Juraj Newt

179 23 4
                                    

Ako druhý v poradí naše "vypočúvanie" podstúpil JurajNewt slovenský autor, ktorého profil je priam preplnený knihami s témou boyxboy. Odporúčame navštíviť ho, Juraj je rozhodne zaujímavá osoba (: ďakujeme za ochotu s nami rozhovor urobiť ♡

• • •

1. Ako si sa dostal k Wattpadu?

Už ani neviem, ako som sa dostal k Wattpadu :-). Pravdepodobne som sa niekde na internete dozvedel, že existuje portál, kde môže hocikto uverejniť svoj príbeh. A ja som vždy písal rád, tak som tento portál vyhľadal a založil si tam profil. Chcel som totiž nejakú odozvu na svoje príbehy, aby som sa mohol zlepšovať. A tu som to našiel.

2. Písal si už aj predtým, ako si sa zaregistroval na Wattpad, alebo ťa k tomu priviedla až táto stránka?

Áno, písal som už dlho predtým. Ručne, do veľkého zošitu s tvrdými doskami. Mal som asi 12-13 rokov, vtedy som písal brakoidné sladké romániky o láske, ešte medzi chlapcom a dievčaťom. Bol som inšpirovaný americkými filmami a seriálmi, preto som príbehy zasadzoval do amerických reálií.

3. Mne osobne sa najviac páčil tvoj príbeh Tajomstvá nášho vesmíru a chcem sa opýtať, čo ťa k nemu inšpirovalo? Ako sa ti píše?

Ďakujem, som rád, že sa ti Tajomstvá páčia. Inšpiroval ma sčasti môj vlastný život, postava Juraja Lesniaka má veľa zo mňa. Je možno z 90% autobiografická, akurát ja som sa dosiaľ nikdy nepokúsil o samovraždu. Takisto väčšina udalostí v príbehu sa mi naozaj stala, alebo som ich reálne prežil. Rozdiel je napríklad v tom, že Roman je Jurajov starší brat a v skutočnosti ja mám mladšieho brata. A čo ma inšpirovalo? Sčasti som sa chcel nejako zúčtovať s rozvodom mojich rodičov, ktorý som znášal veľmi ťažko. Z ďalšej časti sa chcem zúčtovať aj s mojimi vlastnými démonmi, čo ma zožierajú zvnútra. Postava Aďa, optimistického chlapca na vozíku, je taká vysnená postava do reálneho života. Potrebujem čo najviac takých ľudí, ktorí by ma presvedčili o tom, že nie som nula, ale niekto. Mám takých kamarátov, ale bolo by super mať partnera s Aďovou povahou. A ako sa mi píše? Ťažšie, než som čakal. Inšpirácia neprichádza ľahko. Zároveň nechcem nič odfláknuť, lebo nechcem sklamať mojich čitateľov, ktorí majú radi moje príbehy.

4. Na tvojom profile nie je len jeden príbeh, ale je ich tam vyše pätnásť. Zaujímalo by ma, odkiaľ na ne berieš nápady? Ako vznikajú tvoje príbehy, čo ťa podnecuje k písaniu?

Najčastejšie ma inšpiruje reálny život. Napríklad v krátkom príbehu Jeremy je spracovaná skutočná udalosť. Inokedy sa mi príbeh zrazu zrodí v hlave. Ja tomu hovorím, že ma osvieti. Napadne mi téma, zaujme ma a zapamätám si ju. Postupom času sa mi nabaľujú ďalšie nápady a začína to nadobúdať reálne kontúry. Aj teraz mám v hlave hneď niekoľko námetov. Na boyxboy príbeh, ale aj na dystopický príbeh. No najskôr chcem dokončiť Tajomstvá Nášho Vesmíru a potom poďho na ďalšie :-).

5. Keď nemáš inšpiráciu, či sa ti jednoducho akosi nedarí napísať niečo, s čím by si bol spokojný, čo ťa poháňa vpred?

Keď sa mi nedarí, obvykle nepíšem. Preto aj jednotlivé kapitoly Tajomstiev Nášho Vesmíru nevychádzajú často. No potom zistím, že som už dlho nič nenapísal a sadnem si k tomu. Poháňa ma vpred myšlienka na mojich pravidelných čitateľov. Že už asi čakajú na nový diel a príde mi na um, že ja som na tom bol takisto pri jednom z príbehov na Wattpade. To čakanie bolo hrozné, lebo som chcel vedieť, ako to bude ďalej. Preto sa chcem ospravedlniť mojim čitateľom, že mi to teraz tak dlho trvá. Ale inšpirácia ma akosi nechce nakopať.

Rozhovory s autormiWhere stories live. Discover now