikgu saya nak tanya ni! ”
“ em apa dia? ”
“ apa nama cikgu? ” dia mengerutkan dahi. Eh asal dia ni?
“ awak tak tahu nama saya? Abang awak tak bagitahu nama saya dekat awak ke? ” aku hanya mengelengkan kepala.
“ nama saya Han Jisung . Awak ada apa-apa yang tak faham ke? ” aku terus mengiyakan.
“ soalan yang ni macam mana? 2x-10=y ? ” dia suruh aku duduk disebelahnya.
“ first-first macam ni lepastu bawak 2x pergi ke belakang and blablablabla.. ” aku mengangguk tanda faham. Senang betul dia ajar.
Aku rasa diperhatikan. Ye Jeong In memperhatikan aku. Gerak-geri aku.
Dia berdecit, mengemas buku dan masukkan ke dalam beg.
“ hyung aku balik dulu, ada kelas vocal dengan saem ” dia terus keluar dari rumah aku tanpa memandang aku. Ouch sakit.
“ ok...ay. haish tak sempat nak pesan dekat dia. ”
Dia cemburu ke?
TBC
short update 😋
YOU ARE READING
[✔] Jelly Bean • Yang Jeong In •
Short Storymaka bermula kisah aku dengan dia disebabkan satu kotak Jelly Bean ? Start : 25 Jan 2018 End : 8 Feb 2018 #84 in short story cover by myeong-minho