Geçen bölüm demiştim shiplerden bahsedicem diye. Daha doğrusu konunun adı 'One Piece'de Aşk' oluyor sanırım. Kısaca One Piece'de var olan shiplerin hangi nedenlerden ötürü ortaya çıktığını , hangilerinin daha çok tutulduğunu , hangi shiplerin çok daha mantıklı olduğuna filan değinicem. Artı olarak kendi düşüncelerimide paylaşıcam.
-Söylemezsem çatlarım çünkü -_- -
Bakalım ortaya nasıl bişi çıkıcak. O zaman önce normal shiplerle başlayalım.
×Normaller×
Normal shipler -boyxgirl- diyince ilk olarak aklımıza onlar geliyor , tabikide ;
LuNa - LuffyxNami =
Görsel açıdan gerçekten mükemmel bir ship itiraf etmezsem çarpırılırım , ama doğruyu söylemem gerekirse bu shipi hiçbir zaman anlayamamışımdır. Ciddiyim. Ben LuHan'cıyım ama Hancock'un varlığını daha bilmediğim zamanlarda dahi bu ikisini shipleyemedim.
Diyebilirsiniz şimdi shipleyecek çok sebep var diye. Haklısınız , ama yaşadıklarını yani mangakanın onlara oluşturduğu sahneleri bir kenara bırakırsanız bu ikilinin karakterleri veya hayata bakışları olsun hiçbir şekilde uyuşmuyo. Zıtlık birbirini çeker lafıyla araya girebilirler sevgili LuNa'cılar ancak bu ikilinin karakter olarak bile o tür bi zıtlığı yok. Aralarında vurmalı kırmalı ne üdüğü belirsiz bir arkadaşlık mevcut.
Kaldıki bu uzuuuun shipler eleştiri yolumuzun başından şunu söyliyim şahsen ben Luffy gibi bir adamın hiçbir kadınla bakın 'Hiçbir' kadınla romantik veya smut açısından bi ilişkiye girebileceğini düşünmüyorum. Luffy'i çıplak bi karının üstüne bırakın "Yapıcağınız işi sikim et nerde la." der çeker gider çocuk , ilgi alanı değil çünkü.
Ama hemen insanların aklına Arabastadaki o meşhur banyo sahnesi geliyo. Orada Luffy Nami ve Vivi'yi 'digerleriyle birlikte' dikizlemiş sonrada burun kanaması geçirmiştir. Ancak sevgili Shipper kardeşlerim Eiichiro Oda bir konuşmasında Luffy'nin aklının sürü psikolojisiyle çalıştığını söylemiş. Yani iradesini gerektirmiycek durumlarda olayı anlamasada -ki Luffy çoğu zaman etrafında dönen olayları anlamaz- sevdiği insanlarla beraber hareket ettiğini kastetmiştir. Söylemem odur ki bana göre Luffy'i hiçbir kadın etkileyemez. Luffy reisin asıl havalı taraflarından biride budur.
LuNa aynı zamanda benim 'Ezbere' shipler olarak adlandırdığım türden bir ship. Peki bu 'Ezbere Ship' dediğim şey ne? Benim adını koymuş olduğum bu ship türü sadece shounen lerde oluyor. Yani genellikle mangakların shounen serilerde bize 'İlk' olarak sundukları erkek ve kız karakterler. Kolay yoldan örneklerle açıklamak gerekirse ;
FT'den - Natsu&Lucy
FA'dan - Edward&Winry
FT'den - Gellal&ErzaMangakaların bize bir kalıp halinde verdiği , en çok birlikte geçen sahneyi onlara bastıkları ve sonucundada insanların hoop biranda fanatiği olduğu ancak seri 'Shounen!!!' olduğu için mangakaların heran yaptıkları piçliklerle shipperlarla alttan alttan daşşak geçtiği bu shiplere ben ezbere shipler diyorum.
Sadede gelirsek bu sayıp döktüklerime rağmen bu ship olması yani gerçekleşmesi en muhtemel ship. One Piece bir shounen ve ben sonundada herhangi bir shipin gercekleşmesini istemiyorum. Ancak bazen -Fairy tail'dede- olduğu gibi shounen lerin bitiminde mangakalar bazı shipleri gerçekleştirebiliyorlar. Kitabımda 'Ship Eleştirisi' yapmamın sebebide bu zaten.
Ship Adı - LuNa
Ortaya çıkış sebebi - Karakterlerin birlikte geçirdikleri sahnelerin çokluğu ve birbirlerine olan yakınlıkları
Görsel Güzellik - %60
Ship Türü - Normal , Ezbere
Tutulma Oranı - Topluluğun yüzde ellisi tutuyor lan resmen dbddd
Gerçekleşme Oranı - %40 -yüzde ellilik bir kısım One Piece'in shounen seri olmasından dolayı diğer shiplerdede kesilicek-
Yazar Notu - Ben shiplemiyom hacı ama shiplemek için sahne çokluğu olan bir çift. Yinede bana göre karakter yapıları birbiriyle zıt olmayı bırakın birbirinden tamamen kopuklarmış gibi geliyor.
Eveeet. İlk ship eleştirimin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Pek beceremedim hatta batırmış gibi hissediyorum. O yüzden neredeyse 1 ay bölümü yayınlayamadım. İçime sinmedi diye sil-yaz yapa yapa beynimi yalama bile ettim. Ama One Piece'e Ship eleştirileri yapmak benim için çok önemli çünkü hiçbir yerde doğru düzgün bu konuyu ele alan yazılar bulamadım. Zaten One Piece Watty'de pek tutmuyo. Bloglardada baştan savma iki üç şey yazıp bırakmışlar. One Piece gibi bir animenin her alanda yazıları olmalı bence.
Son olarak beğendiğim birkaç fotoyuda paylaşıyım tamamlansın(^ω^).
Ölmezsem diğer bölümü bir hafta içerisinde yazıp yayınlıycam..... Yapabilirim.... Kendime güveniyorum lan!!!*-*
Ehem dhbdhdhs neyse görüşürük.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
One Piece × Fan'a
FanficOne Piece Fotolarını , Videolarını , Bölümlerini , Arcları , En Önemlisi Shipleri (͡° ͜ʖ ͡°) vb. Olarak Aklınıza Gelebilecek One Piece İle İlgili Herşeyin Yorumlanıcağı , Adı Üstünde Fan'lara Hitap Eden Bir Kitap....... NOT - Dikkat hertür sapıklık...