"omma,ni aiskrim.." Myung soo serahkan satu kon ais krim pada seorang tua di hadapannya itu. Omma.
"Gomawoyo,Myung soo sshi.." balas ommanya lalu menyambut huluran Myung soo.
Terus puncak aiskrim itu dia terkam. Laporlah katakan.
"Ermmmm,kejap lagi omma nak main apa?" Tanya Myung soo lalu mendaratkan punggungnya ke atas bangku sambil menghirup cola-cola yang dia baru beli tadi.
"Huh? Ah,omma nak masuk istana tu.." tunjuk omma sambil jari telunjuknya tepat jatuh ke atas satu bangunan istana di tengah-tengah taman tema itu.
"Alah omma. Tak ada tempat lain ke nak pergi? Myung soo seganlah nak masuk situ.."
"Kalau macam tu,omma merajuk ah!"
Myung soo merengus lemah. Sungguh,dia penat melayan karenah ommanya yang makin tua makin menjadi-jadi itu. Terlalu gemar akan watak cinderella. Sama pelik dengan 'monyet' tadi tu.
"Okaylah, Myung soo bawa omma pergi sana. Tapi,omma masuk sorang eh? Myung soo tak nak.."
"Ermm? Yeay!!" Teruja omma. Aiskrim coklatnya itu dijilat habis. Macam budak-budak kan?Perangai sama jer dengan 'monyet' tadi.
S
K
I
P"Wei,macam mana dengan design gaun terbaru aku? Mantap kan?" Aku suakan beberapa helai kertas di hadapan Myra.
"Wei,ni memang lagend lah! Aku suka..!" Teruja Myra. Ditilik satu persatu helain kertas yang aku suakan tadi.
"Memang tak rugi kau punya obses terhadap cinderella. Untung.." puji Myra lagi. Senyuman lebar terukir di bibirnya.
"Well~"
Kling!
Kedengaran bunyi loceng butik. Aku terus berpaling ke arah bunyi tersebut. Kuntuman manis aku hadiahkan buat gerangan itu. Seorang wanita tua berumur dalam lingkungan 40-an. Puan Kim.
"Puan Kim.." sapaku. Tubuh genitku itu dia peluk erat. Sudah seminggu aku tak bertemunya semenjak di taman tema hari itu.
"Ermm,Puan Kim buat apa kat sini?"
"Eh,panggil omma jer.."
"Hah? Nae omma.." ucapku agak kekok. Namun,tak lama. Wajah manis tua Puan Kim memang menenangkan jiwa. Sama seperti ommaku.
"Hehe,omma nak beli baju untuk majlis malam esok.."
"Ouh..aunty nak design yang macam mana?" Celah Myra pula.
Anak mata Puan Kim muka beralih pada Myra yang sedang menunggu jawapan darinya.
"Fai tahu,cinderella kan?"
YOU ARE READING
Short Stories [FANFIC]
CasualeNukilan pendek dari otak saya sendiri. Support ya,guys! Highest ranking: #643 in random Poster:-- -@namja_kkamjong88