*Gambar Kasein*
//Ethan POV//
"Jom lah Ethan.Bagitau dia segala2nya.Kau takleh sembunyi dah ni.Dia ada kat sini je."pujuk Kasein."Aku taknak dia tahu aku ni putera yang disumpah!Dah lah badan aku ni kecik dan berbulu sekarang."tuturku.Kasein mengangkatku.Amboi,mentang2 lah badan aku kecik sekarang ni,selamba dia je buat aku macam binatang peliharaan dia."Tuan Putera Ethan,patik minta maaf tapi patik terpaksa buat macam ni."tuturnya sebelum dia mengheret aku bersamanya.Aku ternampak Ris yang berdiri tegak di sebelah meja study ku.Tangannya memegang sekeping kertas."Ris,sebenarnya.."belum sempat Kasein habiskan kata2nya Ris menyampuk."Ethan mana!?Ethan mana!?"jerit Ris.Jelas kelihatan air mata di pipinya.Di..di..dia menangis!?Tapi sebab apa!?"Ris,bertenang..kenapa ni?"soal Kasein.Ria memandang kami."Kasein,kau bagitahu aku sekarang.Siapa Ethan yang sebenarnya!?"soal Ris.Aduh!Jangan2 Ris dah tahu siapa aku.Kasein mengeluh panjang.
"Ethan sebenarnya seorang putera.Dia ke sini untuk merasai pengalaman kehidupan rakyat biasa.Hukuman akan dikenakan sekiranya dia melanggar syarat maharaja dan.."Kasein memandangku."Putera Ethan disumpah menjadi kucing pada setiap malam disebabkan baginda telah langgar salah satu syarat tersebut."sambung Kasein.Ris memandangku."Ethan?"soalnya."Takut tak kalau kucing tak sebut meow?"soalku.Ris terkejut."Ethan,apa yang awak dah buat?"soalnya.Aku mengeluh.Eh,kucing ade ke mengeluh?"Jatuh hati.."balasku.Ris diam."Jatuh hati pada?"soalnya lagi."Awak.."balasku.Ris terkejut lagi."Habistu awak tak boleh jatuh hati lah ni?"soal Ris.
"Putera boleh jatuh hati tapi hanya perlu bertepuk sebelah tangan."sampuk Kasein."Maksudnya,ini salah saya.."ujar Ris kesal."Eh,tak lah!Mana ada!Saya okey je jadi macam ni!"pujukku.Ris mengeluh.Jelas kelihatan air mata mengalir laju dipipinya."Putera Ethan.Terima kasih sebab ubah patik.Terima kasih sebab percayakan patik.Terima kasih sebab cintakan patik dan terima kasih sebab buat patik rasa apa itu jatuh cinta.Maaf kalau patik menganggu hidup putera.Patik sedar akan kedudukan patik.Kita..takkan..bersama.."luah Ris lalu berlari keluar dari situ.Aku mengejarnya."Ris!!!Tunggu!!"jeritku.Dengan 4 kaki yang aku ada,aku menggunakan seluruh kudrat ku mengejarnya.Aku seorang putera!Tiada siapa boleh halang aku!
Laju Ris berlari meninggalkanku.Jeritanku dia endahkan.Tiba2 satu cahaya cerah menuju ke arahku."Putera!!!"jerit Kasein.Langkahku terhenti.Ppang!!Badanku melambung jauh.Dapat ku rasakan darah mengalir di kepalaku.Penglihatan ku kabur."Ethan!!"suara Ris memanggilku.Badanku mula lemah.Mataku mula tertutup rapat.Biarlah orang nak kata apa.Aku mati dalam keadaan aku disumpah,aku seekor kucing.
//Starris POV//
Aku menyesal.Kalau aku tak lari hari tu.Semua ni takkan terjadi.Air mata dipipiku mula kering.Kasein menghalang aku untuk bertemu dengan Ethan.Entah sekarang Ethan tu hidup ka,mati ka.Sunyi~Itu yang aku rasa sekarang.Peneman aku hanya dia seorang.
"Meow~"bunyi suara seseorang.Aku memandangnya."Ethan!!"jeritku lalu memeluknya.Dia tersenyum."Kenapa awak lambat sangat muncul!!"marahku."Saja..nak tengok orang tu rindu kita ke tak."usik Ethan.Aku tersenyum malu."Sumpahan tu dah tak berhasil ke?"soalku."Eh,mana ade!Sumpahan tu ade je lagi tapi ada cara nak hapuskannya.."tutur Ethan."Macam mana??"soalku."Kiss~"balasnya selamba.Pipiku mula merah.Betul ke tidak dia ni.Tapi apa aku kisah?Aku sayang dia.Aku nak dia jadi normal.Dengan selambanya aku mencium bibirnya.Dia terkejut lalu tersenyum."Dah?"soalku."One more time please.."usik Ethan.
Aku menjelingnya."Sekali je."ujarku malu.Ethan duduk di sebelahku."Sebenarnya,sumpahan tu dah takda.Omma dan Appa dah setuju pasal hubungan kita.So,buat apa ada sumpahan kan?Yang tadi tu,saya acah2 je."luah Ethan.Mataku membulat.Jahat!Tak pasal2 aku cium dia!"Eiii!Kalau saya tahu awal2,dah lama saya cincang awak sampai lumat!!Biar mati awal!!"marahku."Eh,kan kucing ade 9 nyawa.Awak bunuh saya,saya hidup lagi."usiknya."Saya bunuh awak 10 kali!"balasku."Meh~Saya masih hidup di hati awak."usiknya lagi.Aku ketawa."Ethan,jom kahwin."ajakku.
"Uii tak sabar nak anak nampak."usik Ethan."Yup.Nak anak kucing~"balasku.Dia ketawa."Kalau betul2 dapat anak kucing tak tau erk."kata Ethan.Aku tersenyum."Ethan,nama penuh awak apa ya??"soalku."Kalau saya cakap jangan ketawa pula."tuturnya.Aku mengangguk."Ethanol."tuturnya.Aku ketawa terbahak2."Ada anak nanti,kira letak nama diaorang Benedict,Gliserol,Oksigen,Nitrogen nak?"usikku.Dia menjeling."Nama saya okey lagi dari si Kasein tu...Kaseinogen.."sindir Ethan."Kalau pasangan dia nama Tripsin,suruh dia letak nama Erepsin."usikku lagi.Kami ketawa.Tak pasal2 semua nama2 sainstifik keluar.
"Ethan,boleh saya tanya tak?"soalku."Tanyalah~"balasnya."Awak ni sebenarnya putera kerajaan apa ya??"
The End..
////////////////////////
Thanks for reading this story ><
Btw I'll try to write the second book for this story..
YOU ARE READING
Prince
RomanceKehidupan seorang putera sangat membosankan sehingga Putera Ethan mula masuk dalam kehidupan rakyat biasa.Identitinya sebagai seorang putera dirahsiakan.Sumpahan yang disangka hanyalah dongeng berlaku apabila hati sang putera telah dicuri oleh si ga...