Berjalan dengan penuh bergaya ala ala model antarabangsa dengan instant shawlnya , baju berlengan panjang pink lembut bawah pinggang dan berseluar jeans skinny panjang itu lalu mengambil tempat paling hujung di cafe kampusnya itu , tempat dimana kawan karibnya selalu berkumpul lantas dia mengambil tempat duduk dihadapan kawannya itu.
"Lambat kau sampai Eil , nasib baik kelas postpone kalau tak mahu kau kena ceramah dengan si nyonya cerewet tu " kata aisyah dan disokong oleh kawannya karibnya lagi sorang iaitu mawar raisarah
Menghembus nafas dengan kasar lalu "Aku tidur lambat la semalam siapkan assignment Prof aydan kan paper aku kena repeat pasal aku buat main main haritu " ialah mana taknya , waktu time kelas dia aku mesti tidur , aku tak tahu la dia bawak ilmu jampi apa masuk dalam kelas , tengok muka dia je kau feel tidur .
"Ish kau ni beb , kita sem terakhir tau , kau buat la betul betul , jangan main main lagi , nanti aku dengan aisyah konvo then kau je ketinggalan , ha acane ? " kata mawar sambil memandang kawan karibnya itu , dia kenal eilrose seorang yang tidak pernah series tapi kalau bersungguh terhadap sesuatu , bersungguh la dia sampai berjaya .
"Iye aku tahu that's why la , aku buat betul betul kali ni , nanti tahun kita dah konvo tapi aku je sangkut dengan budak junior sebab paper tak lepas lepas , tak nak aku buah pisang berbuah dua kali " eilrose menggeleng kepala sambil memandang dua sahabat karib yang berada dihadapannya itu .
" kiteorang akan selalu tolong kau beb , don't worry " ucap serentak aisyah dan mawar sambil memandang kawan rapatnya dari bangku sekolah itu lagi .
××××××
Eshrick termenung di balkoni bilik di rumah mummynya itu , dia masih memikirkan apa yang terjadi petang tadi sambil mengurut pelapis keningnya
FLASHBACK
"Mummy faham esh tapi look here now son , you're 27 , dah takda istilah sampai umur 30 baru nak kahwin , daddy dengan Mummy nak yang terbaik untuk anak kami , mummy tahu esh sibuk , dengan kerja kedua esh ? Jangan ingat mummy tak tahu , but until when ? Umur kami pun tak tahu sampai bila boleh sampai esh " kata puan sri kamelia sambil memandang anak teruna sulungnya itu.
"Mmy , you know me very well , esh tak ready lagi nak kahwin , mmy tahukan kerja kedua esh apa , esh tak nak nanti bila esh kahwin isteri esh tak boleh terima , itu baru isteri belum ada anak lagi mmy , its too dangerous , I can't mmy" memandang mummynya sambil menolak pinggan dan bangun dari kerusi lalu menuju ke atas .
Eshrick memandang langit berwarna gelap yang disinari bintang yang tidak terkira jumlahnya itu dengan rasa bersalah dengan apa yang terjadi petang tadi bersama mummynya itu , dia tahu dia silap tapi itu terlampau bahaya untuk diri dan keluarganya nanti , dia mempunyai ramai musuh then macam mana nak handle , bercinta pun tidak pernah macam mana nak masuk ke alam perkhawinan .
YOU ARE READING
ESHRICK EILROSE
RomanceMengisahkan tentang Carl Eshrick bin Tan Sri Elexander seorang yang dingin dan tidak berperasaan tapi bila dia ditakdirkan berjumpa dengan anak angkat mummynya jadi lain pula "Jangan pandang aku macamtu kalau kau nak selamat pendek , dahlah pendek...