bab 2 SORRY RAYYAN

81 2 0
                                    

Rayyan akhirnya berjaya siapkan latihan dan begitu teruja kerana tidak sabar untuk membalas dendam dengan irdina....

"tunggu kau irdina!hahhahahahha!!tadi kau memperlekehkan aku kann!!sekarang ni mu tunggu aku datang!"kata rayyan sambil tercari-cari si irdina di sekelilingnya.

Setengah jam pun berlalu,rayyan pun menemui si nakal irdina....tetapi irdina terus berlari macam lipas kudung kerana ternampak rayyan yang sudah berjanji untuk membalas dendam...rayyan terus mengejar.

Tunggu irdina!!!!mana kau nak lari hah!!!berani kau mengejek aku tadi!!jerit rayyan.

Irdina terus dan terus berlari sehingga menemui jalan mati.irdina sangat panic kerana tidak punya tempat untuk melarikan diri lagi...akhirnya rayyan berjaya menemui irdina..

"Ssss sorry rayyan..aku tadi main-main jer tadi...tak payah la nak ambik hati pulak..saja je nak menyakat kau...hihihi"pujuk irdina supaya hati si rayyan menjadi cair.

Malangnya,pujukan nya gagal kerana rayyan sangat marah dengan irdina...irdina telah memalukannya di hadapan kelas sehingga ahli-ahli kelas lain mentertawakannya...

Tetapi si irdina terus berusaha memujuk rayyan supaya tidak memarahi nya lagi demi keselamatannya irdina

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tetapi si irdina terus berusaha memujuk rayyan supaya tidak memarahi nya lagi demi keselamatannya irdina ...

"Sorry la rayyan...emmm ape kata aku belanja kau makan cendol nak???sedap dimakan masa waktu panas macam ni kan?apatah lagi lepas kau penat mengejar aku tadi kan???hhahaha..."pujian bercampur sindiran dari irdina.

Rayyan berfikir sejenak,"hemmm,mcm mana ni erk,nak maafkan ke tidak...lama-lama tengok muka budak ni makin kesian aku tengok...lagipun dia nak belanja aku cendol kot...takkan nak tolak..arghhh terima je lah"bisik hati rayyan yang terpaksa memaafkan irdina...

"Baiklah,kalini aku maafkan kau"kata rayyan dengan berat hati.

"Yeyyyyyy!!!!thank you rayyannnn"sorakan irdina tanda gembira selepas berjaya memujuk rayyan...

"Tapi dengan satu syarat..."kata rayyan.

"apa dia???"tanya irdina

"Kau kena belanja aku makan cendol 5 mangkuk???!!!setuju??"tanya rayyan.

"Aduh,aku tak bawak duit banyak harini....mengada-ngada pulak mamat nih...ambik kesempatan pulak dia ni"keluh irdina...

"Arghhh tunaikan jelah...kang nanti dia belasah aku pulak...masak aku nanti..huh susah betul lah...menyesal pulak dibuatnya"keluh irdina lagi

"Ok,aku setuju dengan permintaan kau...tapi aku ada syarat jugak"irdina ambil kesempatan ke atas rayyan dengan meminta sesuatu dari rayyan.

"Ape lagiiiiii...ish ko ni kan dasar perempuan hipokrit ko tau?hah ape dia???"tanya rayyan dengan nada geram

"Hihihi,aku cuma nak berbaik balik dengan kau...aku dah penat lah nak bergaduh dengan kau... Tapi kau kena janji jugak yang kau takkan buli aku lagi...???"tanya irdina dengan nada lembut.

"Aduhh minah ni...ngada-ngada pulakkk...tapi boleh tahan cute budak ni kan....ehhhh ape ni rayyan,kau jangan nak cair pulak dengan si irdina ni!"bisik rayyan di dalam hatinya.

"Tengoklah dulu,aku tak janji"balas rayyan dengan pujukan irdina tadi.

"Ishhhhhh....tak jadi belanja lah macam ni!!"irdina merajuk mengada-ngada.

"eeeeeeee....yelah yelah!!!menyampah betul aku dibuatnya"rungut si rayyan.

"Yeyyyyy....thank you abang rayyan,hihihi"pujuk manja dari irdina

"Bluerkkkkk,x payah nak abang abang sangat lah kat sini ...nak muntah aku dengar"balas rayyan dengan nada menyampah tapi pada masa yang sama dia blushing dengan irdina sebab panggil dia abang...

"Err...ok2"kata irdina tanda mengalah.

"Jom kita pergi warung cik kiah,kita  makan cendol sama-sama"ajak irdina

"Ok,jom!!!"jawab rayyan dengan nada teruja

"Huh,nasib lah si rayyan ni maafkan aku,klu tak,tak tahu nak buat apa lagi"keluh irdina

Si Pematah HatiWhere stories live. Discover now