אוכל

88 7 0
                                    

חשבתם פעם על אוכל? 

לכל אלו שמגחכים כרגע מול המסך, אתם יודעים שאני לא מתכוונת לזה במובן הזה.

אני מבינה שיש פחות סיכוי שמישהו יחשוב על אוכל בצורה אחרת מאיך שמסתכלים עליו היום. היום, בניגוד לפעם, יש לנו כבר כל כך הרבה סוגים של אוכל, בכמעט כל הטעמים שקיימים. אף אחד לא מחדש יותר מדי את האוכל שאנחנו מכירים, וגם כשכן אנחנו לא מייחסים לזה כל כך הרבה חשיבות. זה הרי כבר קרה מאות פעמים, אז אין צורך להתרגש.

אני חושבת על כל מאות הפעמים האלו. פעם, מזמן - לא היו את כל סוגי האוכל. היה מישהו, או קבוצה של אנשים, שהבינו שאם הם ישלבו את המאכל הזה עם המאכל הזה - זה יצור טעם חדש לחלוטין, שונה לגמרי מ2 הטעמים הקודמים. או שאם תשרוף את המאכל הספציפי הזה בטמפרטורה הספציפית הזאת לפרק הזמן הספציפי הזה זה יהיה טעים הרבה יותר. 

או אולי אפילו - האנשים שגילו שעם עושים איזו שהיא פעולה על מאכל, הוא הופך למשהו אחר לגמרי? חשבתם על המישהו שגילה את הפופקורן? והצימוקים, ובכללי הפרות היבשים, וגבינה?

רוב הדברים האלו הגיעו מתקופה שבה הם לא היו (משום מה), ומישהו גרם או גרמו להם להיווצר. מישהו שניסה לשחק עם האוכל (למרות שאמא שלו אמרה לו שאסור) ושינה את העולם. האנשים שבלעדיהם לא יכולתם לאכול ארוחת בוקר שנראית לכם נורמלית.

ידעתם שסויה נחשב טעם משל עצמה? ביחד עם הטעמים חמוץ, מתוק, מלוח ומר. (חריף, אם תהיתם, לא נמצא ברשימה)

מה אם מישהו היה ממציא היום טעם חדש לגמרי שאף אחד עדיין לא הכיר? זה קרה קודם, זה יכול לקרות גם עכשיו. רק רציתי לעורר כיווני מחשבה.

רק אני רואה כמה הנושא הזה מיוחד? 

מה אתם חושבים, ומה המאכל האהוב עליכם?

חשבתם פעם על...Where stories live. Discover now