POV: Zenith Mundo
Ik schrik wakker en ik schiet uit bed.
Ik trek me mantel aan en ik doe me geweer in me broekzak. Ik loop daarna me kamer uit en loop naar de vergaderzaal, maar voordat ik de deur kan open doen word de deur al geopend door geen idee wie, maar er lopen bewakers naar buiten en lopen tegen me aan. Oef..
Ik zie dat achter de bewakers koning Lars, Senator Amberle en de andere leiders naar buiten lopen.
"Hey..? Wat is er aan de hand?" Probeer ik te vragen aan Senator Shea van Kayzea maar zonder wat te zeggen loopt ze weg, achter de bewakers aan. Ooh.. oke dan.Ik loop zo snel als ik kan naar het commandocentrum. Ondertussen voel ik ineens een harde stoot en ik val bijna op de grond, ik kan me nog net vastgrijpen aan een paal. Jemig..
Hoezo zijn we überhaupt uit hyperspace..
ik kom het commandocentrum in gelopen en loop zo snel mogelijk over de brug naar het grote raam.
Ik kijk naar boven en ik zie er ineens een grote schaduw vandaan komen.
Oh nee.. we worden meegesleurd..
Hoe dichterbij we komen hoe minder stevig het schip word, dus ik grijp me vast aan een paal naast me.Ineens gaat er een alarm af en ik zie overal rook vandaan komen.
Ik draai me om en ik schreeuw in het algemeen "Wat is er aan de hand?!"
"Ik.. ik weet het niet?"
"Ehh geen idee.."
Zeggen de mensen en ik loop weg, aan hun heb ik dus ook niks.. aan wie heb ik überhaupt wel wat.. iedereen of negeert me of weet geen eens wat er aan de hand is na jaren lang ervaring..
Ik loop terug naar me kamer en ik maak de deur open.Ik zie BB-4 staan en me Porg in het kooitje op het tafeltje ernaast.
Ik schakel BB-4 aan en ik haal de Porg uit het kooitje, de Porg vliegt weer op BB-4 en ik aai de Porg.
"BB.. ik wil dat je uitzoekt in welke ruimte Barbe Mundo, Rave Mundo en Britt zitten.." zeg ik tegen BB-4 en hij bliept. Ondertussen aai ik me Porg en geef hem wat te eten.
Na een tijdje antwoord BB-4.
"Wat.. je kan.. ze ni.. niet vinden..? Ik wil dat je opnieuw zoekt! Lars zei dat ze samen met de andere burgers het schip in zijn gegaan.."Na een tijdje reageert BB-4 nog een keer.
"Je kan ze ALLE 3 niet vinden? Dan heeft Lars dus tegen mij gelogen.. verdomme! BB activeer een schip uit hangaar 1, het boeit me niet wat voor een! En kom daarna naar de cellen!" Zeg ik tegen BB en ik loop me kamer uit. Ik ga tegen de muur aan staan naast me kamer en ik pak me hologram projector erbij en ik probeer contact te krijgen met Voltress. Na een tijdje verschijnt Voltress en hij vraagt wat er is en waar ik ben, ik antwoord met dat we Naboo geëvacueerd hebben en onderweg zijn naar Ederium met Kayzea en Ederazia."Meen je dat.. Waarom?" Vraagt hij en ik antwoord.
"De sepa-.. het keizerrijk is naar ons op zoek.. dat vermoeden hebben we in ieder geval.."
"Dus laat je je planeet in de steek?" Zegt hij daarna.
"Hmpf.. naja.. ne.. ja oke.. daar heb je gelijk in.. ik weet ook niet waarom we zo snel weg moesten.. het leek mij alleen beter om de burgers veilig te houden en naar een veilige plek te brengen" zeg ik terug en hij knikt.
"Voltress.. ik heb jouw hulp nodig.."
Zeg ik en hij antwoord.
"Wat kan ik voor je doen?"
"Ik wil dat je naar Naboo gaat, het boeit me niet met wie, of je nou met een heel leger gaat of alleen.. ik wil dat je me moeder, broertje en zijn vriendin zoekt.. ik ben bang dat ze niet zijn meegegaan.." zeg ik terug en hij knikt.
"Ik zal kijken wat ik voor je kan doen. Doe voorzichtig.." antwoord Voltress daarna en ik sluit de hologram.Ik zie BB-4 naar buiten komen en we lopen naar de cellen ik vertrouw dit echt voor geen meter, ik ga die Guam overhoren, ik wil weten wat ze van plan zijn..
Eerst moeten we zo snel mogelijk Naboo verlaten, daarna worden we uit hyperspace gehaald, Senator Shea negeert me ineens en het alarm gaat af en me moeder, broertje en Britt zijn weg..
Ik kom na een tijdje lopen eindelijk bij de cellen aan en ik open de deur,
nog steeds wiebelt het schip een beetje, maar daar heb ik nu GEEN tijd voor.
Ik meld BB-4 dat hij de deur moet sluiten en op slot moet doen.
Ik kijk een beetje rond en ik zie Guam in de middelste cel zitten, die is zo te zien nogal goed beveiligd.
Ik ren naar zijn cel toe en ik begin te schreeuwen."Wat zijn jullie van plan! Vertel het me"
"Ik vertel jou helemaal niks.." zegt hij terug en ik pak een metalen stok van de tafel achter me.
"VERTEL HET ME!" Schreeuw ik en ik sla met de stok op de celdeur.
"Awh, ben je een beetje boos? Ik voel me niet echt bedreigd als je met een stokje op de deur gaat rammen.." zegt Guam daarna en ik roep BB bij me.
"Open die deur.. nu!" Zeg ik tegen BB en na een tijdje gaat de deur open.Ik loop naar binnen en duw hem met me stok tegen de muur aan.
"Je vertelt me nu alles.. of anders.."
"Of anders wat? Hahah!" Roept hij en ik pak de stok met 2 handen vast, en sla hem op zijn been.
"Of anders..-" probeer ik te zeggen maar ik hoor iemand de deur proberen open te maken.
Ik loop de cel uit en ik laat Guam achter, ik zie wat bloed op hem zitten maar dat boeit me echt niks op dit moment.. normaal ben ik nooit zo.."BB, sluit de deur.. we kunnen hier niet uit zonder betrapt te worden, ik wil weten wie hier heen komt. Misschien kunnen we aan diegene vragen wat hij of zij hier doet en waarom hij of zij hier is!" Zeg ik en ik ren snel weg, we verstoppen ons achter een paar dozen, net op tijd want de deur word geopend.
Ik kan net niet zien wie het opent helaas.. maar ineens hoor ik een vrouwelijke stem wat zeggen."Guam?"
"Shea..."
JE LEEST
Star Wars: "Life on Naboo" - Boek 2
FanfictionDit is me 2e boek in het verhaallijn "Star Wars: Life on Naboo" Het is een Nederlands verhaal. In dit boek kan je wat 'betere' kwaliteit verwachten qua hoofdstukken en schrijfstijl. In ieder geval beter dan de andere 2 boeken. Ook zal ik niet snel...