Failed Cinderella [1]

10 1 1
                                    

Title: Failed Cinderella
Cast: L Infinite a.k.a Myung soo & Faizah
Genre: romcom
Requested by: iceprincess133

Hari ini hari istimewa buat aku. Cinderella. Itulah sebabnya.

Tit! Tit! Tit!

Bunyi siren itu sungguh membingitkan telinga aku. Serta-merta,tanganku memukul kepala jam itu. Bingit!

"Akhirnya senyap juga.." gumamku sendiri. Kepalaku dilentokkan kembali pada bantal.

Ding! Dong!

"Fai,kau ada kat dalam tak? Kita dah lambat ni.." jerit gerangan di luar itu.

Sekali lagi lenaku diganggu oleh parasit mana entah. Aku angkat bantal yang melapik kepalaku dan terus aku tekap ia ke muka. Kurang sikit.

"Fai,kita dah lewat nak pergi Cinderella park ni!"

Badanku terus melenting ke atas. Cinderella park!

Terus aku tujah mukaku ke arah jendela. Dilihat,Myra sedang mencemberut menungguku di bawah.

"Kejap! Aku nak pi mandi dulu..!" Laungku pula. Habis keluar anak tekak aku. Ugh! Ugh!

Aku masuk balik ke dalam bilik lalu tuala kecil pada penyidai aku capai. Kamar mandi aku tuju.

Setelah lebih kurang 10 minit aku mandi,cepat-cepat aku bukak almari. Kepalaku ligat memikirkan baju apa yang harus aku pakai.

Aku belek satu persatu gaun kembang paras peha yang ada dalam almari itu. Bingung.

"Pakai yang nilah..." aku ambil sehelai gaun merah lalu aku sarungkan terus pada tubuhku.

" aku ambil sehelai gaun merah lalu aku sarungkan terus pada tubuhku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Itulah aku. Cantik kan? Kejap lagi,impian aku akan tercapai!

Sebelum keluar,aku calitkan sedikit lipstik merah pada bibirku lalu bedak aku tampalkan nipis pada pipiku. Dah putih,buat apa pakai tebal-tebal.

"Fai,cepatlah~" rayu gerangan itu lagi.

"Kejap. Kejap.."

Aku capai slim bag aku lalu aku masukkan beberapa keping not duit dan juga phone.

Perlahan-lahan aku turun tangga lalu ke pintu. Tak sempat aku menjamah sarapan yang omma sediakan.

"Omma,Fai pergi dulu.!"

"Nan--"

Terus aku pecut ke halaman rumah di mana tempat gadis tadi menungguku.

"Sorrylah aku lambat.."

Short Stories [FANFIC]Where stories live. Discover now