Bab 3

14 1 7
                                    

"Saya dah balik." jerit Hayeon lalu masuk ke dalam rumahnya.
"Hayeon-ah,hari ni unnie ada kerja sikit.Mungkin balik lambat.Kamu masaklah ye kalau kamu lapar." Nayeon terus bergegas sambil mengucup dahi adiknya itu.
Kini tinggal Hayeon seorang di rumahnya.Dia pun mengambil keputusan untuk membuat ulangkaji.
****************************
Hayeon terbangun dari tidurnya apabila terdengar bunyi enjin lori.Dia tertidur sebentar sewaktu membuat ulangkaji sebentar tadi😅
Dia terus menjenguk ke luar tingkap.Dia ternampak ada orang baharu yang berpindah di sebelah rumahnya.

"Jiran baru ke?"Hayeon bermonolog sendiri

Apalagi,Hayeon pun pergi menjenguk jiran barunya tu.Hayeon ternampak seorang lelaki yang sedang melihat-lihat kawasan perumahan itu.

Hayeon ni kan jenis yang boleh berkawan dengan sesiapa(yelah tu😝).Jadi dia pun terus menghampiri jirannya itu lalu menegurnya.

"Annyeong.Baru pindah sini ke?" tanya Hayeon.
"Nae." balasnya pendek.
"Saya Im Ha Yeon.Jiran awak." Hayeon menghulurkan tangannya.
"Saya Do Kyung Soo.Boleh panggil saya D.O." D.O pun memperkenalkan dirinya.
"Awak tinggal seorang je ke?"Hayeon bertanya kerana berasa pelik melihat D.O hanya berseorangan di rumah.
"Taklah.Saya tinggal dengan abang saya.Kejap lagi dia datang.Oh ye,awak pun duduk sorang ke?" tanya D.O pula.
"Saya tinggal dengan kakak saya.Tapi dia ada hal sikit hari ni dan akan balik lewat.Saya pun dah lapar ni.hehehe." kata Hayeon sambil tersengih 😂
"Nak tak awak pergi rumah saya malam ni?" pelawa D.O.
"Boleh je." balas Hayeon.

Mereka pun berjanji untuk berjumpa di rumah D.O.
****************************
Malam telah pun tiba.Hayeon pun bersiap-siap untuk ke rumah D.O

Tingtong!tingtong!

Loceng rumah D.O dibunyikan.D.O pun menjemputnya masuk.

"Silalah duduk ke dalam." pelawa D.O.
"Wah,ni awak order ke awak masak sendiri?" ternganga Hayeon melihat pelbagai jenis makanan di meja makan itu.
"Saya masaklah.Jemput makan.Kata dah lapar." ajak D.O.

Mereka pun makan bersama.Hayeon berasa kagum dan memuji masakan D.O.Dia pun memberi thumbup kepada D.O.

Selepas makan,Hayeon pun meminta diri untuk pulang.

"Gomawo D.O.Sedap sangat masakan awak.Lain kali saya masak untuk awak pula ye." Hayeon berkata dengan ceria.
"Baiklah.Saya tunggu masakan awak." balas D.O dengan senyuman.

Hayeon pun pulang dengan perut yang kenyang.

To be continue

*for readers sekalian,maaflah sebab baru hari ni saya sempat update cerita ni.Maklumlah exam😅lepas ni saya akan usahakan utk update sempena cuti sekolah.stay support my story okay😊Kalau ada nk bagi idea boleh tulis kat komen ye.Thank you semua.

You and IWhere stories live. Discover now