OVERAL SNEEUW!

21 1 0
                                    

Tirol – Bij snowboarden val je heel vaak als beginner zijnde. En dan kan die sneeuw toch best wel hard aankomen. Vooral als je dan nog even verder glijdt, gaat die sneeuw erg vervelende dingen doen, zoals in je kleren zitten.

Zo is Hanne met haar hoofd in de sneeuw geland en kwam er een goed pak sneeuw in haar skibril te zitten. Dat zit dan lekker voor je ogen en zie je niks meer. Met veel gepeuter kreeg ze het er nog wel uit. Daar had ik meer moeite mee.

Om de één of andere reden schuif ik vaak nog een stuk door wanneer ik plat in de sneeuw lig na een val. Die sneeuw wordt dan je jas ingeschoven waardoor het shirt wat je eronder draagt wel heel snel doorweekt raakt. Als je dan eenmaal opstaat, schud je die sneeuw er even uit, hoe debiel dat er ook uitziet, en graai je zo nodig nog eens goed onder je kleren waardoor andere skiërs je heel raar aan gaan kijken. Na een paar keer wilde ik dat soort situaties ontwijken door die elastische band onderaan je ski-jas dicht te doen. Ik dacht dat dat de sneeuw wel tegen zou houden.

Dat deed het echter niet. Er leek alleen maar meer sneeuw in de jas te komen, waardoor ik zwanger leek. Overigens schudde je die sneeuw er nu niet zo makkelijk meer uit, waardoor je voor andere skiërs er alleen maar uit zag als een swingende, zwangere, jonge dame. En dan goed graaien onder je jas om die sneeuw eruit te krijgen, maar je hand past niet meer door die nu strak staande elastieken band. Dan maar de jas los en laten sneeuwen. Snel weer dicht, want dat is toch wel koud.

Goede tijden, slechte tijden à la TirolWhere stories live. Discover now