3

6.7K 243 38
                                    

Di m.a.t.a

Moon:ehh..ali kau tengok si chris tu..

Ali melihat kearah chris yang sedang bergurau dengan erza(ejen tekno yang baru)

Ali:kenapa dengan dia??
Moon:ishhh....kau ni tengok la mesra betul diorang tu.
Ali:jadi??
Moon:dah la malas aku cakap ngan kau.

Chris:kalau tebakar awak panggil ape??
Erza:panggil tebako kenapa awak panggil ape??
Chris:ooo..kalau tebakar saya panggil bomba hahahaha
Erza:ape la awak ni hahaha..

Tanpa mereka semua perasan yang jet sedang melihat  kemesraan chris dan erza dengan sedih 'aku sedar yang aku hanya pemuas nafsu kau je tapi perlukah kau sakitkan aku dengan segala perbuatan kau chris'.

Sementara rudy yang sedang berlatih dan dia tarnampak sebantuk cincin yang dipasang pada rantai yang bewarna perak dengan ukiran
'R love A' tiba-tiba kepala rudy berdenyut sakit seolah dia mampunyai kenangan dengan cincin tersebut.

Flashback

Rudy:sayang tutup mata..
???:kenapa??
Rudy:tutup jelah
???:ok..

Rudy memakaikan cincin di jari si dia.

Rudy:buka mata sayang
???:wah cantiknya R love A maknanye rudy love......

Flashback end

Rudy:aaaa!!!

Belum sempat orang yang berada di  memorinya melanjutkan pekataannya rudy sudah pengsan.dia juga tidak dapat melihat orang tersebut dengan jelas tetapi hanya satu kata yang ada di kepalanya 'sayang'.

Ali sedang mencari rantainya yang hilang dengan cemas sebab baginya rantai itu sangat penting. lalu dia pergi semula ke dalam bilik latihan dan menjumpai rudy yang pengsan.

Ali:rudy apa dan jadi ni!!??..

Ali berlari kearah rudy dengan cemas dan ketika dia memangku kepala rudy dengan pahanya dia melihat rantainya di tangan rudy lalu ali mengambil rantai tersebut dan manyimpanya dan di memanggil ejen lain untuk membantunya.

Setelah rudy sedar dia melihat ali yang tertidur di kerusi dan meletakan kepalanya di dalam lengan di atas katil rudy.

Rudy:kenapa jiwa aku rasa selesa dan gembira bila aku buka mata dan nampak kau di samping aku.

Lalu rudy mengelus rambut ali yang terasa lembut di tangannya dan dahi ali berkerut tanda dia akan bangun tak lama lagi.

Ali:kau dah sedar??
Rudy:dah yang kau ada kat sini kenapa??
Ali:erkk..tu sebab mmm...ejen geetha yang suruh la..ye ejen geetha yang suruh.

'Hati aku rasa sakit bila dia cakap yang dia teman aku sebab arahan dari ejen geetha bukan sebab aku' monolog rudy dalam hati.

Rudy:dah kau boleh pergi aku dah ok
Ali:tapi ejen geetha...
Rudy:asik ejen geetha je kau ni dah pergi la!!..

Marah rudy lalu ali dengan berat hati melangkah pergi dari bilik rawatan tersebut.

'Tapi saya nak temankan awak' bisik hati ali sedih.

Pada waktu petang victor ke taman kerana terpaksa teman adiknya.

Victor:adik abang nak pergi tandas jap tau jangan main jauh-jauh ok..
Alvin(adik victor):ok bang...

Lalu victor pergi ke tandas dan kembali semula ke tempat adik nya tadi tapi alvin tiada di sanaembuatkan victor sangat risau.

Victor:adik!!alvin!!...vin kat mana??!!!

Jerit victor takut+cemas+sedih

Alvin:abang!

Victor menamdang kearah suara tersebut dan dia melihat adiknya bersama dengan remaja seusianya di sebelah adiknya.

Victor:adik!! adik pergi mana risau abang risau abang tau dan sape ni
Alvin:ni abang zass tadi adik jatuh pastu abang zass yang tolong pastu abang zass belikan coklat untuk vin
Victor:hah..jatuh ade luka tak??
Alvin:ni tapi sikit je tadi sakit lepas abang zass letak ubat dah tak sakit
Victor:terima kasih la awak sebab tolong adik saya
Zass:mmmm...
Victor:awak baru ke kat kawasan  perumahan ni??
Zass:mmm...baru pindah lain kali hati-hati
Victor:baik dan nama saya victor awak pulak
Zass:..panggil zass aku pergi dulu 'bye comel'-sambung zass dalam hati.
Victor:ye baik-baik jalan...

Tbc...

Ada Cinta di M.A.T.A(boyxboy)Where stories live. Discover now