Hoofdstuk 3

12 0 0
                                    

POV Brooklynn

Daar sta ik dan, zeiknat bij de conciërge in de hoop dat hij nog wat kleren heeft. ' Hier heb je een zwarte shirtje, een spijkerbroekje, een rood overhemd en een paar Converse' zegt de conciërge. Ik bedank hem vriendelijk en kleed me zo snel mogelijk om. Ik krijg die Cole nog wel, koste wat het kost.

' Zo en waar denkt u vandaan te komen, zo'n 20 minuten te laat?' vraagt mevrouw Harlings aan mij. ' Die arrogante klootzak daar vond het een goed idee om mij in het zwembad te gooien waardoor ik me moest omkleden' zeg ik boos en ik wijs naar Cole. ' Let op uw taalgebruik jongedame!'. Cole begint te lachen. ' Niet lachen meneer Woods, anders mag u gelijk het lokaal verlaten'. Nu begin ik ook te lachen. ' Nu is het klaar, Cole en Brooklynn ga maar een briefje halen!' schreeuwt mevrouw Harlings en ik kijk Cole met een dodende blik aan.

Onderweg naar de conciërge zie ik dat Cole iets wil zeggen maar abrupt stop ik hem. ' Waag het niet om iets te zeggen, ik moet nog een heel schooljaar met jou en je hebt het nu al voor elkaar dat ik je haat dus ik wil je vriendelijk verzoeken me met rust te laten' zeg ik gemeend. ' Prinses, begrijp je het nou nog niet?' ' Stop met dat ge-prinses, ik ben je prinses niet en dat zal ik ook nooit worden!' ' Vrijdagavond is een feest bij mij thuis, de hele school komt. Dan zal ik je wel laten zien waarom ook jij voor mij gaat vallen' ' Is goed, ik kom maar Sophia gaat mee' ' Dat lijkt me een leuk idee, want ook haar heb ik in bed gekregen' ' Stop is met zo opschepperig te doen' ' Nee' ' Ja' ' Nee' 'Ja'.

En zo gaat het gesprek verder tot we bij de conciërge zijn. ' We zijn eruit gestuurd omdat we moesten lachen' zeg ik tegen de conciërge. ' Oké jullie mogen vanmiddag beide nablijven om het kunstlokaal schoon te maken'. We knikken en lopen daarna de aula in. Cole gaat bij zijn " boys" zitten die er waarschijnlijk ook voor de zoveelste keer zijn uitgestuurd. En ik heb eigenlijk geen idee waar ik naartoe moet en loop de hele tijd rondjes totdat ik ineens iemand iets hoor zeggen. ' Je mag wel bij ons komen zitten hoor schatje'. Ik kijk rond en zie dat het een van Cole zijn vrienden is. Cole went hem een dodende blik. Ik loop naar de tafel toe en ga er zitten, puur omdat ik weet dat Cole het niet wil. ' Ik ben David en dit zijn Cole en Jace' zegt David. ' Ja we kennen elkaar al' zegt Cole bot tegen David. ' O hoe dan?' vraag David. ' Je weet toch wel die chick die ik door de aula heen droeg en in het zwembad gooide?' ' Oh die met die goede ass?'. ' Ik sta er gewoon bij hoor' zeg ik maar het kan David en Cole niks schelen. ' Ja die ja' zegt Cole. ' Is zij dat?' vraagt David aan mij. Cole knikt. David bekijkt me van top tot teen. ' Waarom hebben jullie het over mijn kont als ik vragen mag?' zeg ik zo droog mogelijk. 'Je bent nieuw hier en je bent hot, zo werkt dat nou eenmaal' zegt David. ' Nou heel fijn maar ik voel me hier niet comfortabel bij' zeg ik en ik wil weglopen totdat Cole me terug bij mijn arm pakt. ' Prinses, zo werkt dat niet. Jij bent hot en je gaat nu om met de minst populairen van de school. Vandaag zit je bij ons in de grote pauze, of je het nu wil of niet' ' Cole laat me nou eens met rust, ik zit bij wie ik wil zitten en dat bepaal ik zelf. Daarvoor heb ik geen " hotte badboys" nodig?' ' Dus we zijn hot?'. Om eerlijk te zeggen: Ja ze zijn enorm hot, maar dat ga ik natuurlijk nooit toegeven. ' Oh sorry ik bedoelde arrogante heikneuters' zeg ik. Jace proest het uit. ' Heikneuters? Serieus Brook?' 'Hou je bek!' snauw ik terug.

Op dat moment gaat de bel weer en dat betekent dat we nu gym hebben. Helaas hebben mijn stamklas en Jace zijn stamklas samen gym. Anders had ik alleen Engels en Biologie met hem, maar nee. Het is me weer eens niet gegund. ' Ik wil je wel in zo'n strak gympakje zien hoor' fluistert Cole in mijn oor wanneer ik mijn tas wil pakken. ' Ik wil wel zien hoe jij van mij verliest van voetbal' fluister ik terug. Cole begint heel hard te lachen. 'Prinses, meisjes kunnen niet voetballen' 'O ja? Dat zullen we nog wel eens zien!' roep ik terug en ik loop naar de gymzalen. Cole, David en Jace wachten nog even op hun "gang".

I won't fall for youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu