Just love me what u like
Love me what u think
If that make u happyApa yang aku cakap dia bukan ahlong..dia kutip hutang dari orang hutang dari dia...
Dekat 3 bulan aku kenal dia...macam2 aku cerita kat dia..bila aku bercerita dengan dia..dia faham aku...aku senang dengan dia..aku dengan family aku tak berapa nak okey..diorang pinggirkan aku...
Aku tak de kawan yang nak dengar apa aku rasa...aku gelarkan nenek aku nek(xpyh serabut kepala cari nama)..nek aku suka tokoh tambah cerita sebab nak perhatian orang lain...bila cousin2 aku balik dan adik beradik aku balik mula dia bercerita buruk tentang aku...
Aku hanya ada mama aku...nama mama aku engku noor aisyah binti engku salleh...mama aku sorang memahami aku.. nek aku akan pinggirkan aku dengan mama kalau semua orang ada...aku tahu perasaan mama macam mana dari mata dia aku boleh nampak mata dia macam mana...aku dekati dan peluk mama aku "mama adik ada dekat dengan mama" lalu aku kucup pipi Mama..."kenapa anak manja mama cakap macam tu..mama okey je la"..aku tahu mama ingin sembunyi kan terasa hati dia pada aku....
Masa aku ingin melangkah ke dapur untuk ambik air aku terdengar nek bercakap "putri tu pemalas asyik keluar je..padahal tak de kerja pon kat luar tu..mesti mengorat dengan jantan" pedih hati aku dengar apa nek aku cerita tentang aku pada cousin aku...cousin aku nama dia nini " ye ke nek..tak caya la nek..putri tu baik la nek"...terubat bila ada orang backup aku....lalu aku masuk kedapur tanpa menegur nek aku...hilang terus dahaga aku bila kena air sejukk....
Bila aku berada di dapur terus nek tutup mulut tukar channel konon2 taknak bagi aku kecil hati padahal dalam diam aku dah dengar semua apa dia cakap...aku kerling je lalu aku beredar dari dapur ingin jumpa mama...
Masa aku menaiki tangga ingin ke bilik mama...aku terdengar mama ngadu pada papa apa yang mama rasa.."abang sayang rasa terpinggir dengan bonda...mentang semua balik dia pinggir saya dengan putri" nangis dalam pelukkan papa.."sabar la sayang.anggap la bonda tu happy lama tak jumpa anak2 dia dengan cucu dia" papa sambil gosok belakang mama...."tapi saya kesian tengok putri tu abang bonda selalu buruk2 kan putri kita tu pada anak2 saudara kita"mata mama sambil bermain lengan sasa suami nya..."macam sayang tak kenal bonda kita tu macam mana..nanti abaang slow talk dengan bonda okey"sambil senyum melihat isteri tercinta nya...
Aku dengar semua apa yang mama cerita...so mama tahu la apa yang nek cakap tu getus aku dalam hati...rasa nak tampar muka orang tua..tapi aku masih hormat kan dia lagi..dia nenek darah daging aku juga...
Aku ketuk bilik mama aku..aku masuk bilik mama.."masuk la"...aku "mama,rindu mama" sambil aku peluk mama...papa perhati jer tingkah laku anak bongsu nya...."yer adik..adik nak apa ni masuk bilik mama,mesti ada something nak bagitahu mama"..aku tersengih2 nampak kan gigi putih yang tersusun cantik..uish mama tahu2 je aku ni nak bagitahu something.."ehem ehem boleh pulak dia termenung kan sayang"perli papa pada aku...terus aku tukar jadi masam buat2 muka merajuk "mana ada"..mama sudah gelak kecil sambil cubit pipi anak bongsu yer.."tell me what u want my dear umm" hah sudah mama sudah speaking..aku "mama papa i want tell both of u something"...sambil bermain jari sama jari..."what darling" mama dan papa teruja mahu dengar..."pa ma i think i fall in love with someone guy,i like him so much..i feel so comfort with her" aku melihat muka mama dan papa....
Papa terbuntang mata apabila dengar anak bongsu dia cerita dia sudah jatuh cinta...mama sudah tersenyum2 dengar apa anak dia cerita....."sape lelaki yang dah curi hati putri anak papa dan mama ni".aku tersengih pipi sudah blushing malu2 nak cakap."nanti adik cakap dan kenal kan pada mama dan papa..tapi sekarang adik nak keluar ada kerja ma pa..boleh tak adik nak keluar tapi dia akan jemput adik nanti boleh tak"..mama pandang papa..."boleh syang tapi jaga diri hati3 okey"..pantas aku salam papa dengan mama sebelum aku keluar aku ucap thanks kat orang tua aku sebab dah izin kan aku keluar...
Aku keluar dari bilik mama dan papa aku..terus aku pergi masuk bilik aku untuk bersiap2 pergi ke syarikat modelling aku....aku siap simple2 tanpa makeup di sana baru aku di makeup kan dan tukar baju cantik2....
Aku pakai seluar jeans navy blue dengan baju blouse simple jer dengan beg tangan aku...lepas aku tengok di cermin penampilan aku..bila puas aku tengok baru aku keluar...
Lama betul mamat ni datang nak ambik,aku merungut sambil tunggu mamat tu datang rumah..masa menunggu dia..cousin aku datang duduk tepi aku "putri nak pergi mana ni".."aku nak pergi kat syarikat pemodelan aku sambil tunggu kawan aku datang ambik"..."sape kawan kau tu.boyfriend erkkk"sambil senyum2...
"tak de makna yerr tu boyfriend aku..sape la aku ni kan nak ada boyfriend".."ala kau ni suka sangat kan rendah diri"...kereta nissan tiba di halaman rumah aku..."okey la nini tu kawan aku dah sampai dah tu"..aku terus pergi kat kereta sambil bai2 kat cousin aku....
YOU ARE READING
pendam rasa
Short StoryTAK BEST PoN STORY AKU...SEBB TK RETI NK BUAT CERITA... TAK SUKA TK PYH BACA OKEYYY... AKU TULIS JUST SUKA2.... 😴😴😴 Kalau mood aku nk update aku update okey...sorry cerita aku ni tk best..baru nk jinak2 jer ni.....klau meluat jgn pksa diri untuk...