אוקראינה
כיפות המצנח הבהירות ניקדו את השמיים המתכהים. השמש כבר עמדה לשקוע ולהפוך את הראות לאפסית. שלושה אנשים צנחו בו זמנית , אייל חש בקור הממלא את ליבו באימה , הוא ראה את כיפות המצנח של האחרים,אבל לא ראה מה מצבם של הצונחים עצמם: השניים האחרים שצנחו יחד איתו, מזנקים מן המטוס הבוער אל החלל הממתין להם בחוץ.
"מזנקים" למען האמת הייתה הגדרה קצת מרחיקה לכת לאנשים שנלכדו בין הריסות המטוס המתפוצץ ולא יכולים היו להזיז איבר. הוא היה אחראי לכך שהם הצליחו להיחלץ ממלכודת המוות.
אלי היה שם איתו ברגע הפיצוץ. אייל ראה את פניו ההמומות, את גופו המושלך אחורנית בעוצמה, ואת ידו מגששת, חסרת אונים כמעט, אחר רתמות המצנח שלו. גופו נלכד בתוך ההריסות, והמטוס הצולל במהירות רק הרע את המצב. אייל משך אותו בכוח, חלץ אותו מכלי התעופה העולה בלהבות, ומשליך אותו החוצה, אל הלא נודע.
אחרכך שחרר אייל את הטייס, שראשו גחן בעייפות מדומה אל ידית ההתנעה בזווית לא טבעית, והשליך גם אותו החוצה. פעולות אלו, שבאו לו בספונטניות אוטומטית, הקנו לו את הדףשם חסר הגבולות שהתפרסם בקרב קהילת הביטחון אייל גלבוע לעולם לא מאבד את השיקול דעת שלו.
כעת היה זה, הרהר אייל, שיקול דעת מוטעה. היה עליו להחזיק את אלי הפצוע, שאולי גם איבד את הכרתו, תוך כדי צניחה. הוא לא יודע איך יגיע האיש , אם אינו בכושר, ואולי אף בלי הכרה, אל האדמה.
תוך דקות ספורות ידע.
האדמה קרבה אליו במהירות מאיימת, אם כי מנחמת במידה. אין כמו תחושת ההקלה שבאה עם ההתנגשות באדמה המוצקה החזקה , הנושאת את האנושות כולה.
אייל התקפל והתגלגל, ואחר זינק והביט סביב בדריכות, מגלגל במהירות את המצנח תוך כדי. דמותו של אלי נגלתה לעיניו, הוא מלמל תודה חירשית.
אלי צנח על הקרקע במרחק כמה עשרות מטרים ממנו. אייל זרק הצידה את המצנח ומיהר אל המקום שבו ראה את ידידו. פניו של אלי היו חיוורות, דם שפע מחתך מעל עינו, ורגלו הייתה מקופלת בצורה מעוותת.
" הכול בסדר"? לבו של אייל ניתר וגאה בהודיה, בראותו את עיניו של אלי פקוחות ואת חיוכו, חיוור אמנם אך מרחף על שפתיו.
" כן הכול אחלה. להתרסק תוך כדי טיסה זהו הספורט האהוב עלי"
אייל האהיל על עיניו והביט אל הסביבה בקשת רחבה " איפה הטייס הנחמד שלנו?"
"איפשהו באזור", שיער אלי, הוא גנח מבכאב, על אף שניסה להסתיר זאת
" אלך לחפש אותו" קבע אייל
"לא אציע לך להצטרף לחיפושים"
"אוותר לך הפעם", אייל הודאג יותר ממה שהרשה לעצמו להראות. חברו נראה גרוע, והוא לא הטיפוס שיילל מכל חתך של סכין. המשימה אותה יצא לבצע באוקראינה מסתמכת על אלי במלוא כובד משקלה, אייל ידע שלא יוכל לפעול באוקראינה לבדו.
אלי נפצע, עומק פציעתו אינו ידוע ודרך פציעתו באה להם בהפתעה גמורה. הוא לא יודע מי היה זה שהשתוקק לחסלם עוד בטרם ביצעו את הצעד הראשון במשימתם המורכבת. אויב בלתי ידוע הוא אויב מסוכן.
"על מה אתה חושב?" אלי ניסה להזדקף למצב ישיבה
" על אותו דבר שאתה חושב" אייל העיף מבט נוסף בחברו, כובש את הדאגה שגרתה בליבו."אני הולך לחפש את הטייס"
אייל התרחק מהמקום בצעדים כבדים.
חמש דקות, והוא מצא, על הדשא שכב הטייס שלהם. אייל גחן, מצמיד שתי אצבעות לצוואר אין דופק. רגע של היסוס, והוא סבב וחזר על המקום בו עזב את אלי.
"לא מצאת?" תמה אלי
"מצאתי" ענה אייל בשאננות מעושה."הוא מת"
"על מה את חושב?" חזר אלי על שאלתו.
"ובכן"אייל סקר את סביבותיו, בוחן את האזור השומם, "למי שזה לא יהיה, יש דרך מעניינת מאוד להגיד לנו שלום".
"מי שזה לא יהיה", הישיר אליו אלי מבט,"יודע שאנחנו מגיעים".
"שאני מגיע", תיקן אייל, "הגיוני שהוא לא יודע עליך דבר"
" הגיוני שאם הוא יודע עליך כל-כך הרבה" עמד אלי על דעתו," הוא מכיר גם את ידידך"
" אתה חושב שרובנוב הניח מטען חבלה במטוס?" שאל אייל לאטו, בורר את המחשבות שהתרוצצו במוחו.
"אתה רואה מישהו אחר עושה אתזה" אלי השפיל את עיניו אל רגלו הפצועה
אייל הרהר ממושכות "נראה לך שרובנוב יודע שאנחנו בדרך?"
"האחווה טוענת שהוא מקושר מאוד, הם פוחדים להתמודד מולו ישירות. אתה לא חושב שיש לו סוכנים בכל מקום?"
"ותמונות שלי, מן הבניין ההוא שהתמוטט", חייך אייל חיוך עגמומי,"שיוכיחו לו מה מעשיי".
" אז מה התוכנית עכשיו?מה תמכור לו?" אלי הצביע על שרידי המטוס שהתפזרו סביבם, בוערים ומעלים עשן." הוא לא ניראה במצב רוח לסלוח"
" אני לא אגיד לו שום דבר חוץ מן אמת" הצהיר אייל
" אנחנו צריכים למצוא דרך להגיע אל העיר"
"אין צורך" אייל התבונן מבעד למשקפת שלו, ששרדה את ההרפתקאות האחרונות, מצביע על נקודת עשן הולכת וקרבה. "הדרך הגיעה אלינו".
***
"קיוויתי,ואם לדייק, סברתי, שיהיה לך פיתרון לבעיה שלי" בהיר השיער הביט האיש שלמולו
האיש ש למולו מבוגר ממנו בשנים ספורות, לבן שיער ותכול עין,
"אתה מודע שהבקשה שלך...א...חריגה"
"לא איכפת לי , מה מזיז לי ישלי את כל הסמכויות להחליט מה שאני רוצה וכאן מדובר בביטחון האישי שלי.בקיצור: אתה יכול להביא לי את האנשים שלך או לא?"
" יכול בוודאי. אבל בוא נדון קודם כל המשמעות של הדבר".
" משמעות לא חשובה"
" אתה טועה היא חשובה מאוד"
אז שתהיה חשובה אמרתי לך כבר, לא איכפת לי אני רוצה את מה שאני רוצה ואני לא רוצה שמישהו יגיד לי מה לעשות"
אם כך בחרת המקצוע הלא נכון לבש לבן השיער אתה עוד תלמד אתזה בדרך הקשה
לבן השיער היה ראש ממשלת ישראל הצעיר ממנו היה נשיא ארצות הברית.
***
זה הסיפור הראשון שלי מקווה שתהנו נכון לא כל הסיפור מובן הוא מאוד מורכב אבל אם תמשיכו לקרוא אתם תבינו הכול !!!
תגיבו ותצביעו❤
YOU ARE READING
התנקשות
Action"איפה רובנוב?!" טלטל אייל את כתפו של סאשה, מעוזריו הקרובים של האוליגרך " אה, מישהו ביקש ממנו להראות את הציור המקורי שנמצא בכספ...לאן אתה הולך?!" אייל זינק ממקומו. את אשר יגור, בא לו. הוא הזהיר והתריע ואיים, ורונרוב צחק לו בפרצוף. אם הוא קרא נכון את...