Adik🙈Jom Kahwin🙊

2.1K 58 3
                                    

'hai Wawa.'tegur Lisa.

Najwa hanya senyum melihay Lisa.

'tolong Wawa angkat beg tu.'arah Iqbal.

Lisa mengangguk.

'Wawa dah okay?'soal Tok Wan.

'alhamdulillah.macam yang Tok Wan tengok sekarang ni.'jawab Najwa.

Tok Wan mengangguk.

'kamu pergi berehat.'arah Tok Wan.

Najwa hanya mengangguk.

tidak lama kemudian,Lisa masuk ke dalam bilik Najwa.

'Wawa.'tegur Lisa.

Najwa mengangkat keningny.

'hm,aku nak minta maaf.'kata Lisa.

Najwa hanya mendiamkan diri.

'aku tau aku jahat sangat.x patut buat benda macam tu kat kau.tapi kau tau kan aku buat begitu sebab apa?'tambah Lisa.

'abang Iq?'Najwa bersuara.

'ya.sebab dia aku buat kau macam ni. aku cemburu sangat tengok korang rapat.'tambah Lisa lagi.

Najwa memegang tangan Lisa.

'kau nak tau tak?sebelum kau buat aku macam ni,ada lagi orang yang berani buat aku.'cerita Najwa.

Lisa terkejut.

'siapa Wa?'soal Lisa.

'arwah Kak Riqah.dia tu bekas kekasih abang Iq tapi diorang putus sebab arwah tu sabotaj skuter aku sampai kaki aku patah.'terang Najwa.

Lisa terperanjat.

'hm,penyabarny kau kan Wa?'kagum Lisa.

Najwa hanya tersenyum.

'aku nak tanya ni.kau ada perasaan ke kat abang Iq?maksud aku.kau sayang dia tak?'tanya Lisa.

Najwa hanya diam.

'aku tak tau.aku keliru.aku masih sayangkan ex boyfriend aku dulu.tapi tulah.dia curang kat kawan aku sendiri.'jawab Najwa.

sekali lagi Lisa terkejut.

'ish kau ni.tak habishabis dengan terkejut kau tu.'kata Najwa lali ketawa.

'aku tak sangkalah.cerita kau ni best sangat,tapi kesian kat kau.'bidas Lisa.

Najwa tersenyum.

'so,macam mana?kau syang abang Iq ke?'soal Lisa lagi.

'aku keliru.aku selesa kalau dekat dengan abang Iq.aku cemburu kalau dia rapat dengan perempuan lain.termasuk kau.taklah.aku mainmain je.'gurau Najwa sambil ketawa kecil.

Lisa mencebik.

'kau ni mana satu?kau sayang dia tak?'marah Lisa.

'chillah.aku sayang abang Iq.'kata Najwa tanpa sengaja.

'hah!yeke??kalau macam tu aku bgtahu abang Iqlah eh?'teruja Losa mendengar jawapan Najwa.

'eh!xpayalah.keep this secret please??'rayu Najwa sambil membuat muka comel.

'ish yelah.kau ni.agakny kalau kau pujuk abang Iq,kau buat muka comel kau ni ke?'soal Lisa.

Najwa mengangguk laju.

'gatal ek kau!'kutuk Lisa sambil mencubit pipi Najwa.

Najwa ketawa suka.

'alhamdulillah.akhirny mereka berbaik juga.'kata Tok Wan perlahan.

Adik🙈!Jom Kahwin🙊Where stories live. Discover now