Kapitel 2

340 13 1
                                    

"En keps!" ropade jag och blev glad. Kepsen var svart med ett neonrosa The Fooo märke mitt fram. Skärmen var också neonrosa.

"Jag gjorde dem själv" sa Cassa glatt och jag höjde ögonbrynen. "Typ"

"Du sa dem? Finns det flera?" frågade jag.

"Jag har en likadan!" sa Cassa och plockade upp en likadan och satte på sig den.

"Ska jag ha dem framåt eller bakåt?" frågade jag sen och hon tyckte att den skulle vara bakåt, så jag satte den så.

"Nu går vi!"

När vi kom in var det fullt av folk där, mest tjejer. Vi trängde oss fram till avspärrningen. Cassa stod och hoppade och pep tyst. Jag försökte lugna henne, fast det gick inte så bra.

"Hej" hörde jag Cassa säga. Jag kollade och sidan, där Cassa stod och pratade med några som jag aldrig sett förut. Jag lutade mitt huvud på Cassas axel och lyssnade på vad de sa.

"Jenny, det här är Agnes och Linn, Agnes och Linn, det här är Jenny" sa hon och presenterade oss för varandra. Vi satte oss på golvet och pratade om allt. Jag fick reda på att de bor i Stockholm, att båda är fjorton, och mycket mer.

Helt plötsligt började hela folkhavet att skrika. Jag och Cassa, som alltid är så efter, fattade först inte vad som hände, innan vi såg på de stora skärmarna att planet hade landat.

"Om ni inte slutar skrika kommer de att ta en annan väg" skrek en vakt. Då blev alla tysta på en gång. Vi väntade och väntade, i en evighet kändes det som, innan vi såg hela The Fooo gå längre bort.

Hatad (The Fooo fanfiction)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora