Den nye pige

75 4 1
                                    

Jeg er endelig kommet til skolen og har lagt brevet på hendes plads, nu skal jeg bare vente til hun kommer og læser brevet. Den første kommer nu. Det er Sofie. Vi sidder og snakker lidt, jeg fortæller hende ikke om brevet. Heldigvis lægger hun ikke mærke til brevet på Amandas bord. Nu kommer der mange, Amanda er i blandt dem. Hun går over til sin plads, men lægger ikke mærke til brevet.

Vi er på vej til time. Jeg går på gangen og spiser en appelsin, da Amanda kommer gående imod mig med tårer i øjnene og siger "Jeg har læst dit brev." Jeg begynder at græde uden lyd, det samme gør hun. Den gamle pedel står og kigger på os mens tårerne løber ned af vores kinder, vi står og krammer. Den sure lærer kommer og siger "se så at komme til time og det er nu." "Sikke nogle uforskammet unger" siger hun til sig selv.

Da vores lærer kommer ind i klassen siger hun "hej allesammen. I dag får vi en ny pige. Hun hedder Julie og skal gå i klassen i et år, hvis det går godt skal hun fortsætte. Tag nu godt imod hende, jeg går ned og henter hende og byder hende velkommen." Hun går afsted og henter den nye pige. Julie og læreren kommer ind i klassen. Amanda går direkte over til Julie, mens hende og jeg var i gang med at snakke.

Vi får frikvarter, Julie og Amanda går ud til frikvarter sammen, jeg går over til Amanda og spørg "kan du være sammen i dag?" "Nej desværre skal være sammen med Julie." "Kan du så være sammen imorgen?" "Nej der skal jeg også være sammen med Julie." "Når okay" svarer jeg.

____________________________________________________________Håber i kan lide min novelle den er blevet færdig nu, men regner med at der kommer flere historier op<3         

Hemmeligheden (Novelle)Where stories live. Discover now