Cast: Lai Guanlin, Song Jihyo
Genre: happy"Nah.." Jihyo menyerahkan satu bungkus coklat kepada seorang jejaka yang agak tinggi daripadanya.
"Omo! Gomawoyo,yeobo!" Ujarnya lalu memeluk tubuh Jihyo erat.
Satu kuntuman senyuman manis terukir dibibirnya.
"Sudah,saya nak bagi pada pesakit lain pula.." Jihyo menjarakkan sedikit tubuhnya dari tubuh lelaki itu
"Aloh,ingatkan-ingatkan yeobo buat coklat ni untuk oppa sorang.." cebiknya.
"Ermm,ni saya yang buat untuk Guanlin..yang lain,nurse yang buatkan.."
"Really?"
Jihyo mengangguk laju.
"Yahooooo!!" Guanlin terlompat riang. Suntikan yang bakal diterimanya nanti sudah dilupakannya.
S
K
I
P"arggghhh!"
"Tahan,Guanlin. Sikit jer ni.." ujar Jihyo sambil ditarik keluar jarum dari salur darah tangan Guanlin.
"Okay,sudah.."
"Huhu,sakit.." adu Guanlin sambil membelek-belek kesan suntikan itu.
"Guanlin,mianhaeyo.." pinta Jihyo sambil menggosok-gosok belakang Guanlin.
"Huh! Oppa benci yeobo!" Guanlin memalingkan kepalanya dari Jihyo. Melenting.
"Saya janji lepas ni saya takkan sakitkan Guanlin lagi,janji eh?"
"Jinja?" Teruja Guanlin lalu mengeluarkan jari kelikingnya dari kepalan kemas tangannya.
"Janji.." Jihyo menyilangkan jari kelingkingnya di jari Guanlin.
S
K
I
P"Tak! Guanlin tak nak! Guanlin nak duk dengan yeobo....! Guanlin tak nak balik rumah~" raung Guanlin. Ommanya dari tadi cuba menenangkannya.
"Shhuhhh..Guanlin sayang,Guanlin kena balik. Lagipun,Guanlin dah sembuh dah kan..?"
"Alah,Guanlin tak mahu....!" Guanlin menghempas-hempas kedua-dua belah kakinya di atas tilam.
"Mana yeobo Guanlin tu? Nanti omma ajak dia balik sekali nak?"
Terus kaki Guanlin berhenti dari menghentak di atas katilnya itu. Mukanya terserlah aura keterujaan itu.
"Jinja omma?"
"Nae.." angguk omma Guanlin perlahan.
"Sekarang,mana yeobo Guanlin..?"
"Tuu.." mulutnya panjang menjuih ke arah seorang gadis berkot putih dan berambut hitam ikal mayang yang sedang bercakap dengan seorang nurse.
"Cantik kan omma?"
"Ermm,pandai Guanlin pilih.." puji Omma sambil matanya ralit melihat gadis itu.
***
"Doktor Jihyo,ni ada bunga untuk doktor.." ucap seorang nurse lalu menyerahkan satu kuntum bunga ros yang sudah cantik dibalut padanya.
Jihyo menyambut bunga itu sambil tersenyum.
"Dari siapa?"
"Entahlah,doktor.."
"Tak apa,gomawoyo.." Jihyo tunduk sedikit pada nurse itu.
Kad merah hati pada bunga itu Jihyo ambil dan tilik.
Annyeong! Gomawoyo sebab sudi terima bunga saya wahai buah hatiku💕
Itu saja yang ditulisnya. Kuntuman manis terukir dibibir Jihyo. Bunga ros hidup itu dia hidu. Wangi!
"Siapalah,yang baik hati bagi bunga ni.." gumam Jihyo sendiri.
Jihyo letak kembali bunga itu disebelahnya lalu dia teruskan kerjanya yang tertangguh tadi.
"I love you.." tiba-tiba saja perkataan itu terbit pada benak fikirannya.
S
K
I
PHari semakin berlalu,satu persatu kuntum bunga Jihyo dapat. Pelbagai kata manis dia dapat sehinggalah satu jambak bunga ros putih diterimanya. Dia agak kaget kerana selama ini,hanya sekuntum dan ros itu ros merah.
Jihyo angkat sejambak ros putih itu dari atas mejanya lalu dihidu dalam. Kertas merah hati dia cari. Jumpa!
Seorang doktor pernah berkata pada saya,cinta itu buta. Cinta boleh dihidupkan. Cinta itu sakit. So,...
Jihyo pandang nota itu aneh. Tergantung.
"Would you marry me?" Tiba-tiba satu suara datang daripada muka pintu. Jihyo mengangkat mukanya memandang ke arah pintu itu.
"Gualin?"
"Nae.."
Perlahan-lahan,Guanlin mengatur langkah ke arah Jihyo. Sekuntum bunga ros putih dikeluarkan dari belakangnya. Bila dia berada hanya 2 tapak daripada Jihyo,dia serahkan bunga itu padanya.
"I'm your patient. You my doctor and always be my heal.."
Jihyo terkedu. Dia menunduk lemah. Tak berani dia memandang iris jejaka dihadapannya itu.
"Ermm,Guanlin? Kamu sihat?"
Tiba-tiba,Guanlin menarik tubuh Jihyo ke dalam dakapan hangatnya.
Dup Dap Dup Dap
"Guan--"
"Dengar.." Guanlin makin membenamkan kepala Jihyo pada dada tegapnya.
Dup Dap Dup Dap
"Yeobo dengar kan? Sebenarnya,Guanlin dah lama suka pada doktor tapi--"
"Sebab Guanlin sakit?" Jihyo mengagak.
Perlahan-lahan kepala itu mengangguk.
"Guanlin kan psiko. Tentu doktor takut nak dekat dengan Guanlin.."
Jihyo tersenyum manis.
"Awak nak tahu.." Jihyo menyinsingkan lengan bajunya lalu tangannya dilingkar pada leher Guanlin.
Perlahan-lahan tangannya menarik kepala itu ke arah dadanya.
"Dengar.."
Dup Dap Dup Dap
"Nado.."
Serta-merta Guanlin memandang Jihyo teruja.
"Jinja?"
"Nae..Saranghae.." ucap Jihyo
Guanlin melompat keriangan. Tubuh Jihyo itu di angkat lalu dipusing-pusingkan.
"Nado,Jihyo ah!" Jeritnya.
"Yahh!! Guanlin,yah!!" Gelut Jihyo.
Akhirnya,Guanlin berhenti dari berpusing. Tubuh Jihyo diletakkan dibawah.
Terus dia berlutut. Satu kotak baldu dia keluarkan dari kocek seluarnya.
"Jihyo sshi,would you marry me?"
"Nae.."
End
Ku pohon jasa baik para readers menekan butang vote dan berjemaahlah dengan kengkawan lain request pada saya..Ini adalah selingan kerna tiada org req😭😭
YOU ARE READING
Short Stories [FANFIC]
CasualeNukilan pendek dari otak saya sendiri. Support ya,guys! Highest ranking: #643 in random Poster:-- -@namja_kkamjong88