《이》

409 79 5
                                    

Sudah 6 bulan telah berlalu lagi beberapa hari nak masuk bulan baru . Tapi fikiran aku masih melayang.

“ jeong in ah! Focus sikit lagi berapa bulan dah nak debut. Nanti CEO marah. ” Chan hyung menegur aku kerana aku salah step.

Aku merengus kasar,  dahlah kena sekolah berdekatan dengan dorm lepastu selalu tak pergi sekolah.

Phone pun kena rampas. Aku dah mulai rindu sang joon, aku harap sangat dia takkan lupakan aku.

“ hyung , jeong in nak rehat sekejap boleh? ” dia mengangguk lalu aku beredar keluar dari studio.

Aku terus naik menuju ke rooftop bar yang terletak di atas sekali. Ada sofa tersedia bukan setakat sofa, makanan minuman semua dah complete.

Aku terus merebahkan diri di atas sofa tersebut dan memandang langit yang cerah , burung-burung yang berterbangan.

“ ssup jeong in! ” aku terus terbangun dari baringan aku tadi. Tak guna betul.

“ terkejut tahu tak hyung ” minho hyung duduk di sebelah aku sambil tersengih. Aku tau la kau handsome tapi takyah ah tersengih-sengih.

“ hahah padan muka, tulah siapa suruh termenung jauh. Kau pahal ada dekat sini? ”

“ saje, tenangkan fikiran. Entah berapa lama lagi kita perlu macam ni tanpa phone. Tak boleh balik rumah, pergi sekolah jarang-jarang. ” aku nak pergi sekolah tahu tak.

“ aku faham perasaan kau. Kau nak jumpa sang joon adik kang daniel dengan kang seung yoon enn? ” aku membulatkan mata selepas soalan tersebut di lemparkan kepada aku.

“ kira macam tulah . Menyesal jeong in tak bercakap dengan dia hurm ” aku memuncungkan mulut.

“ chill nanti jumpa lah tu. Sabar okay ?” minho hyung menepuk bahu ku dan beredar.

Skip

“ baiklah, saya akan benarkan anda pergi keluar, ambik phone yang telah dirampas selama 2 minggu. ” kami semua terkejut dengan apa yang CEO sampaikan.

“ betul ni? ” lalu dia mengangguk dan melemparkan senyuman.

“ tapi saya ada berita yang baik untuk kamu semua ” mereka kembali tumpukan perhatian kepada CEO .

TBC

[✔] Jelly Bean • Yang Jeong In •Where stories live. Discover now