Loceng rehat pun berbunyi,semua bergegas untuk masuk ke kelas bagi meneruskan sesi pembelajaran yang seterusnya...irdina dengan lenggang nya balik ke kelasnya,4Gemilang...
Tiba2 dia terserempak dengan rayyan,yang selalu menjadi pembuli kepada irdina di pintu kelas..
"Eh,ko nak ape?"tanya irdina dengan rayyan.
"eh,eh kau,macam la tak kenal dengan aku ni"jawab rayyan dengan
nada selamba.."Duit?tak da tak da!!!tak payah nak mengada-ngada!"marah irdina
"Aku dah jadi miskin sebab kau"tambah irdina
"Kau fikir aku kesah sangat ke dengan status kau yang dah jadi miskin sekarang ni hah???hahhahahaha kesiannya kau kan"ejek rayyan
"Haah!memang kesian la dekat aku ni sebab bodoh sangat bagi duit kat kau!!!apelah nak ditakut kan sangat dengan kau ni yang pengecut??!!!"gertak irdina dengan kuatnya.
"Aish!kau ni kan irdina!!!kau tak takut dengan aku???seriously???ko ni memang nak kene kan??!!"marah rayyan
"Memang!!!tak takut la dengan lelaki yang dayus macam kau ni!!apelah sangat kau ni kan"irdina sengaja mempermainkan perasaan marah rayyan
"urghhhhhh!!!!siap kau irdina aku kerjakan"ugut rayyan
"Uuuuu takutnyer..hahahahahhaa"balas irdina padahal di dalam hati nya diselubungi dengan penuh ketakutan apabila sedang berhadapan dengan pembulinya,rayyan
"Ok,x pe x pe...kali ni kau menang.. Tapi kau tunggu je lah!!siap kau...x guna punya betina!!"marah rayyan terhadap irdina..lalu dia pun berlalu pergi kembali ke tempat duduk asalnya....
"sila berambus tuan putera"gertak hati si irdina....poyo betullah mamat ni...tambah si irdina itu lagi
Rayyan hanya mampu memberi jerlingan dari jauh sahaja untuk menunujukkan rasa geram nya terhadap irdina...
Harap muka je handsome tapi perangai macam seton nirrajim...huhhh sabar je lah
Si rayyan ni asyik mengacau hidup irdina saja...masa sesi pembelajaran berlangsung,ada saja si rayyan ini mengganggu irdina untuk meminta jawapan bagi menyiapkan latihan yang diberikan oleh cikgu...
"Oi,minah!share share lah sikit jawapan tu..."kata rayyan
Irdina pun toleh ke belakang dan menjelir kan lidah nya ke arah rayyan untuk menunjukkan isyarat bahawa dia tidak mahu berkongsi jawapan dengan rayyan.
"Dasar laki tak guna"bisik hati irdina yang semakin geram dengan sikap pemalas rayyan...
"Kau fikir aku ni hamba abdi kau ke sampai nak paksa aku bagi jawapan kat kau???kalau kau bagi aku gaji tak pelah jugak kan??"bebel irdina seorang diri..
"Ish...kedekut betullah minah ni..mintak share jawapan pun x nak bagi..tak pe tak pe pecah kaca pecah gelas ada hari aku balas"balas rayyan seorang diri.
Disebabkan irdina tidak mahu berkongsi jawapan dengan rayyan,maka rayyan pun give up camtu jer....
Irdina cepat-cepat menyiapkan latihannnya kemudian hantar kepada cikgu...pada masa yang sama loceng waktu balik pun berbunyi...irdina cepat-cepat mengemaskan alat tulis nya dan terus pulang.Tapi sebelum itu,dia sempat mengusik rayyan.
"Werk werk,padan muka..tak boleh balik sebab tak siap kerja sekolah!!hahahaha amik kau kena denda dengan cikgu sabariah...hahahhaha bahagia nya hidup aku tengok kau susah"usik irdina terhadap rayyan
"Kurang ajar punya perempuan!!!siap kau petang nanti aku balas!!!kau tunggulah!!!"jerit rayyan dengan kuat
Irdina sempat membalas,"hahaha sapa suruh tak buat tadi...."balas irdina dengan bahagia...
Rayyan menghiraukan kata-kata irdina lalu cepat-cepat menyiapkan kerjanya kerana tidak sabar untuk membalas dendam terhadap irdina.
YOU ARE READING
Si Pematah Hati
RomanceRayyan ingin membalas dendam terhadap irdina kerana telah mengejek nya.