bab 5 Are u okay??

60 2 0
                                    

Irdina pun terus mengemas katilnya setelah selesai mempersiapkan dirinya untuk ke sekolah...

Kemudian,mak irdina memanggil irdina untuk sarapan.

"Irdina!mari nak!kita sarapan..mak ada buat kuih kegemaran kau niii.."ajak mak irdina.

Di dalam hati irdina berkata,"ya allah,ni mesti mak buat kuih ketayap feveret aku niii."

"Ye makkk...kejappp...ina datang niii"jawab irdina dengan teruja kerana jarang mak nya untuk membuat kuih ketayap feveret nya itu...

"Urmmm!!!sedapnye makkk!!urmmm~~ni mesti mak ada udang disebalik batu ni kan??kalau tak kenapa mak rajin2 pulak buat kuih macam ni pagi-pagi buta???haa ayokkk!"tanya irdina sambil menikmati kuih ketayap itu.

"Eh,ke situ pulak kamu...mak saja je buat...nanti ada lagi kuih ketayap yang mak simpan kat dapur tu,kau tolong bagi kat rayyan jugak eh.mak tetiba teringat kat dia pulak.kan dia suka kuih ketayap yang mak buat..."jelas mak irdina.

Tiba-tiba irdina terbatuk apabila mendengar ibunya menyuruhnya memberi kuih ketayap itu kepada rayyan..

"Fuhhh,aku dah agak dah..mesti ada udang di sebalik batu..aduhhhh..camna aku nak bagi kat rayyan ni,nanti dia buli aku pulak.eh jap,tapi kitaorang dah janji nak berbaik semula?😥hopefully si rayyan ni tunaikan janji dia"rungut+keluh si irdina di dalam lubuk hati nya.

"Hei ina,makan lah cepat...leka termenung pulak dia...jam dah lewat ni"tegur mak irdina dengan lembut.

"Ehh...haah la mak...dah lewat dah niii..alamak..mak saya pegi dulu lah mak...terima kasih mak sebab buat kuih ketayap untuk ina"kata irdina sambil menyalam dan mencium ibunya sebelum turun sekolah...

"Ye la nak..kuih rayyan tu nanti jangan lupa pulak nak bagi.."pesan mak irdina.

"Ok mak,ina pegi dulu tau...bye.assalamualaikum"ucap irdina sambil melambaikan tangannya ke arah mak nya.

Mak irdina membalasnya.

Perjalanan irdina dari rumahnya ke sekolah mengambil masa 10 minit untuk sampai...

Dalam perjalanan irdina,tiba2 dia ternampak rayyan kemalangan akibat melanggar tiang elektrik...tayar basikal rayyan tertanggal teruk..manakala rayyan masih bernyawa..dari jauh irdina melihat yang rayyan menjerit meminta tolong...irdina segera menuju ke arah rayyan untuk menolong.

"Ya allah,rayyan!!apesal nihh...macam mana kau boleh accident??!!!ni mesti kau tengah berangan kan sampai tak tengok kiri kanan masa kayuh basikal kan??!!!"bebel irdina sambil bantu rayyan untuk bangun...

"Kau ok tak?hah?ada luka-luka ka?nak aku bawak kau pegi klinik tak?"tambah irdina lagi.

"Alahai,Comel betullah bila kau marah, irdina..♡nilah yang buat sakit aku berkurang when tengok wajah kau yang manis tu...klu boleh setiap hari aku nak sakit,so that kau boleh marah2 aku kan?hahahaha"bebel sorang rayyan di dalam hatinya..

"Oi,kau apesal tenung muka aku lama-lama?ko nak ke x nak pegi klinik ni?kalau nak aku bawakan..."tanya irdina dengan penuh prihatin.

"Eh,x pe2..aku masih boleh berjalan sendiri lagi ni...macam la kau tak tau yang aku ni lelaki yang gagah perkasa tau!"jelas rayyan dengan riyak.

"Eh eh kau ni,even kemalangan pun masih lagi nak berlagak...kuat lah sangat:-)tapi betul ke kau tak nak pegi klinik ni?"tanya irdina dengan lebih teliti lagi.

"Ye irdina:-|...aku ok je ni hah...kau je over sangat..hahahha..dah cepat tolong aku angkat.."pinta rayyan.

"Ok2,cepat lah bangun..perlahan-lahan.."kata irdina.

"Iyarghhh!!!!"jerit rayyan sambil cuba untuk berdiri...

Akhirnya,rayyan berjaya bangun dan dapat berjalan sendiri tapi dengan bantuan irdina..jalan terjengket2..

"Kalau kau x nak pegi klinik,aku hantar kau balik rumah je lah eh?"tanya irdina.

"Eh,pastu kau x gi sekolah ke?ee x kanlah kau tak gi skolh semata-mata nak hantar aku balik..??x pe,aku boleh balik sendiri.."kata rayyan..

"Eh x pe x pe...ko sakit ni...biar aku rawat kau eh?lagipun harini x da belajar sangat sebab banyak cg yang ajar kls aku dieorang pegi kursus..so,aku tak kesah sangat kalau x dtg arini..so boleh la eh,izinkan aku teman kau balik??please:-("pujuk irdina...

"Yela yela..eh jap!tapi,mak kau tak marah kalau kau ponteng sekolah???aku x nak kau kena marah dengan mak kau disebabkan aku..."tanya rayyan sambil berjalan terjengket2 dengan irdina menuju ke rumah irdina.

"Eh,x de lah...mak aku ok je,lagipun aku ada sebab kenapa aku x turun...sebabnya aku tolong orang dalam kesusahan,macam kau..hahahahha..xde la gurau je..mak aku siap bekalkan  kuih kegemaran kau lagi tau..."jelas irdina.

"KUIH KETAYAP???!!!!OH MY GODDD!!!mana dia???"tanya  rayyan dengan teruja..

"Eleh,cam tau 2 je kan...ada ni aku bawak dalam beg ni..nanti sampai rumah aku,aku bagi kau"kata irdina.

"Ok..tak sabar aku nak menikmati kuih yang mak kau buat...mesti sedapkan..??"tanya rayyan

"Ehhh,MESTILAH!!mak aku buat kot:)"kata irdina.

"Hmmm yela yela...memang sedap pun...tapi kalau kau buat,aku x pasti sama ada sedap ke tak kan??hahahahha..."usik rayyan

"ishhh...jalan sendiri"marah irdina dengan manja sambil melepaskan tangan nya yang sedang memimpin rayyan berjalan...rayyan pun jatuh.

"Aduhhhhh!!!ish kau ni dina..aku main-main je kot...x yah la nak marah...aduhhh!!~_~"marah rayyan.

"Ya allah...sorry rayyan...x sengaja^.^...sorry2...meh aku tolong kau bangun..."pujuk irdina dengan perasaan kesal.

"Cepat,tarik aku!"tegas rayyan.."sabo je lah dengan minah ni...nasib kau cantik..kalau x,dah lama dah kau ni aku belasah"bisik rayyan di dalam hatinya dengan perasaan geram..

"Dah jom sambung jalan...x jauh lagi ni"kata irdina sambil malu.

"hmm,yelah jom"kata rayyan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 21, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Si Pematah HatiWhere stories live. Discover now