0.1

999 11 0
                                    

"Jävla Fuckboy," muttrar jag och kollar irriterat mot Noel där han står lutad mot väggen och skrattar med hans idioter till kompisar och spanar in någon tjejs röv.
"Men lägg av, är du extra grinig idag eller?" suckar Millie och himlar med ögonen,
"Kan du inte bara gå till honom och uttrycka ditt hat? Så får du släppa ut det, menar jag," säger Nora och de båda skrattar och börjar dra mig ditåt.
"Okej, okej, jag ska hålla käften," säger jag men blänger ändå på Noel. Noel fucking Flike. Skolan 'badboy' som folk brukar kalla honom, hur töntigt det än låter. Jag, däremot, föredrar termen fuckboy, för jag skulle faktiskt säga att det är det han är. Jag menar om man utnyttjar tjejer för ligg och sedan lämna dem krossade bakom sig är det väl en fuckboy man är, eller? Men det värsta, det absolut värsta, är att jag förstår varför de faller för honom, för han är verkligen så jävla snygg. Med sina blonda lockar, blå ögon och muskulösa, långa kropp är det svårt att tycka något annat. Om han inte varit en sådan idiot kanske han hade varit något att ha.
"Se det positivt, Altea, om bara lite mer än ett halvår slipper du honom," säger Nora och flinar. Om det bara hade varit sant.

"Jag är så jävla avundsjuk på ditt hår, Millie!" suckar jag drömmande.
"Och jag på ditt. Hur många gånger har vi haft denna konversationen?" säger hon och vi börjar skratta, för det är sant. Vi alla är så sjukt olika, iallafall på utsidan. Millie har mörkbrunt, tjockt, lockigt hår, gröna ögon och olivfärgad hy och är så jävla vacker. Man ser att hon har gener från medelhavet. Nora är verkligen genomgullig med sina stora, isblå ögon, bleka hy, fräknarna och det raka håret som hon regelbundet färgar ljusrosa. Jag är nog den tråkigaste av oss när det kommer till utseendet med grågröna ögon, ljusa hy och det råttfärgade håret som jag brukar färga kallt blont för att göra någonting roligt med mig själv. Trots att jag är så tråkig så tycker jag att jag ser ganska bra ut, jag vet SKANDAL. Men jag tycker att jag har ganska fina drag.
"Ja ja, hur gick matteprovet?" frågar Nora och Millie muttrar ett lågt B och jag blir typ irriterad. Hon har så jävla bra betyg, nästan bara A och B och är ändå inte nöjd. Hennes sämsta betyg är liksom C i syslöjd?
"Jag fick E, typ fem poäng från F," svarar jag och får två medlidande blickar som jag verkligen hatar.
"Själv fick jag iallafall C, fett nöjd," säger Nora stolt som har ganska svårt med matte, precis som jag.
"Jag hörde att Noel fick två poäng från alla rätt," muttrar Millie, om möjligt ännu surare och mitt humör sjunker också. Som att det inte är nog med att vara snygg, populär och atletisk så ska ju satans avkomma även vara smart. Vad fan liksom? Om någon ska få privilegiet att få vara allt det där borde det väl vara en bra person.
"Han har väl fått satans välsignelse," muttrar jag men börjar sedan fnittra med mina bästa vänner.
"Jag fattar verkligen inte hur du kan hata honom så mycket. Vad har han gjort dig liksom?" säger Millie mellan skratten.
"Jag har ju sagt det tusen gånger,"
"Ja, men jag fattar bara inte hur 'han är en fuckboy' kan få dig att hata honom med hela ditt hjärta,"
"Jag hatar honom inte med hela mitt hjärta, bara halva," säger jag och vi börjar fnittra igen.
"Ska vi börja dra oss mot svenskan eller? Har ni övat inför provet?" säger Nora när vi samlat oss en aning.
"Provet?! Vilket jävla prov?!" utbrister jag och de andra ger mig uppgiva blickar.
"Jag tar det som ett nej," skrattar Nora och Millie stämmer in i skrattet. Vilka vänner man har.

"Tio minuter kvar," säger läraren med tydlig röst. Hur fan kan det redan ha gått femtio minuter? Jag kollar igenom frågorna, jag har svarat på typ fem av femton. Det här lär ju iallafall bli ett F. 'Under vilka år utsträckte sig ursvenska? Avrunda till årtionden.' Liksom vem fan kan det? Kanske dem som har pluggat, men inte jag iallafall. Man kanske ska börja lyssna på lektionerna så man vet när man har prov.
"Okej, då är tiden slut! Ni kan lämna kvar papperen så samlar jag in dom. Ha en trevlig dag!" säger vår lärare och alla reser sig och går ut. Det där gick ju lagom bra.

"Fick du ner något svar iallafall?" frågar Nora oroligt när hon väntar på bussen och jag på min skjuts.
"Ja, typ fem. Men det var säkert fel," svarar jag och ler. Det är ganska komiskt hur dålig jag är egentligen.
"Nejdå!" svarar hon innan hennes buss kommer och vi säger hejdå. Precis då rullar den svarta volvon in på parkeringen och jag kliver in.
"Tja," ler den blonda killen bredvid mig.
"Hejsan svejsan," svarar jag och flinar. Jag är så jävla rolig.
"Går skolan bra eller?" frågar han.
"Ja, det går fantastiskt. Hur går det själv, Dante?" säger jag sarkastiskt.
"Samma här," säger han och svänger ut från parkeringen.
"Vi borde börja kalla oss för genier, tycker inte du?" skrattar jag och han drar på smilbanden.
"Absolut,"

"Har du några kompisar hemma?" frågar jag Dante när vi rullar in på uppfarten och hoppas att svaret blir nej. Min tvillingbrors kompisar är verkligen idioter, jag vill inte ens tänka på vad dom har sagt och gjort. Kanske ingenting grovt kriminellt, men kriminellt none the less. Fast jag antar väl att Dante också gjort allt det då.
"Ja, ett par," svarar han och jag suckar lite väl dramatiskt, eller, ja, lite väl för honom men jag tyckte att det inte riktigt räckte för att uttrycka mina känslor. Hade nog hellre satsat på att skrika, öronbedövande, för att få fram allt det.
"Kom igen, de är inte så hemska, Tea," säger han. Jag hatar när han kallar mig för mitt smeknamn när jag är irriterad på honom för att jag ska sluta vara sur.
"Jag heter Altea," svarar jag surt och går ut från bilen och in i huset. Prepare for hell.

~§~
Hejjj, det här är min nya bok, hoppas ni kommer gilla den! Kram<3

Ska vi? | Noel FlikeWhere stories live. Discover now