Sekolah
maira orang yang pertama awal datang ke kelas . Dia terus menuju ke tempatnya .Maira mengeluarkan buku dari beg sementara menunggu iman dan sofia datang .Namun sedang maira membaca buku kedengaran suara yang menyindirnya .
Maira mengangkat muka lalu melihat ke arah suara itu dia terus tersenyum sinis apabila melihat perempuan itu .
Mia Qisarah orang pertama yang mencari masalah dengannya sebab apa? mestilah sebab ad.Perempuan murahan macam kau tak sesuai berdamping dengan ad " kata mia dengan angkuh .
Habis kau itu tak murah ke .? peluk lelaki sana sini " sindir maira pada mia . Dia tak mengalihkan muka dia dari buku .Hye kau cakap itu baik baik . kau itu yg murah semua lelaki kau nak kebas . kau ingat kau cantik aku lagi cantik lagi dari kau lh " kata mia lalu memukul meja maira .
Masa itu juga ad dang geng dia tiba dikelas.Namun melissa dan maira tidak sedar akan kehadiran mereka tiga .
Apahal pula minah gila itu buat ka sini ? ni mesti nak cari gduh dengan maira !memang nak kena betul ! " marah ad ,Dia hendak pergi ke arah maira,namun langkah dia terhenti bila adam menahan lengan dia .
Biarkan dulu kita tunggu sejauh mana melissa "dan nak tahu sama ada maira itu ira atau ta."namun kata kata itu hanya mampu adam kata di hati .
Tch.. kau memang kuat perasaan .Tak payah lh ka nak cari gaduh dengan aku sebab seorang lelaki je . kalau kau dh cukup cantik apehal pula dia tak pernah pandang kau!?sebab kau terlebih cantik ke ! "kata maira dengan sinis .Dia hanya berpeluk tubuh melihat melissa merah padam .Marah lh itu .
kau memang kurang ajar kan!" marah melissa lalu mengangkat tangan untuk menampar maira .Namun belum sempat tangan melissa terkena pipi maira .Maira dengan pantas memegang tangan melissa lalu memusingkan kebelakang . Dia terus menarik rambut melissa
Arghh sakit lh bodoh "marah melissa ,dia cuba untuk melepaskan diri dari maira namun tak dapat .
Peringatan untuk kau ,jangan cari masalah dengan aku . kau belum kenal aku siapa lagi bitch . Jangan ingat kau pangkat Tengku aku nak takut dengan kau ." kata maira lalu melepaskan tangan melissa .
Melissa terus berdiri .Dia memandang maira dengan dendam .
kau tunggu je lh perempuan." kata melissa lalu pergi dari situ .Dia tak perasaan akan ad,akmal dan adam yang sembunyi di dinding..
Wow itu maira atau orang lain .?bukan maira selama ini ayu ke ?! " tanya akmal . Dia masih tak caya dengan apa yang dia lihat tdi .
Aku rasa maira ada sembunyikan something dengan kita ." kata adam pula.
Ad hanya mendiamkan diri .Dia sendiri tak caya apa yang dilihat .Dia yakin yang gadis dia sembunyikan sesuatu tp apa!? ..
_______
Mairaaa" panggil sofia.
Apehal? tanya maira.Dia hanya memakan nasi lemak yang dibeli dari kantin.
Aku pelik apehal mereka melissa selalu cari masalah dengan kau .?" kata sofia . Sambil mengambi makanan dari iman .Woi aku punya itu "marah iman .Mahu tak marah kalau sofia dari tadi makan dia punya bekal sedangkan bekal diri sendiri tak makan.
Heheh sedap sangat " kata sofia lalu membuat tanda PEACE.Imam hanya membuat tanda menyampah dengan karenah sofia .
Entah, maybe tak puas hati kot sebab aku dekat dengam ad selalu ." jawab maira . Dia hanya mengeleng kepala melihat perangai sofia
ouhh " jawab sofia .Dia terus memandang ke meja sebelah .Namun mata dia terpandang mata akmal.Akmal hanya mengenyitkan mata dia .Terus muka sofia merah padam melihat akmal . Dia terus melarikan mata dia
Wei kau apehal ? tanya iman .Risau pula melihat kawan dia tiba tiba merah muka.
T-takde " jawab sofia gagap.
_____
Akmal povkau apahal tersengih tersengih"sampuk suara adam. Kacau je laki ni tak boleh tengok orang senang .
Takde aku tengah lihat bidadari tdi " jawab aku lalu menjeling ke sofia skejap. Comel bila sofia malu malu .
eleh bidadari kau ke berapa pula kali ni ? banyak sangat bidadari kau yang keliling pinggang itu ."sindir ad .Dia tahu yang akmal ni memang playboy. Berlainan pula dengan adam .Hati beku .
Tapi kali ni aku serius .aku taknak dia jatuh ka tangan orang lain" ucap aku . ye memang aku jatuh cinta dengan sofia dengan perangai yang macam budak budak selalu mencuit hati dia.
________
Abaikan typo. 😶
YOU ARE READING
B1:Black Rose✔
Lãng mạnBuku nombor 1 ________________ Noor natasha humaira seorang gadis yang pendiam .Nur aini iman dan Hannah sofia ialah kawan maira setelah maira pindah ke sekolah mereka. Tengku akmal karl dan Tengku adam karl ialah sepasang kembar mereka diajar berm...