'hah!termenung apa tu?'sergah Puan Sarmilah.
melihat Najwa melatah menyebabkan dia tidak dapat menahan tawany.
'ish mama ni.bagi salam tak boleh ke?ni tak,suka kejutkan Wawa.'omel gadis itu.
'sorry okay.Wawa ingat kat siapa tu?'dugany
Najwa menjeling manja😒.
'mama ni.manada.'tipu Najwa.
'yeke tu?ke ingat abang Iq Wawa?'soal Puan Sarmilah sambil mencuit pinggang anak perempuanny itu.
'mama ni.adaada jer.'ringkas Najwa menjawab.
'cepatlah.kongsi dekat mama.kenapa ni?dari tadi mama perhatikan muka Wawa masam je.'kata wanita itu.
'hm.masa kitorang lawat Mirah tu,kami terserempak dengan abang Iq kat hospital.katany,dia lawat kawan dia sakit.'terang gadis itu.
'and then?'jawab Puan Sarmilah.
'masa kitorang tegur dia tu,muka abang Iq lainlah ma.'balas Najwa.
'lah,lain macam mana tu?berubah ke muka aaron aziz ke?'gurauny.
'xlah mama.ni yang malas nak share dengan mama ni.mainmain jer tauny.'marah Najwa.
Puan Sarmilah hanya ketawa.
'muka dia macam takut.cuak sangat.and then,hati ni macam nak tau jer siapa kawan abang Iq yang sakit tu.'jujur Najwa.
'eherm.anak papa ni dah suka kat abang Iq ke?'sampuk Encik Faiz.
terkejut Najwa dibuatny.
'papa ni pun satu.janganlah suka main sergah macam mama.'rengek Najwa😫.
mereka ketawa melihat kelakuan anak tunggal mereka.
'Wawa dah suka ke kat abang Iq?'soal Encik Fariz.
'eh xdelah sampai macam tu sekali pa.cuma Wawa nak tau jer siapa kawan abang Iq tu.perempuan ke lelaki?'terang Najwa.
'elleh.cemburu lah tu.'kata Puan Sarmilah.
'adalah sikit.'jujur Najwa lalu ketawa.
Encik Faiz dan Puan Sarmilah mula tersenyum makna.
kening Najwa hanya bersambung melihat senyuman papa dan mamany.
❤❤❤
'awak tau ke yang Riqah tu Iqbal lawat kat hospital?'soal Encik Faiz.
'hm tau lah.berita pasal Riqah disimbah asid tu dah masuk surat khabar pun.'jawab Puan Sarmilah.
'simpan baikbaik surat khabar awak tu.takut Wawa tengok pula.'risau lelaki itu.
'awak rasalah kan,Wawa tu suka ke kat Iqbal?'soal Puan Sarmilah.
'i feel like yes.sebab awak boleh bezakan masa dia dengan Fariz tu macam mana.dengan Iqbal macam mana.biar Iqbal dengan Wawa rapat tapi tu boleh buat anak kita tu cemburu.'terang Encik Faiz.
'yelah.time Wawa dengan Fariz xdenye sampai nak cemburu bagai.cuma merajuk tu dah jadi sifat dia.'tambah Puan Sarmilah.
'so,Iqbal ada imform apa2 tak kat awak tentang keadaan Riqah sekarang ni?'simpat Encik Faiz.
mama Najwa hanya menggeleng.
'ikutkan hati saya nak lawat Riqah esok.'kata Encik Faiz.
'ish awak ni.janganlah.nanti Wawa tanya awak pergi mana,apa saya nak jawab?'omel wanita itu.
YOU ARE READING
Adik🙈!Jom Kahwin🙊
Romancestory about one man who want to married his adopted sister bcause he can't to help his feeling to love his sister