חשבתם פעם על אנשים? כל סוג של אנשים. השכנה ממול, המורה בבית ספר, החברים, המוכר בחנות הפרחים ואפילו סתם הבחור שירד אתכם במעלית, שכל איזה שהוא סוג של תקשורת שהייתה ביינכם מסתכמת ב"יום טוב" מנומס כשנפרדתם?
בשביל לעשות את זה יותר קל ופשוט בשבילכם, תחשבו על עצמכם. על העולם שלכם, על המסע שלכם ועל סיפור החיים שלכם. כל זה מתומצת ושמור בתוככם, יקום שלם חבוי מתחת לקליפה חיצונית ופיזית, שהיא הגוף שלכם. כשהבחור במעלית הסתכל עליכם, הוא ראה אתכם בדיוק כמו שאתם ראיתם אותו. אתם הייתם "הבחור מהמעלית" שלו. סתם, עוד, בחור.
ובדיוק כמוכם, גם לבחור הזה יש יקום משלו. הוא יצא מהמעלית, ואולי הוא יקנה זר פרחים וייסע אל מי שעתידה להיות אישתו? או אולי הוא מתחיל היום עבודה חדשה, ומתחת לחזות המאופקת שלו הוא מתרגש עד עומק הנשמה? או שהוא בסך הכל הולך לחוות עוד יום רגיל ומשעמם, ובכל זאת - כשהוא יחזור הביתה, תשוש מעמל היום - הכלב הגדול שלו יחכה לו בקוצר רוח, מאושר לראותו, ויספק לו נחמה שאין כמוה.
אנשים בכל העולם, הם סיפורים מהלכים. לכל אחד עלילה משלו, פיתולים משלו, דרכים משלו שהוא יבחר ללכת בהם ובחר ללכת בהם. יקומים שלמים, עולמות שלמים, מקומיים וממעבר לים, מרתקים אחד אחד. סיפורי חיים מלאים - והם מליארדים. הם בכל מקום. עוברים לידנו ברחוב, מגישים לנו אוכל במסעדות, עומדים לידנו במעלית!..
בספר הנסיך הקטן, רגע לפני שהוא עוזב את השועל, השועל מגלה לנסיך הקטן סוד על החיים-
"אין לראות את הדברים היטב אלא בלב בלבד. כי הדבר החשוב באמת סמוי מן העין."
המשפט הזה לא יצא לי מהראש הרבה זמן. המשמעות שלו בשבילי היא שכדאי לנו לפעמים להסתכל על אנשים דרך הלב, ולא דרך העיניים. לראות בכל אחד יקום משלו, מיוחד ופרטי.
מה אתם חושבים על זה?
YOU ARE READING
חשבתם פעם על...
Spiritualחשבתם פעם על משהו? ישבתם פעם, וריכזתם את כל תת המודע שלכם בנושא אחד שבו התעמקתם? לי יש יותר מדי זמן לחשוב. אז החלטתי לשתף אתכם בכמה מהמחשבות שעליהם חשבתי בכל מני זמנים, בכל מני מצבים. מקווה שתהנו ותזדהו.