وبعد مرور اسبوعين
عاد ليث وجنه الى مصر وكانوا غايه فى السعاده
■فى الفيﻻ .....اسر : ليث انا هموت واتجوز جوزنى يابنى ...
ليث : هو انا مسكك متتجوز ..
اسر : وحيات امك ..
ليث بغضب : ايه !!!!
اسر : قصدى قصدى انت ال مفروض تقول مش كده
ليث : ايوه كده اتعدل ..
اسر : يابنى احترمنى شويه انا بردوا اخوه مراتك
واخوها الكبير كمان ودكتور وليا مركزى..
ليث : مهو انت المهذء ..
جنه : ههههههههههههههه
اسر : متشوفى جوزك يا اختى وﻻ انتى فلحه فى الضحك ..
جنه : طيب ههههه.
قامت جنه قعده برسميه وبصوت رسمى ...
جنه : انا بيشرفنى انى اطلب ايد اﻻنسه دنيا الى اخويا المصون اسر اﻻسيوطى ..
ليث بنفس الرسميه : وهو بيشتغل ايه عشان اعطيه كرمتى دنيا اﻻسيوطى. .
جنه : الدكتور اسر اﻻسيوطى دكتور قلبيه كبير فى لندن وعندوا مستشفى لعﻻج القلبيه للاطفال فى لندن وهيفتح الفرع التانى فى مصر ..
ليث بغرور : سبونى اسال عليه وارد عليكوا ...
آسر : بقولك ايه انت وهى تسال ايه ه انا اعرفك بقالى 30 سنه وعرف عنك كل تفصيلط زي ما انت عارف ولسه بتقولى هتسال
وقال بدراميه :لو مجوزتنيش اختك فى حدود أسبوعين هاخد اختى وارجع لندن هااااا تجوزنى اختك اعطيك اختى ها...
ليث بغضب مصطنع : اعملها و بدل متتجوز نترحم على روحك ..
آسر بخوف مصطنع : ﻻ يعم انا عوز اخش دنيا مش اخر جوزنى اختك بقا ..
ليث : بم انك عوز البنت وانك بتحبها وابن عمى و اخوا حبيبي و مراتى ونور حياتى فامفيش مانع اعطيك حته منى زى ما انت عطتنى حته منك ...
آسر : اتفقنا الفرح بعد اسبوع كده تمام انا مجهز القاعد والفستان بعت اجيبوا من لندن + فستاين الحنه وكتب الكتاب ...معتش اﻻ الدعاوى ودعوت المعازيم ..
جنه بفرحة : مبروووووك يا احلى اخ فى الدنيا ..وبدء الجميع فى التحضير لى حفل زفاف ...
اسر و دنيا .....
الكانت سعادتهم مش قدره تتوصف ...
وحب جنه و ليث كل يوم عن اﻻول بيكبر عن اﻻول..
وهيفضل حبهم يزيد اكتر من اﻻول...وبينما الجميع منهك فى تحضير الزفاف كان هناك من يضع من الخطط الخبيثه لتدمير السعاده كان هؤﻻء اﻻوغاد يفكرون فى القضاء على ليث وعلى جنه
*-كان عبد الجبار و سباستيان يتحدثان -*
عبد الجبار باﻻنجليزى : سيدى انهم يحتفلون ويجهزون زفاف اسر اخ جنه اﻻكبر
سباستيان : دعهم يحتفلوا قليﻻ حتى اقدى عليهم واهدم تلك العاده التى قد بنيت ..
عبد الجبار : كما تريد سيدى ..
سباستيان : اريد ان تاتى بجنه حيه ﻻ اريد ان تموت هل تفهم و ابعد ابنك الحقير عنها واذا سمعت انها خدشت فقط سوف اقتلك بطريق بشعه يصعب على عقلك الصغير تخيلها انها جميله بحق ..
عبد الجبار: نعم انها جميله انها تشبه امها كثير فقط العينان اخذتهم من ابيها تلك العيون الزرقاء الجميله ..
سباستيان : اريدك عند انتهاء الزفاف با أسبوع ..
عبد الجبار : نعم سيدى ...