P A R T 1 8

14 4 0
                                    

Sampai kat cafe hingga skrg so jadinya 15 minit tak bercakap. Aku tak faham dia ni kemain ajak ak g sini nak tell prob dia, tapi, mcm siot jea.

" wehhh ! Kau ni dah 15 minit ak tunggu kau bercakap, tapi kau duk termenung mcm org hilang anak ! Pasai ape sindy oii? " kata Rose yang tidak tahan menunggu sinb bersuara lagi sambil menghentakkan botol minuman yang dia minum

Sindy yang baru sedar dri lamunan dan terkejut tgok2 Rose maroh mcm makcik2 hahahahahah mian wehh ak tgh duk fkr lagu ape tahun ni nak cb :)

" haa sorry2 , lately ni ak banyak memikirkan pasal family ak ngn yerin "

" famili ak tu haaa, nak suh ak berhenti sekola, tapi tulaaa ak tak sanggup nak bpisah ngn kowang pastu kena pindah kat daegu "

" tapi kenapa?, sebab ape famili kau suh berhenti n pindah kat daegu why? "

" appa ak dapat keje kat sana , so omma aku pun nak bukak kedai ayam kat sana pulak, kat sini ssh nak dpt customer, hdop kitorg ssh. Ak selalu gaduh ngn parents ak, ak sedih gilaa skrg tak sanggup nak berpisah ngn kowang "

" allah ksiannya kau, asal kau tak tell bnde ni patutlah kau sedih je skrg, spe je thu hal selain aku? "

"kau jelah setakat ni. BoRa ngn yerin ade tanya ak asal ak mcm ni, tapi ak diam jea "

" ermmm skrg ni, kau sabar dlu yea. Kalau mak ayah kau cakap pasal ni lagi, kau pandai2lah backup diri kau luuu . "

" ak akan bantu kau tuk selesaikan hal ni. Aku akan bincang ngn parents ak pasal hal ni so kau tak perlu fkr buat sementara waktu ni "

" tak payahlah weh aku taknak susahkan sesapa, better aku kerja. Ak tanak berhutang budi ngn kau. Ak tak suka weh"

" kau tak yah rasa mcm tu weh, ak ikhlas nak bantu kau. Aku lagi susah tgok kau mcm ni. Lagipun mak ak banyak bantu org2 susah ,tapi kau ni apelah sgt kan. " kata rose dengan menunjukkan keikhlasan berserta senyuman yg manis kat sindy.

" kalau mcm tu thanks sesangat, korang jela boleh bagi bantuan or semangat kat aku. Even ak tak expect kau nak bantu hal ni. Sayang kau weh 💕" kata sinb dgn terpapar pretty smile + 😂

" alaaa kau ni tak da apelah ,lagipun tanggungjawabkan kena tolong sesama lain. So ak buat ape yg patut " Kata Rose dengan menjelaskan erti sahabat yang sebenar.

" even kau ade masalah besar sekali pun, kau jangan cepat give up, semua ni ade hikmahnya. Trust me kalau kau redha insyallah bahagialah hidup kau 🤗"

Rose terkejut sinb memeluk dengan mengeluarkan tangisan yang tidak dapat tahan lagi. Dia perasaan sejak Rose cakap sstu yang membuatkan dia harus kuat ,ttbe dia ternampak air matanya hmpr keluar dri tubir matanya.

Sindy sangat berterima kasih even dia berasa serba salah tapi cuba menerimanya bantuan yg rose akan beri kepadanya.

Semasa dalam perjalanan pulang, aku perhati riak muka sindy semasa memandu moto melalui cermin.

Dan ye sindy terlupaa memberithu 1 lagi masalah untuk dia menceritkan pada aku.

" weh "

" ape "

" kau asal monyok lagi nih? Haa bukan kau nak cerita pasal yerin pulak ke? Lupa? " tanya rose dengan berasa curios.

" aaaa, balik nntilah ak cerita, sampai umah kau nnti tau " kata sindy dengan kuat yelah tk dgr sgt sbb dia bwak moto.

Dirumah Rose

Tiba di rumah, Rose memulakan pertanyaan semula.

" haa skrg cite, asal ngn yerin tuh? " marah Rose sebab mybe dia sakitkan hati sindy kot hahahah

" lately ni kan, yerin mcm tak jmpa ak sangat, kalau ak tanya pasal kepastian skit, dia marah kat aku. Mybe dia ingt ak ni mcm tak caye dia kot. " kata sinb dengan sedih

" ouh tu... Ak pun pasan dia mcm tak rapat ngn kau sgt, ingtkan korang gaduh, but BoRa pun pasan skli cuma dia diam. Sokay kita siasat sama2 "

" k lah tq antar aku, malulah kau ada moto.. Ak ni takde sebab parents ak tak caye aku so saddd meh 😪" kecewe rose.

" lahh ade lah tu nnti. Aku nak balik esok jmpaa tau bye " balasnya sambil membuka enjin moto lalu beredar dri rumah Rose

- K chap ni banyak deorg jea, sebab tyaaa nak ubah skit jalan cerita tyaaaa. So faham2lah ye. -




STALKER BERJAYA || KTH 💕Where stories live. Discover now