Setelah duduk,Amanda mengeluarkan bukunya.
"Annyeonghaseyo.Saya Im Hayeon."tegur Hayeon sambil menghulurkan tangannya.
"Aku Amanda." kata Amanda dingin tanpa memandang Hayeon.
Dahyun hanya melihat sikap dingin Amanda terhadap Hayeon. Hayeon pula segera menumpukan perhatian pada pelajarannya apabila tidak dilayan oleh Amanda.Kriiiiiingggg!!!!
Loceng rehat pun berbunyi.Semua murid berebut-rebut hendak ke kantin.Ada yg duduk di perpustakaan dan juga taman sains.Hayeon mengambil keputusan untuk berada di sudut bacaan."Eh,aku tengok budak tu macam berlagak je." luah Dahyun tak puas hati.
"Siapa yang kau maksudkan tu?" tanya Jungyeon yg berasa hairan.
"Budak baru tu lah." kata Dahyun lagi.
"Dahlah tu,biarlah dia.Jangan sibuk hal dia ok." kata Hayeon untuk meredakan keadaan.
"Mana boleh. Ada ke patut dia bersikap dingin kat kau." Dahyun tk berpuas hati dengan sikap Amanda terhadap kawan karibnya itu.
"Apasal dengan dia tu hah?Baru pindah sini nak tunjuk dia hebat sangatlah tu." marah Jungyeon.
Maklumlah,Jungyeon ni sikap dia kasar sikit😅Hayeon meredakan kemarahan mereka dengan mengajak mereka masuk ke dalam kelas.
Sewaktu sedang berjalan ke kelas,Amanda telah terlanggar Hayeon yg menyebabkan Hayeon terjatuh."Upps.Sorry." Amanda lalu meninggalkan Hayeon di situ tanpa rasa bersalah.
"Yah,kau kenapa hah!" marah Jungyeon.
Hayeon terus menahan kemarahan Jungyeon agar tidak berlaku pergaduhan antara mereka.Klau bukan sebab Hayeon, dh lama agaknya Jungyeon belasah Amanda tu.Selepas waktu persekolahan tamat,Hayeon pun bergegas untuk pulang ke rumah.Dalam keadaan yg terburu-buru itu,dia telah terlanggar Suho.
"Mianhae Hayeon ah." Suho terus menghulurkan bantuan kepada Hayeon.
"Gwaenchana Suhosyi.Salah Hayeon juga sebab jalan tak pandang depan." ujar Hayeon meminta maaf.
"Boleh berdiri tak ni?" tanya Suho dengan panik.
"Ok je.Gomawo.Oklah saya balik dulu." kata Hayeon lalu bergegas meninggalkan Suho.Hayeon mula berdebar-debar ketika Suho memberi bantuan terhadapnya tadi.Dia terus melangkah ke rumah dan berharap agar dia boleh melupakan hal yg sebenta tadi berlaku.
YOU ARE READING
You and I
FanfictionMengisahkan tentang persahabatan yang mulai terjalin antara Hayeon dan jiran baharunya,Kyungsoo.Bagaimanakah pula hubungan antara Amanda dan Hayeon?Adakah Amanda akan terus membenci Hayeon atau persahabatan mereka berdua akan terjalin? Kisah persaha...