bab 4 Rahsialah Mak

66 2 0
                                    

"Hmmmm,boleh thn gak hensem si mamat rayyan ni eh≥3≤...tp tu lah nakal sangat...cuba lah dia tu berubah...dapatlah jadi my husband material aku...hahaha angan angan je lebih...kau tu sape irdina...cermin diri kau tu sikit...dah la tak cantik tapi still suka dengan si rayyan tu..."kata irdina keseorangan sambil menyikat rambut nya perlahan-lahan...

Sesudah itu,dia terus baring di atas katilnya lalu mencapai sebuah novelnya yang bertajuk how dare you.
Dia mbaca novel itu dengan tenang...

Tiba-tiba,kata-kata wani sedang bermain difikirannya sekarang.."rayyan tu nakal weyhhh...
Silap2 x lama hubungan korang pastu putus..."kata-kata wani pada siang tadi.irdina berfikir sejenak..mungkin ada betul nya kata-kata wani itu.

Irdina berasa ragu2 dengan perasaan nya terhadap rayyan...jadi,dia pun cuba menanyakan pendapat mak dalam hal sebegini..

"Mak,camne erk if ina ada suka dengan someone ni tapi someone ni nakal...adakah dia boleh berubah??x de lah bukan ape just tanya jer"tanya irdina sambil menggarukan kepalanya kerana kebingungan.

"Kenapa ni nakkk,tiba-tiba je...apesal??dah ade calon menantu untuk mak ke??"usik mak dina secara spontan...

"Errrr....x de lah mak...saja tanya...ok lah ina masuk tidur dulu"kata irdina sebagai alasan untuk melarikan diri dari dipersoalkan lagi oleh maknya itu...

"Tp nak,seseorang tu boleh berubah klu dah niat dia tu ingin berubah suatu hari nanti!!jadi ina berdoa lah ye supaya allah lembutkan hatinya untuk berubah!!!insyaallahhh"jerit mak irdina bagi membalas balik persoaln yang diajukan oleh irdina itu tadi....

"ok mak,terima kasih ya!sayang makkk!"blas irdina.

"Tapi nak,sapa si dia tu??hahaha...mak teringin jugak nak tahu sapa bakal menantu mak!"usik mak irdina lagi..

Irdina tidak membalasnya tetapi dia hanya mampu senyum kecil saja apabila mendengarnya...

Hari pun sudah lewat malam..irdina pun trus tidur..~_~dia tidak sabar untuk bertemu dengan rayyan esok..

Si Pematah HatiWhere stories live. Discover now