Takdir Kita [KTH + EMMA]

16 2 0
                                    

Title:Takdir kita
Cast: Emma & Taehyung
Genre:sad maybe😂

TAEHYUNG POV

Aku melihat ke langit.

"Emma,aku harap kau bahagia di sana.."

Senyuman pahit aku kuntumkan ke arah langit yang biru itu.

[FLASBACK]

"Tae!" Emma melompat riang ke arah Taehyung.

"Oh,opocot nak cucuk lembu ko!" Latahku.

Aku mengurut-urut dadaku yang sedang berdegup laju itu. Fuh,nasib baik tak sakit jantung. Kalau tak,mau jadi mayat aku tadi.

"Emma! Apahal kau ni? Main jerkah-jerkah orang. Kalau Tae ada sakit jantung macam mana? Emma sanggup ke,kalau Tae mati?"

"Hish,janganlah cakap macam tu! Emma tak nak. Emma saaaayang! Tae! Hehehe.."

Dia tersengih sendiri. Apalah dengan yeochin aku ni,asyik nak aku sakit jantung jer.

"Oppa,minggu depan Emma dah kena balik Malaysia. Oppa jaga diri,yea?"

"Hah? Emma nak balik? Habis,oppa macam mana? Emma sanggup tinggalkan oppa sorang-sorang kat sini? Sampai hati!"

Aku berpeluk tubuh sambil membawa pandanganku ke arah pantai yang serba indah itu.

"Aloh,bucuk-bucuk Emma ni,majuk ke?" Sakat Emma sambil mencuit hidungku.

"Taklah! Tae gelak!" Ujarku lalu aku muncungkan bibirku sedepa.

"Aloh,comelnya bucuk Emma ni..!" Dia menggeletek aku lembut. Terkekeh-kekeh aku menahan ketawa kegelian itu.

Aduhai,yeochin aku ni memang pandai 'U-turn' kan mood aku.

"Hahha. Kan bagus kalau macam ni. Barulah,Emma boleh melting selalu dengan oppa.." ucapnya sambil mengukir senyuman yang cukup manis padaku.

Oh,Yeochin kesayanganku!

~seminggu kemudian~

"Oppa,Emma pergi dulu. Oppa jaga diri baik-baik yea?"

"Hurmm.." ucapku acuh tak acuh.

"Cium.." pintanya spontan

"Hish,oppa ni! Mana boleh! Itu batas kita! Kita tak boleh lepas! Nanti dah kahwin,bolehlah oppa minta cium sekalipun."

"Alah.."

"Oppa,ingat! Kalau oppa nakkan Emma. Oppa masuk Islam and then kita kahwin.."

"Nae.."

"Aloh, janganlah macam tu. Nanti oppa datang Malaysia,key?"

"Ha? Yeay! Bolehlah,oppa kenal dengan omma and appa Emma! Yeay!"

"Tapi dengan syarat kalau Emma tak balik dalam masa sebulan,oppa datanglah yea? Emma akan menanti kehadiran oppa.."

Aku tatap wajah suci mulus Emma. Kenapa? Kenapa aku rasa tak sedap hati? Aku rasa seakan aku takkan berjumpa lagi dengan dia. Kenapa?

Aku lihat,air mata jernih mula menitis satu demi satu di pipi Emma. Aku seka ia lembut.

"Sudah. Emma kan kuat! Emma takkan apa-apa.." ucapku sayu.

"Nae oppa. Oppa janji,oppa akan bahagia di sini yea? Oppa janji yea?"

Aku mengangguk perlahan.

Oppa akan tunggu Emma sepanjang hidup Oppa. Oppa janji.

"Bye.. saranghaeyo.."

Jasad Emma mula hilang dalam kesesakan orang ramai di lapangan terbang itu.

Short Stories [FANFIC]Where stories live. Discover now