Eindelijk denkt Alaya het is de dag. Alaya is om half 8 al wakker en pakt haar spullen in. Als ze alles heeft loopt ze naar beneden en pakt haar ontbijt, haar vader en moeder liggen nog te slapen wanneer haar zusje wakker word. Alaya loopt naar boven pakt haar zusje op en zet haar in de kinderstoel. En pakt haar pap. Terwijl Alaya haar eten op eet geeft ze haar zusje ook eten. Als ze allebei klaar zijn met eten. Komt Kyra naar beneden, ze ziet Alaya spelen met haar zusje. Ze wordt daar blij van. "Hé Alaya wanneer ga jij naar Alex?" vraagt haar moeder. "Over 45 minuten mam." Alaya speelt nog een halfuur met haar zusje en pakt daarna haar spullen en zet ze voor de voordeur. "Hoe ga je eigenlijk naar Alex?" vraagt Kyra met een half volle mond. "Lopend" zegt Alaya zelfverzekerd. "Oke Alaya veel plezier." " Mam, geef papa een dikke zoen van mij" zegt Alaya vragend. "is goed Alaya veel plezier." "Dankje mam." Alaya rent zo snel mogelijk om bij Alex aan te komen. Ze heeft zo veel zin in de zoektocht. Alleen vind ze jammer dat haar vader het niet mag weten. Ze houd niet van liegen. Als ze na 45 minuten eindelijk bij Alex aankomt ruikt hetzelfde als toen bij haar verjaardag. Vampieren!. Ze wil het spoor volgen tot dat ze haar vader in het bos ziet lopen. Ze draait zich om en klopt aan bij Alex. "Binnen, de deur staat open!" roept Alex blij. Alaya loopt naar de kamer van Alex en zegt dat haar vader dagdienst heeft. Ze kunnen de zoektocht nog verzetten maar dat doen ze niet. Alaya heeft er echt zin in. Na een uur gekletst te hebben gaan ze maar even een tukje doen. Ze blijven 2 uur slapen. Tot dat ze geklop horen op de deur. Ze kijken via het raam naar de voordeur. "Jo doe die deur eens open" zeiden de vrienden hard. Is het al zo laat denkt Alaya. Alaya doet de deur open en laat ze binnen. "Sorry we lagen te slapen." zei Alaya met een rood gezicht. "Zullen we gaan" zei Alex door de stilte heen. "Is goed" riepen de vrienden opgewonden. Ze liepen naar buiten richting het bos. Ze gaan naar de plek waar ze Alaya's verjaardag gevierd hadden en gaan daar het spoor natrekken. Éénmaal aangekomen ruiken ze het spoor duidelijk. Ze volgen het spoor en vinden de eerste vampier.....
JE LEEST
wolvenbloed vloeit
Werewolfalaya is een meisje (13) ze is een weerwolf /mens en is zelfverzekerd. Tot dat er iets op haar pad komt wat haar familie niet ziet aankomen (Er kunnen wat stukjes inzitten wat lijkt op twilight maar dat is niet mijn bedoeling) Ik ga om de dag een d...