《K》

642 102 0
                                    

[ Min Hee High school ]

Aku terus melangkah ke arah locker untuk mengambil buku yang akan digunakan waktu sebelum rehat.

“ ssuppp Joonn! ” sekawan lembu ehhhh kawan-kawan aku terjah aku dari belakang tapi tulah aku tak terkejut pun. Takde mood woi.

“ kau pahal Joon takde mood? Sedih semacam je ” dah agak dah si anak kwon fire ni akan tegur aku sebab muka aku takde mood.

“ memang aku takde mood jinyoung. Abang aku tak kasi keluar dengan korang dah ” aku membuat muka sedih dan memuncungkan bibir aku.

“ alaaaa kenaapaaa? ” tetiba muka kembar si jinyoung ni nak nangis.

“ sebab exam mengejut haritu la jinwoo sedih ah camni. ” jinwoo terus memeluk aku.

Ni lah beza antara jinyoung dengan jinwoo. Jinwoo hati lembut sangat , penyayang.

“ ehh jap asal korang berdua je dekat sini? Mana lagi 3 orang? ” mereka memandang sesama sendiri.

“ dorang entahlah kitaorg pun tak tahu sebab baru sampai hee ” mereka berdua tersengih. Nasib handsome kalau tak aku dah cepuk dorang.

“ Joon, kau ada dengar cerita tak ada budak baru masuk sekolah kita? ” budak baru? Aku menjongketkan kening aku.

“ oh maaf kitaorang lupa yang kau tak minat pasal budak baru ”

“ gweanchanayo. Kaja kita masuk kelas lagi 5 minit dah nak start ni. ”

Maka kami bertiga melalui koridor yang dipenuhi monyet-monyet yang sedang berkeliaran.

Ada yang berlari, menjerit, gelak macam pontianak. Astaga apa nak jadi dengan budak-budak ni.

Akhirnya, sampai juga di hadapan kelas aku. Bish please budak kelas aku time-time ni semua senyap. Sebab apa? Tidur ah pe lagi .

Aku terus mengambil tempat di sebelah minggu eh mingji yang sedang nyenyak tidur.

Tetiba ada 2 orang makhluk Allah ni datang ke meja aku.

“ joon , kau asal muka masam ? Mesti abang kau buat peraturan baru en? ” ehh tau tau je mamat ni.

“ aah wooseok , abang joon buat peraturan dia takleh keluar dengan kitaorang dah. Sebab results dia teruk haritu ” aku hanya mengangguk dengan jawapan yang jinwoo kasi.

“ APA?!  KAU TAK BOLEH KELUAR DENGAN KITAORG DAH?! ” minah ni pahal tetiba bangun menjerit macam kena hysteria. Gila dah agaknya minji ni.

“ kau minji, jangan menjerit. Aku pun terkejut tapi takde ah macam kau ” jawab si min yoon. Minji hanya tersengih macam kerang busuk tak mandi 5 kurun . Min yoon tu lelaki ye gais nama je macam pondan dan dia bukan kembar si minji.

“ baiklah murid - murid sila kembali ke jalan yang benar iaitu tempat duduk kamu sendiri. ” semua murid kembali ke tempat asal dengan segera.

“ baiklah, hari ni kita akan ada murid baru yang akan berpindah ke kelas kita. ” Mrs Han tersenyum lebar. Maklumlah gaji saem dah dapat.

“ dia lawa tak Cikgu? ”

“ dia asal mana? ”

“ SUDAH KARANG KAMU SEMUA TAHU LA ” semua murid kembali senyap.

“ jeong in masuk la ” Mrs Han memanggil murid tersebut. Apabila murid tersebut minji bagai dah hilang nyawa. Semput tetiba.

Aku memandang murid tersebut.

Wtf

“ ENGKAU ?! YANG KASI AKU JELLY BEAN SEMALAM?! ”

TBC

Double update today!!  Hehe jangan lupa vote 💕

[✔] Jelly Bean • Yang Jeong In •Where stories live. Discover now