PART 15

1K 45 13
                                    

Tajuk : Keluarga Berapi

Pada suatu hari , terdapat adik -beradik bernama Man dan Api manakala nama bapanya ialah Marshmallow.

Ketika itu , Man dan Api bermain berdekatan dengan dapur. Man ternampak api di tempat memasak air lalu Man menutup api tersebut. Tiba - tiba Api mencelah.

Api : Apa bang.

Man : Abang tak panggil Api la , abang pergi dapur nak tutup api dekat tempat cerek tu.

Api : La ingatkan panggil Api tadi.

Man : Beza A huruf kecil dan A huruf besar je.

Mereka berdua tidak boleh dekat kalau tidak yang seorang akan terbakar. Nak tahu siapa yang akan bakar? Sambung baca.

Selepas itu , Api pergi ke Man. Tiba - tiba Api terlanggar abangnya. Lalu adiknya iaitu Api , memanggil bapanya kerana dia terlanggar abangnya.

Api : Bapa , abang terbakar.

Marshmallow : Apa dia , abang  terbakar.
Kenapa kamu langgar abang kamu?

Api : Api tak sengajalah bapa.

Marshmellow : Mana abang kamu?

Api : Dekat dapur.

Akhir sekali , Api menunjukkan yang abangnya terbakar. Rupa - rupanya.

....MAN TERBAKAR....

Api : Ni dia bapa... Man... Cis

Marshmellow : Ha! Api.

Api : Ye bapa.

Marshmallow : Dah alang - alang terbakar tu tolong letak  bapa dekat dengan api kamu tu. Bapa pun nak terbakar juga.

Api : Tapi bapa kan Marshmallow.

Marshmallow : Sebab itulah bapa nak dekat ngan kamu nak jadi macam Man juga... MANCIS

Api : Ok.

Selepas itu , kedua - duanya terbakar.
Satu jadi Mancis satu lagi jadi Marshmemallow hangus.

Selepas itu...

Api : Dua - dua sudah terbakar disebabkan aku. Bagaimana aku mahu bakar juga ye ? Aku ni kan Api. Minta tolong Air la.

Api pergi ke tandas untuk mengambil air dan dia juga hilang.

Maka jadilah keluarga terbakar , ada yang terbakar , ada yang hangus dan ada yang sudah diserap oleh air.

Hahaha 😂😂😂

Koleksi Cerita LawakWhere stories live. Discover now