Adik🙈Jom Kahwin🙊

2.4K 61 2
                                    

seminggu kemudian,Najwa dibenarkan keluar dari hospital.

dia diberi cuti selama dua bulan.

'kesianny aku.duduk kat kerusi roda.nasib malang.hm.'kata Najwa apabila Farah menolak kerusi rodany.

'hisy kau ni.jangan merepek boleh tak?'marah Farah.

'merepek apany,kau tengok betulbetul.kerusi roda ni kan?wheelchair?'balas Najwa balik.

Farah hanya mencebik.

'dahlah sakit,mengomel mengalahkan mak nenek tua kau tau tak?'kutuk Hafiz.

tiga sahabat itu melawat Najwa apabila mendengar khabar Najwa dikeluarkan hari ini.

'kamu bawa Wawa ke kereta.pakcik dengan makcik nak bayar dulu.'arah Encik Faiz.

mereka bertiga hanya mengangguk.

'oh ya,coach mana Wa?'soal Aiman.

'dia cakap dia balik kampung hari ni.nak lawat mak dia.'jawab Najwa.

'ohhh.'ringkas Aiman.

'sedih jugalah.time aku keluar dia xde hm.?'tidak sengaja Najwa mengeluh.

'heih.bunyi macam kau rindu coach je tu?'teka Farah.

'ar..ar?apa..apa..kau merepek ni?aku manada bcakap tadi.'tipu Najwa.

'jangan nak menipulah Wawa.xyah nak malu.kitorang tau kau suka kat coach kan?'soal Aiman.

Najwa hanya mendiamkan diri.

'hah.pipi kau dah merah tu.bermakna betullah kan?'kata Hafiz.

'ee korang ni.nasib kaki aku xboleh nak gerak.kalau x,lama dah kaki aku singgah kat kepala korang.'marah Najwa.

mereka hanya ketawa mendengar omelan gadis kecil itu.

                            ❤❤❤

'Wawa nak x ikut papa tengok pertandingan bola tampar esok?'sampuk Encik Faiz.

'hah!!esokke perlawananny pa?'tanya Najwa terkejut.

dia telah dikeluarkan dari tema bolatampar disebabkan keadaanny yang tidak mengizinkan.

'ha'ah.esok.nak ikut x?'soal lelaki itu lagi.

'naknaknak.'jawab Najwa teruja.

''yes!bolehlah aku jumpa abang Iq.hmm rinduny!!'teriak Najwa dalam hati😍.

'kamu dah kenapa senyumsenyum sendiri?'Encik Faiz mematikan lamunan Najwa.

'eh..xde papa.'balas Najwa sambil menggosak belakang leherny.

'tapi mama benarkan ke?'soal Najwa.

'in shaa Allah.Wawa cakap bagusbagualah dekat mama.pujuk dia.'kata Encik Faiz sambil mengenyitkan matanya.

Najwa ketawa.

'Najwa mana pandai bab pujukpujuk ni.'balas Najwa😌.

'yekeh x pandai?habistu,abang Iq siapa yang pujuk tuhari ye?'Encik Faiz membuat gaya berfikir.

'ee papa ni!janganlah bagi ingat Wawa.Wawa malulah!'rengek Najwa😫.

Encik Faiz ketawa suka.

                            ❤❤❤

'mama.oh mama.'sapa Najwa manja.

Encik Faiz ketawa kecil melihat gaya Najwa itu.

'hah ada apa ni?'sergah Puan Sarmilah.

Adik🙈!Jom Kahwin🙊Where stories live. Discover now