SEMINGGU berlalu. Aku sihat dari demam aku. sekarang aku berada kat rumah aku sekarang. Malam ni keluarga aku keluar makan malam tapi aku tak ikut sebab malas..
Aku bergerak pantas memasuki bilik papa dengan mama. Habis bilil tu aku geledah. Aku membuka almari mereka. Aku menggeledah almari tersebut. Tengah aku geledah tu ada satu sampul jatuh betul² dekat dengan kaki aku. Aku terkejut. Perlahan-lahan aku mengambil sampul surat tersebut dan aku membukanya
kepada Eful
Eful, Aku menulis surat ini hanya nak bagitahu kau bahawa Nayla dah meninggal. Dia meninggal kerana bunuh diri mungkin disebabkan tertekan. Aku cuba halang dia tapi ternyata aku terlambat. Aku tahu Nayla sayang kau dan kau sayang dia sebab tu aku mengiring kan surat ini agar kau tak sedih bila kau balik ke Malaysia dan mengetahui hal ini. Aku nak kau bersedia atas kehilangan Nayla.
salam sahabatmu,
HARIDapa semua ni. Kenapa dalam surat ni macam ni. Jadi papa kenal dengan Nayla. Jadi papa lah yang dalam mimpi aku yang merogol Nayla tu. Sungguh tak dapat diterima akal dan tak mampu untuk aku fikir sekarang. Otak aku tiba-tiba blank ni.
Aku menyimpan semula surat tadi dan keluar dari bilik tu kemudian masuk ke bilik aku. Sungguh aku tak dapat fikir sekarang. Papa aku yang rogol Nayla. papa. PAPA.
...................
TOK TOK TOK
"Elman mari makan sayang. Papa dan mama dah balik ni" aku terbangun dek ketukan pintu bilik ku. Suara papa. Sungguh aku tak mampu berdepan dengan papa sekarang. Aku takut. Aku tak tau kenapa tapi Tiba-tiba aku rasa takut.
"El buka pintu ni sayang"
Suara papa lagi tapi aku tetap berdiam diri.
Lama kelamaan tiada lagi bunyi ketukan pintu itu. Aku duduk bersandar di kepala katil dan termenung.
Klik..
Pintu bilik tidur ku terbuka. Aku melihat mama,papa dan abang Is masuk ke dalam. Mungkin risau agaknya kerana aku tidak membuka pintu tadi.
"adik kenapa papa panggil adik tak sahut" tanya papaku.
"Adik lapar tak" tegur mama pulak tapi aku tetap diam.
"Jom makan. Abang Is pun lapar ni" kata abang ku pulak
"Takpe lah. Adik tak lapar lagi." ujar ku setelah lama berdiam diri.
"adik kenapa ni" tanya mama risau
"takda apa lah ma. Adik just penat je" jawabku perlahan
"ermm kalau macam tu adik rehat dulu" lepas berkata semua ahli keluargaku pun keluar dari bilik aku.
Aku hanya memejamkan mata dan berharap yang semua ni hanyalah mimpi.
...................
BILA cuti n boleh balik rumah ni kekadang rasa bosan jugak sebab tak tahu apa nak buat. Aku duduk termenung di buaian sambil berfikir hal semalam ni. Kalau betul lah papa penyebab Nayla mati ermm aku harus berjumpa dengan Nayla dan mintak maaf dekat dia. Aku taknak dia berdendam dengan keluar aku. Esok baru balik asrama ermm rasa tak sabar nak balik asrama. Mungkin sebab aku dah terbiasa duduk asrama kut sampai rumah ni pun jadi kebosanan.
Sebenarnya banyak benda pelik terjadi tapi aku malas nak fikir apa-apa lah. Tapi yang buat aku rasa sebenarnya abang Raihan dah janji nak cerita pasal kejadian dekat asrama ni hahahaha. Kiranya esok malam kitaorang akan overnight untuk bercerita pengalaman ngeri kami lah. Bercakap pasal semua ni ermm aku kena jumpa Nayla secepat mungkin dan minta maaf atas kesilapan papa aku.
( ermm author pun penah buat overnight dengan kawan masa asrama dulu bercerita pengalaman ngeri. Banyak lah jugak kisah yang kami bercerita hahahaha. saja nak bagitahu jugak )
..................................
"Elman nampaknya awak dah temui sesuatu. Saya taknak berdendam dengan awak tapi sayang awak adalah anak kepada perogol saya. Maaf Elman" tutur Nayla
kelibatnya menghilang kan diri...
.....nampaknya peperangan akan bermula. hahaha just kidding. wait for the next chapter k...........
YOU ARE READING
ASPURA
Horrormengisahkan seorang remaja tingkatan 4 yang bernama Elman Zikri.. kehadiran elman di sekolah baru kerana dia sudah tidak mahu dibuli lagi.. namun ad juga rakan yang baru membulinya di sekolah baru ni.. tapi dia kena menetap di asrama kerana jarak...