Bab 1

12 2 0
                                    

Matahari pagi telah pun terbit menerangi keseluruhan bandar Incheon.Ramai yang telah sedar dari buaian mimpi bagi melakukan aktiviti harian.

Bibibibibibibib
Jam loceng telah pun berbunyi namun Hayeon masih dibuai mimpi sehinggalah kakaknya,Nayeon terpaksa membangunkannya.

"Hayeon Ah,bangunlah.Kamu tidak mahu ke sekolah ke?"kata Nayeon tegas.
" Unnie,dah pukul berapa ni?"tanya Hayeon yang masih mengantuk.
"Yah Hayeon ah,dah pukul 7 ni" segera Nayeon menarik selimut adiknya itu.
"Pukul 7?Yah,saya dah lambat ni." Hayeon terus menuju ke bilik air dengan pantas.

Nayeon hanya melihat saja telatah adiknya itu.Terkadang Nayeon berasa kasihan terhadap Hayeon kerana jadual adiknya itu sentiasa padat sehingga Hayeon tiada masa untuk berehat.

Selepas bersiap,Hayeon terus meminta diri dan segera memecut laju basikalnya di jalan raya.
****************************
Kelas 3 Galaxy mula riuh rendah apabila ketiadaan guru.Kelas tiba-tiba menjadi sunyi apabila cikgu Yoo masuk ke dalam kelas.

"Bangun.Selamat pagi cikgu Yoo." ucap Suho yang merupakan ketua kelas tersebut dan diikuti oleh murid lain.
"Selamat pagi murid2.Sila duduk." arah cikgu Yoo.
"Hari ini cikgu akan memperkenalkan seorang murid baru yang akan belajar di kelas ini.Sila masuk." cikgu Yoo menyuruh murid itu masuk.

Seorang murid perempuan yang tinggi dan cantik kini berada di hadapan mereka semua.

"Baiklah,sila perkenalkan diri kamu." arah cikgu Yoo
"Nama saya Ama.." belum sempat murid itu memperkenalkan dirinya,Hayeon pun sampai di depan pintu kelas.

"Selamat pagi cikgu Yoo.Maafkan saya cikgu sebab terlewat." ucap Hayeon dengan nada tercungap-cungap.
"Pergi duduk di tempat kamu.Lain kali jangan lambat lagi." nasihat cikgu Yoo.
"Ok.Sila sambung."
"Eh,lambatnya kau hari ni Hayeon?" tegur Jungyeon yg duduk di hadapannya.
"Aku terbangun lambat." kata Hayeon.
"Annyeonghaseyo.Nama saya Amanda Kim." ucap murid baru itu.
"Saya harap kamu semua dapat berbaik dengan Amanda ye.Amanda,kamu boleh duduk di sebelah Hayeon." arah cikgu Yoo.

Murid yg lain hanya melihat Amanda yg duduk di sebelah Hayeon.Mereka sungguh gembira mendapat rakan baharu.

#tobecontinue

You and IWhere stories live. Discover now