POV: Zenith Mundo (EDERIUM)
Na een paar dagen gevlogen en rust genomen te hebben komen we eindelijk aan in het stelsel 'Ederium'. Ik zie recht voor me een redelijk grote groene planeet, met daarachter een zon.
Ietsjes links zie ik 2 kleinere planeten, dat zijn Kayzea en Ederazia denk ik.. het ziet er nu al mooi uit!
Ik zie een paar schepen richting Kayzea en Ederazia gaan terwijl wij naar Ederium gaan. Ik ben benieuwd hoe de toekomst word.. of we terug naar Naboo kunnen, we last krijgen van het keizerrijk en Guam Vonx, en natuurlijk wat Ederium zich brengt..
We naderen Ederium en ik zie overal grote hoge bomen en veel landschap, na een tijdje zie ik een grote stad met een groot hoog gebouw en een paar andere gebouwen, maar dan ineens ze ik een mega groot paleis op een berg staan.. 2x zo groot als het paleis in Naboo, dat weet ik wel.. wow..Na een tijdje landen we achter een grote berg.
Ik, Shea, Amberle, Lars en de andere mensen lopen het schip uit, ik zie in de verte mensen door de tunnel die in de berg zit komen, terwijl degene die vooraan naar ons toe komt, blijven de andere mensen staan.
Amberle loopt naar voren toe en begroet de vrouw.
"Oh hey Ami!" Zegt Amberle blij en 'Ami' kijkt boos naar Amberle.
"Noem me niet zo.. Amberle" zegt ze en Amberle kijkt verbaast en loopt naar haar toe terwijl ze deze kant op loopt.
"Zuster.. wat is er? Waarom ben je ineens zo boos?" Zegt Amberle en 'Ami' stopt met lopen en kijkt Amberle aan.
"Je bent een paar dagen te laat.. en ik haat het als je me Ami noemt.. ik heet Amilyn.. laat me nou eens een keer met rust, dan kan ik de leiders begroeten.. je bent voor mij niks meer dan
de rest hier.." zegt Amilyn en Amberle loopt weg.Ik kijk Shea en Lars verbaast aan en ik loop naar Amberle toe die ondertussen de andere mensen voorbij heeft gelopen.
"Amberle, wacht!" Roep ik maar ze luistert niet en loopt door.
Ik ren haar voorbij en hou haar tegen.
"Amberle, waarom doet ze zo? Hebben jullie ruzie gehad? Vertel het me, alsjeblieft.." zeg ik en ze zucht.
"Nee.. ze is altijd zo geweest, dat komt waarschijnlijk door me ouders.."
"Waarom? Waar zijn je ouders?" Zeg ik en ze kijkt omlaag.
"Niet nu.. Zenith" zegt ze,
"ik wil naar huis.." en ze loopt weg.
"Wil je dat ik mee ga?" Vraag ik en ze haalt haar schouders op.
Naja, ik ga gewoon mee, ik loop achter haar aan en we komen na een tijdje aan bij een groot huis met een groen dak.POV: Voltress Conbro (IHIRA)
"Dus, waarom wil je mij perse meehebben?" Vraagt Siera en ik antwoord.
"Nu Coruscant kapot is en niet veilig is, kunnen we naar Ederium gaan, waar Zenith en de rest van vroeger ook is, daar kunnen we een bestaan opbouwen en als we geluk hebben kunnen we de handels-senate een nieuwe grote senate maken zoals in Coruscant..?"
"Ihira is verlaten, alleen ik kan deze plek niet verlaten.. ik.. ik noujaaa..
dat is privé, sorry.. ik wil je best steunen met wat je wilt doen Volt.. maar ik kan en wil niet verhuizen.." zegt Siera en ik knik."Wanneer wil je gaan?" Vraagt Siera en Rave antwoord.
"Nu, ik moet me broer het nieuws vertellen. Oh en ik wil Ederium zien"
"Ik zal me spullen pakken dan maar" zegt Siera en ze loopt naar binnen toe.Na een tijdje komt ze naar buiten toe gelopen met 1 koffer.
"Laten we gaan!" Zegt Siera en Rave, Britt en Kiro lopen alvast naar het schip toe.
"Moet ik je koffer dragen?" Vraag ik en ik lach naar haar.
"Uh ja, dan hoef ik niks te dragen!" Zegt ze en ik pak haar koffer.
We lopen samen naar het schip toe die ondertussen opgestart is.
"Koers naar het Ederium stelsel hah?" Zegt Rave en ik knik.
"Letsss gooo!" Roept Siera en we vliegen omhoog.POV: Zenith Mundo
"Maar waar zijn je ouders nu dan? Als ik vragen mag" vraag ik aan Amberle.
"Me ouders, ze zijn dood.." antwoord ze en ze kijkt naar beneden.
We zitten aan een tafel in haar huis.
"Hoe?" Vraag ik daarna en ze schud nee, nee? Wat bedoeld ze met nee?
"Nee? Wat? Ik snap je niet.." zeg ik daarna en ze antwoord.
"Dat wil ik liever voor me houden, Zenith.."
"Ik accepteer dat, je kan het altijd tegen me zeggen, als je dat wilt" zeg ik terug en ze knikt.
"Probeer haar zo goed als te negeren, laat je dag niet kapot maken door haar, de dag is pas net begonnen!" Zeg ik daarna en ze kijkt me aan.
"Weet ik.. maar ze is toch me zus.." zegt ze daarna en ik knik.
"Wil je naar de leiders of wil je liever iets anders doen? Ik moet ook nog even Voltress, een vriend en de rest contacteren en kijken of hij al iets meer over me moeder en me broertje.." zeg ik en ze kijkt verbaasd.
"Wat is er met je moeder?" Antwoord ze en ik kijk een beetje opzij.
"Me moeder en me broertje en zijn vriendin zijn niet mee gegaan toen we Naboo evacueerde.. geen idee waarom" zeg ik en ik kijk haar weer aan."Gelukkig heb ik mensen zoals Voltress en jou" zeg ik en ik lach. Ze geeft me een glimlach terug en ze antwoord.
"Nu mevrouw de koningin de leiders begeleid, kunnen wij 2 samen wel ergens gaan picknicken? Ik kan je een rondleiding geven of iets anders, als je dat wilt?" Zegt Amberle en ze lacht."Een picknick lijkt me erg leuk, Amber"
JE LEEST
Star Wars: "Life on Naboo" - Boek 2
FanfictionDit is me 2e boek in het verhaallijn "Star Wars: Life on Naboo" Het is een Nederlands verhaal. In dit boek kan je wat 'betere' kwaliteit verwachten qua hoofdstukken en schrijfstijl. In ieder geval beter dan de andere 2 boeken. Ook zal ik niet snel...