O gasca

89 5 0
                                    

"Pe vechiul fotoliu de piele din luxoasa sufragerie a familiei Wyle, Mya asculta ziarul. Il asculta deoarece este oarba. Parintii ei avusesera un baiat care murise intr-un accident de masina. Dupa accident, domnul Wyle l-a dat in judecata pe savarsitorul accidentului si s-a imbogatit. Dupa un an a aparut Mya. Parintii ei au fost dezamagiti cand au aflat ca este oarba, dar au hotarat sa incerce sa o trateze ca pe un copil normal si sa nu ii spuna nimic despre fratele ei. Au ars toate pozele vechi si au distrus orice urma lasata de fratele Myei. Aceasta era pasionata de carti despre detectivi pe care tatal ei i le citea mai mereu. Titlul primului articol din ziarul din acea zi era "Gastele dau din nou lovitura". "Gastele" erau cea mai misterioasa si puternica banda de criminali din toata Anglia. Se pate ca au rapit o persoana destul de importanta. Spun importanta deoarece este o ducesa. Ducesa de Laburhood mai exact. In apartamentul acesteia s-a gasit un bilet fara inteles sau scris intr-o limba inexistenta.

Domnul Wyle: - Ce bilet interesant. Un limbaj codat dupa parerea mea.

Mya: - Citeste-l!

Domnul Wyle: -Bine suna cam asa "EN VEDEM AL AERAOTAZNUCSA ED EP SDARTA OOLIZNILGR NURAMUL 41. AS FII ALOCO!"

Mya: -Asta inseamna "Ne vedem pe strada Oglinzilor numaru 14. Sa fii acolo". Ce este asa de greu?

Domnul Wyle a privit-o pe Mya impresionat.

Domnul Wyle: -Imbraca-te si ne vedem in parcare. a spus cu o privire terifiata.

Mya: -De ce? Unde mergem?

Domnul Wyle: -La sectia de politie.

Politistul: -Deci, spuneti ca fiica dumneavoastra a spart codul GASTELOR.

Domnul Wyle: -Da. Ar trebui sa o tineti sub supraveghere ca nici o gasca sa nu se apropie de ea.

Politistul: -Uitati care-i treaba. Am avut saptamana asta 20 de "spargatori de coduri" fiecare cu teoriile sale cat mai nebune, iar dumneavoastra sustineti ca fiica dumneavoastra oarba de 13 ani a spart codul. Imi pare rau dar nu va prea cred.

Domnul Wyle: -Daca nu ma credeti, ar trebui sa vorbiti cu Mya.

Mya a fost chemata apoi in sala. Pasea cu atentie pentru a nu se lovi de ceva. Tatal ei a ajutat-o sa gaseasca scaunul.

Politistul: -Ne puteti lassa singuri va rog?

Domnul Wyle: -Sigur.

Politistul: Deci, tu esti celebra Mya. Am auzit ca ai spart codul GASTELOR. Este adevarat?

Mya: -Da domnule.

Politistul: -Si cum mai exact ai facut tu asta?

Mya: -Nu stiu exact . Tatal meu imi citea biletul codat din ziar, iar mintea mea pur si simplu a rearanjat literele.

Politistul: -Inteleg. Vrei sa facem un test? Eu voi spune o propozitie codata sa vedem daca o rezolvi. "MMEERG LA FMIL DAUCMIIN VEIRIATO?"

Mya: -Mergem la film duminica viitoare?

Politistul: -Incredibil! "URTAET AL ,AEM ARAOSIREV, YRRAM UC CSENLANI AM ARO O APUD"

Mya: - Dupa o ora ma intalnesc cu Marry, verisoara mea, la teatru.

Politistul: -Uimitor! Ce repede gandesti. Asteapta aici pana ma duc eu sa vorbesc cu directorul. Camera asta este foarte bine securizata.

Cu aceste ultime cuvinte politistul a parasit incaperea.

Domnul Wyle: -Cum a mers?

Politistul: -Destul de bine. Trebuie sa asteptati aici pana vine directorul. Momentan este la o conferinta. In cam 20 de minute va fii aici.

Cand am auzit ca directorul va veni in 20 de minute am stiut ca era momentul sa actionez. Cat de greu putea fii sa rapesti o fetita oarba?

Trebuia doar sa trec de paznici, sa ii spun ca sunt tatal ei si sa o duc la sediul Gastelor. Planul era gata asa ca l-am pus in aplicare. Am trecut usor de paznici, mai ramanea doar sa ma dau drept tatal ei. M-am apropiat usor de scaun. Era o fetita draguta, pacat ca trebuia omorata. Desigur, asta nu era misiunea mea. Eu doar trebuia sa o duc la marele sef.

Laura Wyle: -Eu sunt tatal tau.

Mya nu a zis nimic. Oare nu am spus-o bine. Apoi am vazut. Pe scaunul ei se afla un buton mare si rosu. Fetita la apasat si s-a declansat alarma. Am fugit cat m-au tinut picioarele, uitand de misiunea mea.

Codul gastelor -Cine va rezolva misterul? [RESCRIERE]Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum