Chapter 3

137 7 0
                                    

"Betul ke kamu ade masalah mata ?" Tanya seorang pengetua lelaki yang kepalanya licin lagi bersinar sinar dek kerana kepalanya botak😆.

Syasya  yang sedang berpeluk tubuh itu hanya mengangguk.

"So that true?"

"Yes,saya ada"

"Boleh  buktikan pada saya?"

"Perlu?"

"Ya sebab peraturan sekolah nombor 55 baris kedua ialah pelajar dilarang memakai cermin mata hitam tanpa sebab. So  awak perlu buktikannya. Saya tahu ayah awak Tan Sri syaiful arif dan beritahu saya tapi saya perli lihat dengan mata saya sendiri dulu" kata orang tua botak tu dengan panjang lebar.

"Ayah saya menyatakan hal yang benar,diulang sekali lagi hal yang benar!"kata suasana dengan tegas.

"Then buktikan"

Syasya membuka cermin mata hitam nya.  Mata nya yang berwarna biru bertukar kepada warna merah menyala.

"Merah,mad?"

"Nope,happy"

"Baiklah,saya percaya. Awak boleh keluar masuk ke kelas awak. Dah ada peta kan?"

Syasya hanya mengangguk.  Dia keluar dari bilik pengetua botak itu. Syasya memandang langit yang berwarna biru. "Haih" Syasya mengeluh. Peluh di dahi derk  sinaran matahari dibiarkan saja. Syasya berjalan ke kelasnya iaitu kelas "Kelas Fantastic.

Kelihatan seorang guru yang berpakaian baju kurung sutera dengan mengajar bahasa English.  Syasya mengetuk pintu kelas itu,semua orang di dalam kelas itu memandang ke arah syasya.

"Ya? Kamu budak baru ke?" Tanya guru itu dengan lembut dan senyuman yang manis.

"Yup"

"Well done,silakan masuk sya"

Syaysa memasuki kelas tersebut dengan senyuman manis.Senyumannya mati apabila ternampak pakcik sewel  sengal ketua pengawas itu. Senyumannya berubah kelat.

"Ehem3,please intro yourself "

"My name is syasya,you all can call me syasya or sya. I transfer student from sekolah elite seri bangsar"  (sorry BI  saya teruk😅)

"Well done,kamu boleh duduk di sebelah lelaki tampan segak bergaya yang memakai baju biru dan name tag pengawas itu." Kata Cikgu itu yang bernama Cikgu Ayu sambil memuji pakcik sengal tu.

Hakim kelihatan terkejut lalu senyum sinis sambil membuat gaya 'aku hensem' dek kerana baru dipuji.

Syasya dengan langkah yang berat menuju ke arah hakim  lalu  duduk di sebelahnya. Tidak lupa juga  jelingan tajam sebagai  hadiah.

Cinta Miss BlueWhere stories live. Discover now